שתף קטע נבחר

אחרי ה"בראסרי": גם "קפה לנדוור" מצמצם פעילות 24/7

כרסום בחיי הקולינריה הליליים של תל אביב: ביום ראשון הקרוב, אחרי 14 שנה, יפסיק סניף "קפה לנדוור" בכיכר רבין בתל אביב לעבוד ברצף 24 שעות 7 ימים בשבוע. חיים כהן: "אני מבין את הסיבות שהובילו לסגירה, האופרציה בלילה באמת לא קלה, אבל כרגע אנחנו לא שוקלים לסגור את 'דיקסי' בלילה"

רק שלושה חודשים עברו מההכרזה הדרמטית של קבוצת r2m על הפסקת הפעילות הלילית הרצופה במסעדת ה"בראסרי" בכיכר רבין בתל אביב, וכבר בית קפה נוסף הולך באותו הכיוון - ביום ראשון הקרוב (6 במאי) יסגור סניף "קפה לנדוור" בכיכר רבין בתל אביב את דלתותיו בשעות הלילה, אחרי 14 שנים של פעילות. עד היום, מרגע פתיחתו, פעל המקום במתכונת של 24/7, באחד הלוקיישנים המרכזיים בתל אביב, בסמוך למסעדת "הבראסרי".

 

בניגוד לכל התחזיות, שבהן היה אמור הסניף הזה לקבל את כל הקהל שהגיע ל"בראסרי" שנסגר בלילה, גם הסניף הזה, כמו "הבראסרי", לא עמד בשעות הפעילות הארוכות.

 

עוד כתבות בערוץ האוכל שיכולות לעניין אותך:

קבוצת ה"בראסרי" מתבקשת לשלם 3 מיליון שקלים
אסף גרניט: "מסעדנים לא מתמחרים סמרטוטים וחומרי ניקוי במחיר המנה"

"כל טלפון שני למסעדה שואלים אם יש לנו תעודת כשרות"

 

קפה לנדוור תל אביב (צילום: אייל מרילוס)
לא עמד בשעות הפעילות הארוכות. "קפה לנדוור" ברחוב אבן גבירול בתל אביב(צילום: אייל מרילוס)

אבל האם זה אומר שנסתם הגולל על חיי הקולינריה הליליים של תל אביב? לא בטוח. זה כבר 25 שנה שמסעדת "דיקסי" של השף חיים כהן פועלת במזרח העיר. שנתיים אחרי הפתיחה היא עשתה מה שאף מסעדה לפניה לא עשתה - החלה לפעול 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.

 

נכון לעכשיו, "דיקסי" היא כמעט המסעדה היחידה שנשארה בפורמט פעילות של 24/7 - זאת לצד סניפי רשת "בנדיקט" ועוד כמה מסעדות בודדות - אבל שלא תחשבו שהכל ורוד: "עד השעה 2:00 בלילה יש קהל טוב, אבל משעה 2:00 ועד 6:00 בבוקר מגיעים אנשי מסיבות אחרי מסיבה, הם מגיעים קצת שיכורים ויש כאלה שמדברים פחות יפה למלצרים, או כאלה שבורחים מבלי לשלם. אני צריך להביא שומר בלילה בשביל שלא יתפרעו", מספר השף חיים כהן.

מסעדת בראסרי תל אביב (צילום: עמית מגל)
מה עובר על חיי הקולינריה הליליים של תל אביב? מסעדת "בראסרי"(צילום: עמית מגל)

ועם אילו קשיים נוספים אתם מתמודדים?

"יש בעיה של כוח אדם והעלויות יקרות. הבעיה העיקרית היא שאין כוח אדם, כי מי שהיה עושה את זה עד עכשיו היו עובדים זרים שעבדו במטבח ושטפו כלים, ועכשיו הם הולכים ואין מי שיעשה את זה. חשוב להבין שכאשר לא מגיע טבח למשמרת, אפשר להסתדר, וגם כשלא מגיע מלצר למשמרת בסוף מסתדרים, אבל כשלא מגיע שוטף כלים, תוך רבע שעה המסעדה נעצרת, וכל זה הופך את כל העסק ללא כלכלי".

 

אתה שוקל לסגור את "דיקסי" בלילות?

"לא. אני מבין את הסיבות שהובילו את 'לנדוור' ואת ה'בראסרי' לסגור בלילה, אבל כרגע אנחנו לא שוקלים אפשרות כזאת גם. אנחנו עובדים טוב גם באמצע השבוע, אבל זה לא קל, האופרציה סביב הלילות לא קלה".

 

מרשת "קפה לנדוור" נמסר בתגובה: "מצוקת כוח אדם איכותי, שימלא את שעות העבודה בלילות ברמת השירות אליה אנחנו שואפים, הביאה אותנו להחלטה לוותר על שעות פעילות אלו, זאת בדומה לשכנינו וחברינו מה'בראסרי'. לפיכך, החלטנו כי בימים ראשון עד רביעי הסניף יהיה פתוח עד השעה 2:00 בלילה, ובסופי שבוע ימשיך במתכונת הרגילה של 24 שעות".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אייל מרילוס
כבר לא 24/7. סניף "קפה לנדוור" בכיכר רבין בתל אביב
צילום: אייל מרילוס
מומלצים