שתף קטע נבחר

יצרניות ממתקים וגבינות עתירות שומן מכרו יותר

מזון מזיק? לפי נתוני סטורנקסט, יצרניות המזון עתיר השומן והממתקים רשמו את הצמיחה החדה ביותר בנתח השוק ב-2019. השיאנית: ויליפוד

בעוד משרד הבריאות חוגג את רפורמת סימון מזון מזיק שנכנסה לתוקף לפני שבוע, נתח השוק של יצרניות ממתקים וגבינות עתירות שומן צמח ב-2019. כך עולה מנתוני סטורנקסט.

 

מתרחבת במזון: ויליפוד במו"מ לשותפות בביכורי שדה צפון

קרב החמאה: לאחר שאיבדה את לורפק - וילי פוד תייבא מוצרי חלב

האחים ויליגר נכנסו לניהול וילי פוד

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

בעוד נתח השוק הכספי של תנובה צמח בשיעור דומה לזה של השוק (2.4%) ונתח השוק של החברה המרכזית, בעלת מחלבת טרה, ירד ב-2.1%, זינק נתח השוק של מחלבות גד ב-9.1%. גד המתמחה במוצרי חלב מיוחדים ועתירי שומן, כמו גבינת מסקרפונה וגרנה פדנה, צמחה אף שלא העלתה מחירים.

צילום: shutterstock
סופרמרקט (צילום: shutterstock)
מי שעוד הציגה לאורך השנה החולפת זינוק חד של 30.6% בנתח השוק היא וילי פוד, שהתגברה על אובדן הזיכיון לשיווק מותג ממרח החמאה לורפק של מחלבת ארלה הדנית. נתח השוק של החברה, בניהולו של מיכאל לובושיץ, צמח ב-30.6% בזכות השקת מותג חלופי בשם יורו, הכולל ממרח חמאה, יוגורטים ומעדני חלב.

צילום: אוראל כהן
משמאל יוסי ויליגר וצבי ויליגר, בעלי ויליפוד (צילום: אוראל כהן)

יבואנית הממתקים ליימן שליסל הציגה ב-2019 צמיחה של 10.6%, שהושגה בין היתר מכך שבאפריל רכשה החברה 50% ממטעמי הגליל. בכל הקשור למשקאות, העלאות המחירים סייעו לטמפו ולוויסוצקי שהציגו צמיחה של 5.1% ו-3.6% בהתאמה. נתח השוק של החברה המרכזית, שהעלתה את מחירי המשקאות והבירה, ירד ב-2.1%. סימון המזון המזיק שנכנס לתוקף עלול לפגוע עוד בכוחה של יצרנית המשקאות עתירי הסוכר.

 

צפו: מירב קריסטל על רפורמת סימון המוצרים (צילום: ליהי קרופניק)

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתח השוק של מזון עתיר שומן צמח
נתח השוק של מזון עתיר שומן צמח
צילום: shutterstock
מומלצים