שתף קטע נבחר

אהוד ברק מתוודה וחונך מרכז סייבר

ראש הממשלה לשעבר סיפר כיצד הצליח לסיים את לימודי התואר שלו בחניכת מרכז לחקר הסייבר. וגם: כמיליון וחצי שקל גויסו למרכז שניידר לרפואת ילדים, הקמפיין החייתי של מזרחי טפחות והנגידה לשעבר קרנית פלוג מעודדת השקעות בישראל. רכילות עסקית

מי מסכם לאהוד ברק?

"לא הגעתי לשיעורים כי כל הזמן נקראתי לפעילות של היחידה הצבאית בה שירתתי. למזלי, הכרתי סטודנטיות שהסכימו לסכם עבורי את ההרצאות וכך הצלחתי לסיים את התואר". כך הודה אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, במהלך טקס חנוכת מרכז פדרמן לחקר הסייבר בבית הספר להנדסה ולמדעי המחשב באוניברסיטה העברית שהתקיים בשבוע שעבר.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

בני גנץ והרב פירר משמחים חתן וכלה

מדיסקונט לוול סטריט: אות כבוד לאשר-טופילסקי

הצצה לאינסטגרם של שרי אריסון: בינתיים רק 300 עוקבים

 

את המרכז, שעלותו מיליוני דולרים, תרמה משפחת המלונאים פדרמן. במהלך האירוע קיבל ברק כרטיס בוגר האוניברסיטה העברית מסגן נשיא האוניברסיטה לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, יוסי גל.

 

להזכיר: לברק תואר ראשון בפיזיקה ובמתמטיקה מהאוניברסיטה העברית, שסיים ב-1968. הקשיבו לסיפור: רעייתו של ברק, נילי פריאל; המיליארדר מיקי פדרמן, בעל השליטה במלונות דן ובאלביט מערכות, שברק היה מפקד הצוות שלו בסיירת מטכ"ל; נשיא האוניברסיטה, פרופ' אשר כהן; איש העסקים ויו"ר סלקום, עמי אראל; יצחק מנור, מראשי יבואני הרכב קרסו, וחברי דירקטוריון אלביט בהרכב מלא.

רכילות עסקית אהוד ברק ויוסי גל.  (צילום: ברונו שרביט, האוניברסיטה העברית)
אהוד ברק ויוסי גל (צילום: ברונו שרביט, האוניברסיטה העברית)
 

מיליון וחצי שקל לשניידר

כמיליון וחצי שקל גויסו השבוע בערב ההתרמה השנתי שקיימה עמותת נאמני מרכז שניידר לרפואת ילדים, במטרה לסייע כספית בניתוחי השתלות איברים בילדים וברכישת ציוד למרכז. בין 300 המוזמנים נראו רונן טוב, יו"ר העמותה; ישראל מקוב, הנשיא; אפרת בר נתן, המנכ"לית, שהגיעה עם אביה: איש העסקים יוסף בר נתן; פרופ' יוסף פרס, מנהל המרכז; משה קראדי, מפכ"ל המשטרה לשעבר ומנכ"ל "פי גלילות", ואורית בנבנישתי, חברת העמותה ומנכ"לית תגבור.

רכילות עסקית יוסף פרס, אפרת בר נתן, אורית בנבנישתי, רונן טוב (צילום: פז בר)
יוסף פרס, אפרת בר נתן, אורית בנבנישתי, רונן טוב(צילום: פז בר)

דביר בנדק מככב

במקביל לאישור המיזוג של בנק איגוד ובנק המזרחי, התקיימו בסניף מזרחי טפחות בכיכר המדינה בתל אביב צילומי הקמפיין החדש של הבנק, בעלות של לא פחות מ-5.5 מיליון שקל.

 

עלות הקמפיינים של בנק מזרחי טפחות מגיעה לעשרות מיליוני שקלים בשנה. הפרזנטור הקבוע מזה 6 שנים הוא דביר בנדק. חלק מהקפיינים הזכורים האחרונים: פרסומת בלה צ'או צ'או, שנעשתה בהשראת בית הנייר, או הקמפיין האחרון שיצא ביוני 2019, שבו מחזק בנדק את מעמד הבנק כבנק לעסקים כשלצדו דבל'ה גליקמן. לפני שנה, זכור בנדק בזכות ריקוד הזומבה שלו באחד הקמפיינים. השאלה כעת, היא האם בנדק יישאר כפרזנטור הבנק לאחר האיחוד עם בנק איגוד? בינתיים אין על כך תשובה, שכן האיחוד טרם יצא לדרך.

 

עם זאת, באופן די ציני, בקמפיין החדש נראה בנדק מופתע לראות בסניף הבנק שלו מכר שמחופש לסנאי, שהגיע לקחת משכנתה בתחפושת כדי שלא יזהו שהוא עובד בבנק "האחר". האם מדובר בבנק איגוד? יכול להיות, ויכול להיות שלא - שכן הקמפיין נקבע זמן רב לפני החלטת בית המשפט בנוגע למיזוג. גורמים במזרחי טפחות הבהירו שההכרזה על האיחוד התקיימה לאחר אישור סופי של הקמפיין.

 

הקמפיין יעלה הערב בכל ערוצי המדיה באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן IPG. 

רכילות עסקית דביר בנדק, דינה נבות והשחקן אליעד פרידמן (צילום: אילן בשור)
דביר בנדק, דינה נבות והשחקן אליעד פרידמן(צילום: אילן בשור)
 

שקט - מצלמים

בעזריאלי שרונה נפתח ברביעי שעבר פסטיבל הצילום הבינלאומי, HOTO IS:RAEL, שמתקיים בישראל זו הפעם השביעית. משפחת לנדסברג, מבעלי חברת מוצרי הצריכה סנו, הפגינה אחדות משפחתית כשהגיעה למקום לחגוג עם האב, אלכס לנדסברג, את פתיחת התערוכה שלו "פנטזיה יפנית". בתערוכה הוא מציג רחוב יפני באמצעות תמונות שצילם במהלך ביקוריו הרבים במקום.

 

הגיעו להתרשם: הרעייה דיטי, שני הבנים: אורי ויובל (מנכ"ל החברה), ודנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי. במקביל, כחלק מהפסטיבל, ערכה גלית דוהן, מנכ"לית מלון Link hotel & hub של רשת דן, קוקטייל לכבוד הפסטיבל, והזמינה, בין היתר, את אייל לנדסמן, מנכ"ל הפסטיבל; מיה ענר, האוצרת הראשית; דוד תדמור, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, וצלמים כגון עברי לידר, שמציג את התערוכה "מחכים לאלבי", שמתעדת את ההמתנה ללידת בנו בארה"ב.

רכילות עסקית דנה עזריאלי, אלכס ודיתי לנדסברג (צילום: יח
דנה עזריאלי, אלכס ודיתי לנדסברג(צילום: יח"צ)
רכילות עסקית דוד תדמור (צילום: יח
דוד תדמור(צילום: יח"צ)
רכילות עסקית עברי לידר, גלית דוהן, אייל לנדסמן (צילום: ישראל הדרי)
עברי לידר, גלית דוהן, אייל לנדסמן(צילום: ישראל הדרי)
 

הנטל של פלוג

"הנטל הרגולטורי בפרספקטיבה בינלאומית": זו כותרת האירוע שבו השתתפו בכירים ברשות המיסים והאקדמיה, שהתקיים באונ' תל אביב. בדיונים סביב מצב התעשייה הישראלית והפתרונות לעידוד השקעות בישראל, לקחו חלק, בין היתר: פרופ' קרנית פלוג, לשעבר נגידת בנק ישראל; התעשיין ד"ר רון תומר, והמשנה למנהל רשות המיסים, מירי סביון.

רכילות עסקית רון תומר ופרופ' קרנית פלוג (צילום: עומר לוי)
רון תומר ופרופ' קרנית פלוג(צילום: עומר לוי)
 

איך אומרים אינסאז ביפנית

כ-250 מוזמנים הגיעו בחמישי האחרון לקניון עזריאלי, לפתיחת סניף הדגל הראשון בישראל של רשת המוצרים קסימי ווג - המותג היפני, שנמצא בבעלות אנשי העסקים רוני ופרדי אינסאז ואשר וליאור מתתיהו. הסניף החדש נפתח בהשקעה של כמליון שקל, וכמובן שאת הנוכחים קיבלו צבעים של אדום ולבן - צבעי יפן. בין היתר פגשו שם האחים אינסאז את ירדן הראל, שלא טסה איתם בסיום האירוע לטוקיו שביפן, לשם הוזמנו האחים אינסאז וממתיהו להשקת סניף חדש מקומי.

רכילות עסקית  פרדי אינסאז, ירדן הראל, רוני אינסאז (צילום: אסף לב)
פרדי אינסאז, ירדן הראל, רוני אינסאז(צילום: אסף לב)
  

וירטואליות פיקס

אלה סטולר, הדוגמנית הווירטואלית הישראלית הראשונה, נבחרה להצטרף לשגרירות מותג ההלבשה התחתונה FIX, זאת לצד עומר נודלמן, שקד דוד, ריי אביטן, סמנתה ליפקין וגאיה קיי. בכך מצטרפת סטולר לדוגמניות ווירטואליות נוספות בעולם. חן בן ישי, מנהלת השיווק של FIX אמרה כי מדובר במותג "שנולד לתוך המדיה החברתית, לכן דוגמנית וירטואלית כתופעה אינסטגרמית מהווה מהלך שטבעי לנו לאמץ. סטולר, הווירטואלית, לא תבוא על חשבון דוגמנית אמיתית עם אופי, לב ונשמה, אלה לצד שגרירות המותג שלנו".

אלה סטולר, אינסטגרם (צילום: רותם לבל)
אלה סטולר, אינסטגרם(צילום: רותם לבל)
 

בקצר

לקראת כנס שדולת הפרלמנטרים למען ישראל שיתקיים בשבוע הבא בירושלים הודיעה הנהלת השדולה על מינויו של ג'וש ריינשטיין לנשיא השדולה, בשל פעילותו לקידום היחסים עם קהילות נוצריות. ריינשטיין ידוע גם כאיש עסקים ומפיק תוכניות טלוויזיה משפיע.

חבר הקונגרס לשעבר, ד"ר דייב וולדון, תומך ישראל ופעיל לחיזוק הקשר בין הנוצרים לישראל, מונה ליו"ר הבינלאומי של השדולה. שדולת הפרלמנטרים למען ישראל היא ארגון גג, שמאגד פעילות של כ-40 שדולות פרו-ישראלית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ברונו שרביט, האוניברסיטה העברית
אהוד ברק ויוסי גל
צילום: ברונו שרביט, האוניברסיטה העברית
מומלצים