שתף קטע נבחר

שוק משקאות האנרגיה: המותג האמריקני Monster Energy מגיע לישראל

מותג המשקאות המוביל בארה"ב ייהנה ממפיצה חזקה - קוקה-קולה ישראל - אך יצטרך להיאבק מול טמפו על צרכנים ועל חסויות לאירועים. יושק בינואר ב-3 טעמים, בפחיות בנפח כפול מהמקובל

הקרב על משקאות האנרגיה : לתחום הצומח והצפוף נכנס שחקן בינלאומי חדש - Monster Energy, המותג המוביל בארה"ב שמתחיל להגיע לישראל בייבוא רשמי.

 

השת"פ של סודהסטרים ופפסי: קולה בבקבוק רב פעמי

יפאורה נכנסת לתחום משקאות האנרגיה עם המותג שוופס אנרג'י

בדרך לישראל: קוקה קולה בטעם קפה

 

היצרנית, Monster Beverage, נסחרת בנאסד"ק בשווי 60 מיליארד דולר, מוכרת ב-80 מדינות בעולם, ומחזורה השנתי בינואר-ספטמבר הגיע ל-3.18 מיליארד דולר, זינוק של 10.4% לעומת השנה הקודמת. ב-2015 נכנסה קוקה-קולה העולמית לשותפות בחברה, ומחזיקה 18% ממניותיה.

משקה אנרגיה Monster Energy (יחסי ציבור)
משקה אנרגיה Monster Energy(יחסי ציבור)

לצד העובדה שמדובר במותג האנרגיה מספר 1 בצפון אמריקה ומספר 2 באירופה, המשקה שהיה נוכח בארץ בייבוא מקביל ולא סדיר, מקבל בישראל חיזוק כי יופץ בידי החברה המרכזית למשקאות קלים, חברת המשקאות הגדולה בארץ, ועם כוח השיווק הגדול בין חברות המשקאות ברשתות המזון.

 

בניגוד למתחרה טמפו, החברה לא החזיקה עד כה משקה אנרגיה משלה. ניסיון שעשתה בתחום ב-2013 עם קרנרג'י של אושן ספריי, שהכיל מרכיבים טבעיים על בסיס רכז אוכמניות, כשל ושיווקו הופסק.

אינפו כלכלה משקטות אנרגיה ()

שוק מאתגר הנשלב בידי 2 שחקנים

מונסטר העולמית הקימה בארץ נציגות, ולתפקיד מנהל השיווק מונה סלאם שרקייה, שכיהן בתפקידי שיווק מגוונים בעבר. המוצר נכנס לשוק מאתגר, הנשלט בידי שני שחקנים. נכון ליולי, XL של טמפו, חברת המשקאות השנייה בגודלה בישראל, תפס 63% מנתח השוק של משקאות האנרגיה, ו-BLU של ענאן שמשום (בעבר בעלי XL, שאיבד אותו לטמפו), תפס 30%. רד בול תפס 4% בלבד. ה-3% הנותרים נחלקו בין שחקנים אחרים, בהם שוופס אנרג'י של יפאורה, שהושק במאי השנה.

 

למרות החיבור עם קוקה-קולה, מונסטר תצטרך להיאבק על מעבר צרכנים למותג החדש, ועל חסויות לאירועים מקומיים שגם כיום נהנים מחסויות של מותגי האנרגיה המקומיים. לזכותה יעמוד המוניטין של המותג שמוכר לישראלים מנסיעותיהם בחו"ל, והחיבה בארץ למותגים בינלאומיים. מונסטר נותנת חסויות לאירועי ספורט אקסטרים - כגון מרוצי אופנועים (מוטוג'יפי) ושטח (נאסקאר) - וכן לפסטיבלי מוזיקה ידועים.

 

המוצר יעלה למדפים בינואר. הוא יושק תחילה בשלושה טעמים בנפח כפול מהמקובל (500 מ"ל). לפי הערכות, המחיר ינוע בין שבעה עד תשעה שקלים. שוק משקאות האנרגיה בישראל תופס כ-3% משוק המשקאות הקלים, וטיפס בכ-9.3% בשלוש השנים האחרונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
יחסי ציבור
משקה אנרגיה Monster Energy
יחסי ציבור
מומלצים