שתף קטע נבחר

יצרניות ממתקים וגבינות עתירות שומן מכרו יותר

מזון מזיק? לפי נתוני סטורנקסט, יצרניות המזון עתיר השומן והממתקים רשמו את הצמיחה החדה ביותר בנתח השוק ב-2019. השיאנית: ויליפוד

בעוד משרד הבריאות חוגג את רפורמת סימון מזון מזיק שנכנסה לתוקף לפני שבוע, נתח השוק של יצרניות ממתקים וגבינות עתירות שומן צמח ב-2019. כך עולה מנתוני סטורנקסט.

 

מתרחבת במזון: ויליפוד במו"מ לשותפות בביכורי שדה צפון

קרב החמאה: לאחר שאיבדה את לורפק - וילי פוד תייבא מוצרי חלב

האחים ויליגר נכנסו לניהול וילי פוד

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

בעוד נתח השוק הכספי של תנובה צמח בשיעור דומה לזה של השוק (2.4%) ונתח השוק של החברה המרכזית, בעלת מחלבת טרה, ירד ב-2.1%, זינק נתח השוק של מחלבות גד ב-9.1%. גד המתמחה במוצרי חלב מיוחדים ועתירי שומן, כמו גבינת מסקרפונה וגרנה פדנה, צמחה אף שלא העלתה מחירים.

סופרמרקט (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
סופרמרקט(צילום: shutterstock)

מי שעוד הציגה לאורך השנה החולפת זינוק חד של 30.6% בנתח השוק היא וילי פוד, שהתגברה על אובדן הזיכיון לשיווק מותג ממרח החמאה לורפק של מחלבת ארלה הדנית. נתח השוק של החברה, בניהולו של מיכאל לובושיץ, צמח ב-30.6% בזכות השקת מותג חלופי בשם יורו, הכולל ממרח חמאה, יוגורטים ומעדני חלב.

משמאל יוסי ויליגר איש עסקים לשעבר מייסד חברת ה מזון ויליפוד  צביקה ויליגר איש עסקים לשעבר מייסד חברת ה מזון ויליפוד (צילום: אוראל כהן)
משמאל יוסי ויליגר וצבי ויליגר, בעלי ויליפוד(צילום: אוראל כהן)
   

יבואנית הממתקים ליימן שליסל הציגה ב-2019 צמיחה של 10.6%, שהושגה בין היתר מכך שבאפריל רכשה החברה 50% ממטעמי הגליל. בכל הקשור למשקאות, העלאות המחירים סייעו לטמפו ולוויסוצקי שהציגו צמיחה של 5.1% ו-3.6% בהתאמה. נתח השוק של החברה המרכזית, שהעלתה את מחירי המשקאות והבירה, ירד ב-2.1%. סימון המזון המזיק שנכנס לתוקף עלול לפגוע עוד בכוחה של יצרנית המשקאות עתירי הסוכר.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
נתח השוק של מזון עתיר שומן צמח
צילום: shutterstock
מומלצים