שתף קטע נבחר

עוגן בחו"ל: דלק במגעים לרכוש מאגרי גז משברון

הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה אישרה כי היא מתעניינת במאגרי נפט וגז בים הצפוני - מהלך שיסייע לה בתוכניתה להעביר את עיקר פעילותה ללונדון. שווי העסקה מוערך בכשני מיליארד דולר

דלק בדרך ללונדון? קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מנהלת משא ומתן לרכישת מאגרי נפט וגז בים הצפוני מחברה בת של תאגיד שברון, ככל הנראה בהיקף עד שני מיליארד דולר. אתמול (א') אישרה דלק בהודעה לבורסה את הפרסומים שהיו בתקשורת הזרה בנושא.

 

קבוצת דלק מסדרת יום הולדת שמח לתשובה: תחלק דיבידנד של 120 מיליון שקל

כישלון לקבוצת דלק: נדחתה הצעת הרכש לדלק אנרגיה

דלק קידוחים נערכת לרישום כפול בלונדון ומגייסת את מלקולם הונליין

 

בדלק מחדדים בהודעה לבורסה כי מדובר באסטרטגיית החברה "להתבסס בשוקי האנרגיה הבינלאומיים הסינרגטיים לפעילותה". מי שהגיש בפועל את הצעת הרכש לשברון היא חברת קידוחי הגז והנפט אית'קה שבשליטת דלק, שלטענת הקבוצה "נמצאת בדיונים עם שברון בקשר עם הליך המכירה".

 

>>לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

יצחק תשובה, הבעלים של קבוצת דלק ()
יצחק תשובה, הבעלים של קבוצת דלק
 

דווח - אך לא אושר רשמית - כי מדובר בעסקה של עד שני מיליארד דולר עבור לפחות שבעה נכסי אנרגיה.

 

המהלך של דלק עשוי לסייע בתוכנית הגדולה של הקבוצה - להעביר את עיקר פעילות האנרגיה ללונדון. בנושא זה דלק רוצה לסגור קצוות עוד במהלך 2019 כך שפעילות מאגרי לוויתן הישראלי ואפרודיטה הקפריסאי תעבור ללונדון, עם אפשרות מסחר בבורסה שם. בכך עשויה לסייע רכישת נכסי הנפט של שברון, שתשפר את מצבה של דלק לעומת היום.

 

דלק פועלת כבר כמה שנים בים הצפוני, וברשותה מספר קידוחים פעילים שם. רק באוגוסט האחרון רכשה אית'קה את השליטה במאגר "סטלה" עם יכולת הפקה של 22-14 אלף חביות ביום, בעסקה שדווח אז שנעשתה בהיקף עד 200 מיליון דולר. עתה, כאמור, דלק מנסה להתמודד על מאגרים באזור בריטניה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
יצחק תשובה
צילום: גיל יוחנן
מומלצים