שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

בכיר במשרד הבריאות: "לא יודע למה הרכבת לא נפתחת"

מזכיר הצוות לטיפול במגפות התייחס באולפן ynet לנתונים המעודדים בנוגע לירידה בשיעור התחלואה, אך נזהר מלצאת בהצהרות בנוגע לסיום גורף של המשבר. לדבריו, הוא לא רואה הבדל מבחינת סיכויי ההדבקה בין האוטובוסים שכבר כמעט חזרו לשגרה לרכבת שעדיין מושבתת: "יש סיכונים בהכול"

  

 

בעוד הציבור ממתין בשקיקה לחזרת המסעדות, הברים והרכבות, במשרד הבריאות מגיבים באופטימיות זהירה למספרים הנמוכים של הנדבקים בנגיף קורונה ומדגישים שאסור להיות שאננים שכן גל שני אינו תרחיש דמיוני. בראיון לאולפן ynet סיפר הבוקר (שני) ד"ר טל ברוש, מזכיר הצוות לטיפול במגפות במשרד, על האתגרים שניצבים בפני המערכת עם ההקלה הנוספת בהגבלות, לקראת חזרה מלאה של המשק לפעילות סדירה.

 

הרכבת חוזרת לפעול (צילום: אסף זגריזק)
תחנת השלום בתל אביב. "לא רואה הבדל גדול בין רכבת לאוטובוס"(צילום: אסף זגריזק)

"למרות שחזרנו לשגרה באופן חלקי, אנחנו לא רואים עלייה במספר הנדבקים וזה בהחלט מעודד", אמר ד"ר ברוש, אך הוסיף כי גם במערכת החינוך עדיין לא הייתה חזרה מלאה, ועל כן פרק הזמן שעבר אינו יכול להעיד על המצב בכללותו.

 

חזרה ללימודים בבית הספר גבריאלי בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
"אסור להיכנס לשאננות בעקבות החזרה החלקית לשגרה"(צילום: מוטי קמחי)

-כבר בתחילת המשבר דובר על בדיקות סקר, אנחנו עדיין לא רואים את זה קורה.

"נשים את זה רגע בצד. בנוגע לבדיקות לאנשים סימפטומטיים, יש איזשהו חשש, אני לא יודע אם הוא אמיתי, לפיו ישנם אנשים אשר מקבלים הפניה ובוחרים שלא לעשות את הבדיקה, כי הם לא רוצים לקבל את התשובה".

 

-אתם מקבלים נתונים כאלה מהשטח?

"לא ראיתי זאת אישית אבל שמעתי שיש תופעה כזאת ובמשרד חוששים מאנשים שלא רוצים לעשות בדיקות בגלל שהם מפחדים להיחשף לתוצאות. דבר שני, כמו שאנחנו זוכרים, לאנשים צעירים ובריאים יש תסמינים נורא קלים ולפעמים גם אלו אינם קיימים".

 

 

-יכול להיות שההנחיות המבלבלות הובילו לתוצאה שאף אחד לא מסתובב עם מסכות?

"יכול להיות. אני גם רואה אנשים שלא הולכים עם מסכות,  גם בבתי הספר. אני דואג מעלייה פתאומית בכמות החולים, אבל חייב לצין שהכל נורא ערוך ודרוך. אנחנו לא נופתע פתאום מגל של אלפי חולים בבת אחת, הדבר הזה נוטה להצטבר עם הזמן והמערכת ערוכה, יש בקופות חולים בדיקות לכל מי שצריך, לכן אני חושב שאם תהיה עלייה נדע לגביה".

 

-המסעדות נפתחות כבר השבוע, יש מתווה ליציאה למופעים, אתה מבין למה הרכבת לא נפתחת?

"אני לא רוצה להיכנס לנושאים האלה כי אני לא מבין בהם, אבל אני לא יודע למה הרכבת לא נפתחת. יש סיכונים בהכל ואני לא רואה הבדל מאוד גדול בין רכבת לאוטובוס מהבחינה הזו".

 

בתוך כך, הייאוש של הנהלת הרכבת מהפארסה בהתנהלות משרד הבריאות בשל הדחייה הנוספת בהפעלת הרכבת, ניכר היטב בהודעה ששיגרה לבורסה אמש תוך חשש לפעילותה העסקית: "החברה ממשיכה לעמוד בקשר רציף עם נציגי משרד התחבורה ומשרד האוצר בגין השפעות התפשטות נגיף ה'קורונה' על החברה, בין היתר, במטרה לבחון את ההשפעות האמורות על תוצאותיה העסקיות של החברה והיקפן, ככל שתהיינה".

 

כמו כן נכתב בהודעה כי "יצויין כי מדובר באירוע אשר אינו בשליטת החברה וגורמים כגון המשך התפשטות הנגיף או עצירתו או היות האירוע ארוך טווח, החלטות של גופים רלוואנטיים או החלטות של הרגולטור בקשר עם התחבורה הציבורית בישראל עלולים להשפיע על החברה בהתאם".

 

המתווה שהוסכם בין השרים מוגדר בקרב גורמים במשרדי הממשלה "פשרה" לנוכח הרצון של משרד הבריאות להביא לדחייה ככל הניתן של הפעלת הרכבת לעומת הרצון של משרד התחבורה לפתוח אותה ללא מגבלת נוסעים.

 

עוז ינון, מנהל עמוד הפייסבוק "בארכבת", התייחס הבוקר בראיון לאולפן ynet לסיבות מדוע הרכבת עדיין סגורה: "היא סגורה כי פשוט אפשר. הם יכולים לעשות מה שהם רוצים, והם באמת עושים את זה. ולצערי נאבד גם מעט האמון שעוד נשאר ברכבת ישראל אחרי השנים הכושלות של ישראל כץ עם כל התקלות והבלגן".

 

הוא תקף גם את שרת התחבורה הנוכחית מירי רגב: "היא מנותקת מהשטח כמו מזרח ומערב. מי שהתחילה את הכהונה שלה לפני עשרה ימים עם קריאה שתחבר את הפריפריה והשכבות החלשות... אלה בדיוק האנשים שנפגעים הכי קשה עכשיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים