שתף קטע נבחר

הסמארטפונים שאנחנו הכי מחכים להם

סמסונג תציג את הנוט 10 עם עט מגע משודרג, אפל תנסה להראות שהיא עדיין חדשנית עם האייפונים החדשים ולוואווי יש הרבה מה להוכיח עם המייט 30: מבול של מכשירים חדשים בדרך - אלה הדגמים שהתחלנו לחסוך עבורם

הסתיו מביא עמו לא רק התקררות הדרגתית והצפה של השוק במשחקי וידיאו חדשים, אלא גם מבול של טלפונים סלולריים חדשים. החל מאוגוסט ועד לסוף אוקטובר כל רכישה של סמארטפון חדש תלווה בחשש ששבוע לאחר מכן יוכרז משהו יותר מגניב. תאריכי ההשקה אמנם לא הוכרזו עדיין באופן רשמי, אך מרבית היצרניות משחררות את הדגמים החדשים שלהן בקצב קבוע וידוע מראש. אפל, גוגל, סמסונג, וואווי - כולן צפויות לרענן כמה מהסדרות שלהן בקרוב. זה יתחיל כבר באוגוסט, אז צפויה ההשקה של המכשיר הראשון ברשימה הזו.

 

סמסונג גלקסי נוט 10

במשך כמה וכמה שנים, היו למכשירי סדרת נוט של סמסונג שני סממנים ייחודיים, שהבדילו ביניהם לבין מתחריהם: גודל המסך והתמיכה בעט מגע. עכשיו, כשפחות או יותר כל מכשירי הדגל בשוק מציעים גרסאות עם מסכי ענק, היתרון הזה אבד לנוט. העט שמשתכלל משנה לשנה? הוא יהיה איתנו גם הפעם.

 

נוט 10 בתמונה שהודלפה ()
כך ייראה הנוט 10 לפי תמונה שהודלפה לרשת

 

שמו הרשמי של המכשיר טרם נחשף, אך סביר להניח שהוא ייקרא נוט 10, והוא צפוי להיחשף באירוע שהענקית הקוריאנית עורכת בניו יורק ב-7 באוגוסט. אחת השמועות מדברת על כך שסדרת הנוט תיפרד השנה משקע האוזניות, ועל כך שבדומה לסדרת ה-S היא תתרחב ותכלול מספר מכשירים.

 

כראוי למכשיר דגל, צפויה סמסונג לכלול בנוט את כל החידושים שלה בתחום הצילום ולצייד אותו בערכת השבבים המעודכנת ביותר שזמינה לה בכל אזור. החלוקה בדרך כלל היא ערכות סנאפדרגון של קוואלקום בארה"ב וסין - ואקסינוס של סמסונג עצמה בשאר העולם. כמו תמיד, יש גם שמועות על סוללה בעלת קיבולת גבוהה יותר, הטענה מהירה יותר ושאר הדברים הצפויים. אבל כל אלה, כאמור, רק שמועות, וכך גם שם המכשיר. לכו תדעו, אולי סמסונג תחליט לוותר על מספרים בשם או לעבור לאותיות לטיניות.

 

למה אנחנו מחכים לו? כי עט מגע זה מגניב וסמסונג משפרת את העטים של הנוט משנה לשנה. וגם, כי מתמונות שדלפו נראה שאולי שולי המסך לא יהיו קעורים אלא ישרים.

 

אייפון 11

אפל מכריזה על אייפונים חדשים בספטמבר מאז 2012, ואפשר להניח שגם השנה נראה כמה מכשירי אייפון חדשים בתחילת ספטמבר. האם יקראו להם אייפון 11? אין לדעת. זו אפל, היא לא טובה במתן שמות עקביים למכשיריה. היא כן טובה, לעומת זאת, בשדרוג הרמה שלהם משנה לשנה. אמנם לא כל דור של אייפון כולל חידושים מדהימים, אבל הם גם לא עומדים במקום.

 

 

בינתיים, יש יחסית מעט שמועות על האייפון החדש, אך ניתן להניח שאפל תנסה לפחות להתמקד בכמה תחומים שבהם איבדה את ההובלה שלה בשנים האחרונות, ובראשם המצלמה. סדרות מכשירים כמו פיקסל של גוגל, מייט של וואווי ו-S של סמסונג עקפו את אפל בשנתיים האחרונות בתחום הצילום, וה-DNA של אפל לא ייתן לה לוותר להן.

 

למה אנחנו מחכים לו? כי אפל בלחץ, אחרי עשור שבו הייתה החברה החדשנית ביותר בתעשייה. עדיין יש לה את כוח האדם ואת המבנה כדי להוציא אסים מהשרוול.

גוגל פיקסל 4

מאז שגוגל החלה להשקיע בייצור מכשירי סלולר משלה, היא הפכה לאחת היצרניות המסקרנות בתעשייה. סדרת פיקסל מעלה הילוך משנה לשנה, עם מפרט טוב יותר והשקעה בדברים שמהם ללקוחות החברה אכפת - ממשק נקי ומהיר והמצלמה הכי טובה בשוק. אז אמנם יש לה תחרות, בעיקר מצד וואווי כיום, אבל בניגוד למכשירים של היריבה הסינית, הפיקסלים מגיעים עם גרסה נקייה של אנדרואיד והם הראשונים לקבל את העדכונים של מערכת ההפעלה.

 

גוגל פיקסל 4 (צילום: גוגל)
פיקסל 4 בתמונה שגוגל חשפה(צילום: גוגל)

 

אז מה הדור הרביעי של פיקסל יביא לנו? מערך מצלמות חדש, זה די בטוח. עד עכשיו, הצליחה גוגל להגיע לפסגת עולם הצילום הסלולרי עם מצלמה אחת בלבד בגב המכשיר. מה יוכלו המעבדים שלה לעשות עם כמה מצלמות שפועלות במקביל? את התשובה לשאלה הזאת נקבל ככל הנראה באוקטובר.

 

למה אנחנו מחכים לו? כי לגוגל יש המשאבים, כוח האדם והאינטרס לספק את חוויית האנדרואיד הטובה ביותר בשוק, ובכל שנה היא מתקרבת לשם.

 

וואווי מייט 30

ענקית הסלולר הסינית לא נמצאת במצב טוב מחוץ לשוק הביתי. אמנם מכשיריה הם בין הטובים בשוק, אך מלחמת הסחר בין סין לארה"ב משאירה אותה במצב לא ברור מבחינת שיתופי הפעולה הרבים שלה עם חברות אמריקאיות. האם גוגל תוכל לספק לה אנדרואיד? האם ARM תוכל לתת רישוי למעבדים שלה? השאלות האלה עדיין לא קיבלו מענה ברור, למרות שכביכול הייתה הקלה של הסנקציות האמריקאיות על החברה.

 

הדמיה של וואווי מייט 30 ()
הדמיה של וואווי מייט 30 שדלפה לרשת

 

המייט הבא יהיה המכשיר ההמוני הראשון של וואווי לאחר הכרזה על הסנקציות והוא עשוי להיות הזדמנות עבור החברה לחשוף את המתחרה המקומית שלה לאנדרואיד. אך גם בלי זה, יהיה מדובר ככל הנראה במכשיר מסקרן מאוד, עם מערך צילום מתקדם וניסיון להתבדל מה-P30 שיצא במרץ.

 

למה אנחנו מחכים לו? כי וואווי הפכה ליצרנית שמובילה את השוק ולא נגררת מאחור. כל מכשיר דגל שלה הוא מסקרן, במיוחד כשהחברה נמצאת במצב שבו היא עשויה להיפרד מהקשרים שלה עם גוגל.

 

סמסונג גלקסי פולד / וואוויי מייט X

נו כבר, שמישהו ישיק מכשיר מתקפל. אז כן, סמסונג ניסתה וביטלה את ההשקה לאחר שיחידות ביקורת רבות התקלקלו. אבל השמועות גורסות שהבעיות תוקנו ושהחברה כבר מוכנה להשיק את המכשיר שוב. המייט X של וואווי נראה מצויין בתערוכת MWC השנה, אז הציפיות ממנו בשמיים.

 

המתקפל החדש של וואווי (צילום: דניס ויטצ'בסקי)
וואווי מייט X. נראה מצויין(צילום: דניס ויטצ'בסקי)

 

אלה לא יהיו מכשירים המוניים, וברור שיסבלו מבעיות של דור ראשון. כל מי שיקנה אותם יהפוך לשפן ניסוי של יצרנית המכשיר וכן של גוגל, שעבורה יהיה זה הדור הראשון של אנדרואיד לטלפונים מתקפלים. ועדיין, אנחנו כבר לא יכולים לחכות.

 

למה אנחנו מחכים להם? כי הם מתקפלים! וזה מגניב!

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים