שתף קטע נבחר

הקרב על הקהל הטבעוני: ויקטורי ורמי לוי מרחיבות את מגוון המוצרים

רמי לוי יפתח מעדנייה טבעונית בסניפי הרשת; ויקטורי תהיה הראשונה למכור את ההמבורגרים של ביונד מיט במקררים במחיר של 49.90 למארז של שתי קציצות

רמי לוי יפתח מעדנייה טבעונית בסניפי רשת שיווק השקמה - ובין השאר ימכור בה "בשר" טבעוני שיוכן במקום מערבוב אבקה ומים. בשלב הראשון ייערך פיילוט בסניף רמת החייל בתל אביב. אם יצליח, ייפתחו מעדניות כאלה בכל הרשת. יימכרו בהן גם גבינות מהצומח, מאפים ממולאים ב"בשר" ו"גבינה", פסטות ומאכלים נוספים.

 

רשת ויקטורי תמכור ביונד מיט

רמי לוי מתרחב למתוקים: רכש את שוויצריה הקטנה ב-18 מיליון שקל

למרות פתיחת חנויות חדשות: קיפאון במכירות ברשת של רמי לוי

 

המוצר הראשון שיימכר יהיה תחליף בשר צמחי של חברת מיקסוי, שאותו יכינו במקום מערבוב של אבקה ומים ביחסים זהים, שיעלה 49.9 שקל לק"ג. מיקסוי מתמחה במוצרים ללא גלוטן שאותם היא מספקת לתעשייה כבר 15 שנה.

רמי לוי מעדנייה טבעונית ()
בין היתר יימכרו גבינות מהצומח, מאפים ממולאים ב"בשר" ו"גבינה" ופסטות
רמי לוי מעדנייה טבעונית ()
רמי לוי מעדנייה טבעונית
עמי (עמיאל) דוד, הבעלים של החברה ושותף גם במיזם זירו אג (תחליף ביצה טבעוני) יחד עם שטראוס, אמר ל-ynet שיש לחברה ליין שלם של תחליפים טבעוניים, "שהגימיק הגדול שלהם זה רק להוסיף מים. זו מהפכה. התערובת שלנו יוצרת את חומר הגלם".

רמי לוי מעדנייה טבעונית ()
תחליף בשר צמחי של חברת מיקסוי, שאותו יכינו במקום מערבוב של אבקה ומים. המחיר: 49.9 שקל לק"ג

 

לדברי דוד, מטרת המוצר היא להתחרות בקצבייה, ולא במוצרים הארוזים בשוק. "נכין בשר טחון בסגנון בקר בשלב הראשון ואחרי כן עוף, ונכין גם המבורגרים במקום". פרט למוצרים ה"בשריים", יימכרו גם גבינה לאפייה לבורקסים ועוגות, סיגרים, פסטלים ובלינצ'ס קפואים ובהמשך גם תחליפי פטה, מוצרלה וגבינה צהובה. "נמכור הכל במשקל, לפי ק"ג", אמר.

 

ממה זה עשוי?

דוד: "מדובר בפטנט. המוצר עשוי מתרכובת קטניות וגואר גאם (חומר מעבה, מ"ק), ומכיל 16.5 גרם חלבון. יש לנו תערובות בטעמי כבש או שווארמה, אך למוצר הבסיסי אין טעם. כשמכינים אותו עם תבלינים - יש לו טעם זהה לבשר. הרעיון שלנו הוא ביטחון חלבוני. האבקה שלנו יכולה להחזיק עד חמש שנים, בלי קירור. אנחנו לא היצרן, חברנו לחברת תבליני העליון שתייצר אותם, וחברת מטעמי תהילה תייצר לנו את הבורקסים".

 

 

ביונד בורגר? לא אצל רמי לוי

ברמי לוי שיווק השקמה תולים תקוות במוצר. יוסי סבתו, מנהל הסחר של הרשת, אומר שהמטרה היא לתת לטבעונים תחליף בשר בזול - אם כי בהשוואה לסייטן למשל, שנמכר ב-30־35 שקל לק"ג, המוצר החדש לא בהכרח זול. לשאלה למה לא סגרו עסקה עם ביונד מיט, שתחל למכור את תחליף ההמבורגר דמוי הבשר שלה ברשת ויקטורי בקרוב, השיב סבתו: "כי המחיר גבוה. ביקשנו מביונד מיט שיירדו במחיר ב-30%, אחרת לא נוכל להכניס אותם".

 

רמי לוי מעדנייה טבעונית ()
גבינה לאפייה לבורקסים ועוגות. "נמכור הכל במשקל, לפי ק"ג"
רמי לוי מעדנייה טבעונית ()
רמי לוי מעדנייה טבעונית
רמי לוי מעדנייה טבעונית ()
רמי לוי מעדנייה טבעונית

 יחד עם זאת, המחיר של תחליף הבשר שלוי ימכור בסניפיו גבוה יחסית לתחליפים כמו סייטן שנמכר ב-17-13 שקל ל-500 גרם. טחון מהצומח של טבעול נמכר ב-37.90-22.90 שקל ל-500 גרם.

 

מי שכן תמכור את ביונד מיט זו ויקטורי שתהיה רשת השיווק הגדולה הראשונה שתציע לצרכנים את ההמבורגר של ביונד מיט, שיימכר באריזות של זוג ב-49.90 שקל ל-227 גרם (113.5 גרם ליחידה). לאחרונה פורסם שרמי לוי מתעניין במכירה של המוצר וכך גם ניצת הדובדבן ושופרסל, אך ויקטורי הקדימה אותן ותחל למכור את המוצר הארוז, בעוד כשבועיים. ביונד בורגר כבר נמכר בישראל בתי טבע ובאתרים כמו מנדי טבעונות ומחסני הטבעונות. רובם מוכרים אותו ב-79-80 שקל לארבע יחידות, כלומר כ-40 שקל לזוג.

 

גם במסעדות הביונד לא זול: ברשת מוזס מנת ביונד נמכרת ב-69 שקל לעומת 56 שקל להמבורגר הטבעוני הרגיל. ברשת סוסו אנד סאנס תשלמו 79 שקל, לעומת 59 שקל להמבורגר טבעוני מסוג אחר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: דרור סיתהכל
רמי לוי
צילום: דרור סיתהכל
מומלצים