שתף קטע נבחר

האחים ניסנוב יוצאים מרשת מיניסו

בעלי הפועל ת"א בכדורגל מכרו את מניותיהם בזכיינית רשת הגאדג'טים היפנית בישראל לבנק הפועלים ולקרן פנינסולה לפי שווי של 50 מיליון שקל. במיניסו מתכננים להרחיב את הפריסה של הרשת מ-17 ל-30 סניפים עד 2020

רשת הגאדג'טים מיניסו היפנית, שמפעילה 17 סניפים בזיכיון בישראל, מכניסה שותפים חדשים: האחים היהלומנים שרון ויצחק ניסנוב, מבעלי קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, מכרו את חלקם ברשת (50% מהמניות), לחברת פועלים שוקי הון של בנק הפועלים ולקרן פנינסולה, העוסקת במתן אשראי חוץ־בנקאי לעסקים ובבעלות בית ההשקעות מיטב-דש. ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet נודע כי בסוף השבוע נחתמה העסקה, שעליה דווח כאן לראשונה, לפי שווי חברה של 50 מיליון שקל.

תחרות למיניסו: רשת אקסימי ווג נכנסת לעזריאלי ת"א

מיניסו פותחת סניף ראשון בארץ: מה תמצאו שם ובמה היא שונה מדייסו?

דייסו תופסת תאוצה: תפתח 5 חנויות חדשות


הבעלות החדשה על הזכיינית שמחזיקה במותג מיניסו ישראל תתחלק בין ניר יעקובוב וגונן כהן שימשיכו להחזיק ב-50% מהמניות, פנינסולה (32.5%) ופועלים שוקי הון, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים (17.5%).

חנות מיניסו (צילום: לנס הפקות)
סניף מיניסו בעזריאלי תל אביב(צילום: לנס הפקות)

60 מיליון שקל בשנה

מחזור המכירות השנתי של מיניסו ישראל, המנוהלת על ידי עינת פורטוגלי, מוערך בכ-60 מיליון שקל. בניגוד לענף האופנה, תחום רשתות הגאדג'טים לבית נמצא בפריחה בכל העולם ומספק חוויית קנייה בטווח מחירים נמוך יחסית - מ-10 שקלים ועד 60 שקל בממוצע לפריט.

שרון ואיציק ניסנוב (צילום: ראובן שוורץ)
שרון ואיציק ניסנוב(צילום: ראובן שוורץ)
 

מיאקה ג'וניה, מייסד מיניסו העולמית, בסניף מיניסו בעזריאלי, תל אביב (צילום: דנה קופל)
מיאקה ג'וניה, מייסד מיניסו העולמית, בסניף מיניסו בעזריאלי, תל אביב(צילום: דנה קופל)
  

מיניסו הושקה בישראל לפני יותר משנה, כשלצידה הגיעו מספר רשתות מתחרות כמו דייסו, שהובאה על ידי משפחת חורש, בעלת הזיכיון ליבוא רכבי טויוטה ורשת האופנה H&M, וכן אקסימי ווג, שהובאה לישראל על ידי האחים רוני ופרדי אינסאז, בעלי רשת ההנעלה סקופ.

 

באחרונה החלה מיניסו למכור בסניפיה מוצרים ממותגים של מארוול לילדים, אחרי שהרשת העולמית זכתה בזיכיון למכירת בובות ואביזרים של גיבורי־על מבית מארוול, ובהם ספיידרמן, קפטן אמריקה ואיירון מן. בשנה הקרובה מתכננת הרשת להשיק שיתופי פעולה נוספים עם מותגים דוגמת הלו קיטי ורחוב סומסום.

  ()
 

היציאה של האחים ניסנוב מרשת מיניסו מסיימת, לעת עתה, את הניסיון שלהם להיכנס לשוק הקמעונאות המקומי, שהחל בהקמת רשת סמארט פארם, על בסיס 11 מסניפי ניו־פארם שנרכשו על ידם במסגרת מכירת ניו־פארם לשופרסל. הרשת הגיעה לפירוק שנה וחצי אחרי הקמתה.

 

מיניסו, שאליה הצטרפו האחים ניסנוב בשלב ההקמה, דורשת השקעות נוספות בעתיד, בכדי להתרחב והאחים בחרו להתמקד בעסקי הליבה שלהם, שכוללים יהלומים ונדל"ן.

 

גונן כהן, שותף במיניסו ישראל, אמר: "הבנו שצריכים שותפים חזקים לפיתוח מואץ. עד שנת 2020 נגיע ל־30 סניפים ובכוונתנו להביא תת־רשתות נוספות כמו 'מיניהום'".

 

את פנינסולה ייצגו עוה"ד קובי סרוב וליאור בר ניר ממשרד פירון, את מיניסו ייצגו עופר ויואב מנור ממשרד שיבולת ואת האחים ניסנוב ייצגו עוה"ד אורית ישראלי והראל איפרגן ממשרד עמית-פולק-מטלון.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מירב קריסטל
מיניסו תל אביב
צילום: מירב קריסטל
מומלצים