שתף קטע נבחר

חובות ואי דיווח: שומרי משקל העולמית נגד הזכיין בארץ

החברה הגישה בקשה להפסקת פעילות הזכיין בארץ בשל טענות לחוב בסך מאות אלפי דולרים. ביהמ"ש דחה את הבקשה

בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד דחה לאחרונה בקשה לביטול חוזה ומתן צו מניעה להפסקת הפעילות שהגישה שומרי משקל העולמית נגד הזכיין בארץ. על פי הנטען בבקשה של שומרי משקל העולמית, מאז שנת 2017 חדלו בחברה הישראלית לדווח להם על הכנסותיהם. בנוסף נטען בבקשה כי הזכיין בארץ צבר חוב כבד ש"גדל לממדים עצומים", כלשון הבקשה, שעמד על 758 אלף דולר.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

ההפסד של אופרה ווינפרי: מניות החברה לשיפור איכות החיים קרסו

חברת דיאטת ילנה מלישבה עצרה את אספקת המזון ללקוחות

הנפילה של ילנה מלישבה ישראל: יש לקוחות שעוד לא קיבלו זיכוי

 

בחודש אוקטובר 2017 שלחו בחברה העולמית מכתב התרעה לזכיינים בארץ, בו הם נדרשו לפרוע את החוב תוך 60 יום. בהודעה גם נכתב כי אי השבת החוב יביא לביטול ההסכם.

סרט מדידה (צילום: shutterstock)
על פי החברה העולמית, מאז שנת 2017 חדלו בחברה הישראלית לדווח להם על הכנסותיהם(צילום: shutterstock)
 

בשומרי משקל העולמית מוסיפים ומתארים כי הם נעתרו לבקשת הזכיינים לחפש משקיעים לחברה או לחפש זכיין חלופי, אך "במשך הזמן התברר לחברה שהזכיינים נוהגים בזיכיון כאילו הוא קניינם ומציעים אותו למכירה תמורת תשלום להם".

 

"הבקשה לצו מניעה עומדת בניגוד לחוזה הזיכיון"

בחודש ספטמבר אשתקד הודיעה החברה עולמית לזכיין כי עליו לחדול מכל פעילות. "טענת החברה היא שחוזה הזיכיון בוטל על ידיה כדין, ולכן הזכיינים אינם זכאים להמשיך ולפעול מתוכו ובמסגרתו, ואינם זכאים לעשות כל שימוש בזכויות שניתנו להם לפי אותו חוזה", תואר בפסק הדין.

 

הזכיינים טענו מנגד כי הבקשה לצו מניעה עומדת בניגוד לחוזה הזיכיון, לפיו יש להמשיך ולפעול על פי החוזה עד להכרעה של בית המשפט.

 

הזכיינים מוסיפים וטוענים כי בחברה העולמית מנעו מהם להתקדם בתחום הדיגיטל של הזיכיון, ובכך פגעה בחברה. לבסוף טענו הזכיינים כי הפסקת פעילותם תגרום לנזק בלתי הפיך ויחסל את עסקיהם לחלוטין.

 

"מאזן הנוחות נוטה לטובת הזכיינים"

נציג החברה העולמית טען בדיון בפני השופט רמי אמיר כי "הנזק למוניטין של החברה רב, משום שהזכיינים אינם מפעילים את הזיכיון כהלכה, שהרי גם לדבריהם העסק אינו רווחי כעת ואף נושא הפסדים".

 

בית המשפט דחה כאמור את הבקשה וקבע כי הזכיינים "העלו טענות שאין לדחות אותן כבלתי אפשריות לעניין התנהלות מסכלת ופוגענית מצד המבקשת בעניין הדיגיטל, דבר שגרם להם נזקים".

 

מאזן הנוחות, כך קבע השופט אמיר, נוטה לטובת הזכיינים, שכן מצד החברה העולמית מדובר רק באובדן הכנסות, בעוד שלזכיינית "מתן הצו הזמני משמעו חיסול העסק ללא אפשרות חזרה", כלשון פסק הדין.

 

עוד מציין השופט בפסק דינו כי הזכיינים התחייבו "לתשלומים ולדו"חות שוטפים לפי החוזה מכאן ואילך. התחייבות זו תימנע למעשה את הנזק ההולך ומתהווה של אובדן רווחים".

 

מבקשים לחסום את האפליקציה  

ביום א' האחרון הגישה החברה העולמית בקשה נוספת לצו מניעה בה היא דורשת לחסום את האפליקציה של שומרי המשקל בארץ. "החברה נדהמה לגלות ממש לאחרונה שהזכיין מפעיל בארץ מזה למעלה לשנה לפחות, אפליקציות סלולריות תחת הסימנים של המבקשת, ומקיימים בשם המבקשת שיתופי פעולה עסקיים בלתי מורשים".

 

בחודש פברואר האחרון פורסם כי המניה של החברה שצנחה ביותר מ-70% בשמונה חודשים, גרמה לאופרה ווינפרי, אשר מחזיקה ב-8% ממניות החברה, להפסד של כחצי מיליארד דולר.

 

מטעם הזכיינים נמסר: "מדובר בסכסוך עסקי מסחרי מורכב וארוך שנים. לאחר ששני נסיונתיה הקודמים של החברה הבינלאומית לזכות בסעדים זמניים נדחו מכל וכל על ידי בית המשפט, כעת אנו עדים לניסיון שלישי. את תגובתנו לבקשה נביא בפני בית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים