שתף קטע נבחר

מההורים עד לבת הצעירה: המשפחה שלא מפסיקה לרוץ

הם התחילו לרוץ לגמרי במקרה ומאז הם לא יכולים לעצור - משפחת בדנני מנהלת את כל חייה סביב שגרת ריצה. ל-ynet הם מספרים על אימונים משותפים, תחרותיות, והמשמעת הקשה: "הריצה היא בראש סדר העדיפויות"

האבא נהנה מזמן איכות משפחתי, האמא רואה בזה דרך חיים והבת הצעירה - היא רק רוצה לעמוד במטרות שהציבה לעצמה. בני משפחת בדנני מפתח תקווה הם משפחה שכל כולה סובבת סביב הריצה ותחת רגליהם עברו לא מעט מירוצים, אך לפעילות הספורטיבית התובענית הם נחשפו לגמרי במקרה.

 

כתבות נוספות:

ניסיתם ואתם לא מצליחים לרוץ? אלו הסיבות

רצים? 3 אימוני חיזוק לשרירים שמופעלים בריצה

מגבת, בקבוק מים ודרכון: פסטיבלי הכושר הפופולריים בעולם

 

לפני שש שנים הוצע לאם איריס (49) על ידי מקום עבודתה - בית החולים בילינסון, לרוץ במקצה ה-10 ק"מ של מרתון תל אביב עם קבוצת התמיכה של מרכז דוידוף לטיפול וחקר מחלות הסרטן. איריס עשתה כן וגם גייסה את בעלה אבי (53), מנהל פרוייקטים במקצועו, לרוץ איתה.

 

באותו מירוץ היא הבינה שהאתגר האמיתי של חייה הוא להשתתף במירוצי סיבולת ולרשום ניצחונות, בעיקר נגד יריביה הפנימיים. השלב הבא היה להצטרף לקבוצת ריצה של בית החולים ולהפוך את הריצה לחלק בלתי נפרד מהחיים.

 

משפחת בדנני ()
הייתה הראשונה להידבק בחיידק הריצה. איריס בדנני

 

מאז היא הספיקה להשתתף בעשרות מירוצים למרחקים שונים, כשהשיא נקבע בשנת 2017, במהלכה השלימה 14 מירוצים למרחקים שונים, מתוכם מרתון אחד וארבעה חצאי מרתון. "בתור ילדה שנאתי מאוד לרוץ ולא הבנתי למה. אהבתי ספורט אבל בלי מחוייבות ומשמעת", היא אומרת. "כשהחלטתי להתמיד, גיליתי על עצמי דברים שלא ידעתי. פתאום הבנתי שיש לי כוח ומסוגלות להתמודד עם מרחקים ארוכים".

 

בעלה אבי, ספורטאי סיבולת בפני עצמו, הבחין בתחביב ההולך ומתעצם של אשתו והחליט שהוא לא נשאר מאחור. בני הזוג החלו לפקוד מדי שנה את המירוצים הגדולים בארץ ובחו"ל ולקיים שגרת אימונים סדירה ומחייבת. "איריס בוחרת את המירוצים ומביאה את המוטיבציה", הוא מסביר, "בהתחלה רצנו בשביל החוויה אבל לא הצלחנו לוותר על התחרותיות והמחוייבות. התוצאה חשובה לנו לא פחות".

 

גם הדור הצעיר לא נפקד מאחור. הבת עינב בת ה-16 לומדת במגמת מדעים בתיכון אך במקביל מספיקה לקיים שגרת אימונים אינטנסיבית וגם לשמור על ציונים גבוהים. "יש בי צד תחרותי ואני אוהבת לנצח", היא מודה. במירוץ האחרון שלה למרחק 10 ק"מ היא החליטה להאיץ לפני הסיום והותירה מאחור את אמה ומתחרות נוספות שרצו לצדה. "יש לה קילר אינסטינקט מפותח", מעיד עליה אביה, "היא רק נראית עדינה אבל היא לא תוותר בקלות על הניצחון".

 

משפחת בדנני ()
טורפים את המסלול. משפחת בדנני במהלך אימון שגרתי

 

לא נפרדים גם באימונים

המטרה הבאה אותה הם מתכוונים לכבוש היא מקצה חצי המרתון המדברי של אילת שייערך ב-30 בנובמבר. לבת הצעירה עינב זוהי נקודת ציון מרגשת במיוחד, זאת מכיוון שהיא תרוץ לראשונה בחייה מרחק של 21 ק"מ וככל הנראה תהיה המשתתפת הצעירה ביותר שתשתתף במירוץ.

 

שגרת המשפחה בנויה סביב הריצה. "זה משתנה לפי סוג המירוץ", מספרת איריס. "עכשיו למשל אנחנו מתאמנים בשטח ויוצאים לרוץ בעליות של הר איתן או במבואות נחל ירקון. זה אומר לקום מוקדם מאוד בבוקר ולהתחיל לטפס. המרתון המדברי מאתגר אותנו מאוד. אנחנו מתנחמים בזה שנוכל לנוח היטב ולבלות באילת בימים שאחריו". "אבא לפעמים מרשה לעצמו לפספס אימון פה ושם, אבל אצל אמא זה לא קורה. האימון הוא חלק מהיומן שלה ואם היא לא מתאמנת כולנו רואים את זה מיד", מוסיפה עינב.

 

רגעים מתים לא תמצאו בחייהם וגם בדירתם המרווחת הם לא נפרדים אחד מן השני. הטלוויזיה ממוקמת אי שם בחדר צדדי המכונה "חדר משפחה" והכלל הוא שלא ניתן להתבודד שם. ההחלטה במה לצפות מתקבלת בשיתוף כל בני הבית, ובכלל, השיתופיות והפרגון ההדדי ממוקמים בראש סדר העדיפויות.

 

הרעיון לרוץ יחד נולד מתוך רצון למצוא תחביב משותף אך מאז הם לא נפרדים ומקפידים לרוץ יחד שלוש פעמים בשבוע ולקיים עוד שני אימוני כוח וחיזוקים. "זאת תחושה ממכרת שנותנת המון דרייב", מתאר אבי את ההרגשה, שלדבריו רק מי שמשכים בגפו לאימון מודע לה. "זה גם משפר את הזוגיות כי אפשר להתנתק ולדבר על הכל".

 

משפחת בדנני ()
הכושר עובר במשפחה. האם איריס והבת עינב

 

איך מקבלת את זה הסביבה הקרובה?

איריס: אצלי בעבודה אני זוכה להערצה על הנחישות וההתמדה"  עינב: "החברות שלי מאוד מפרגנות, גם כשאני צריכה ללכת לישון מוקדם כדי להתעורר בבוקר לריצה ארוכה".

 

עינב, את עדיין צעירה, זה לא הגיל שמתעקשים לברוח מההורים?

עינב: "זה מה שהחברות שלי אומרות, אבל כיף לי לרוץ עם ההורים. לא יצא לי להכיר בני גילי שרצים מרחקים כאלה, אז בינתיים אני לבד. אני גם רוקדת ומתאמנת בחדר כושר – כך שיש לי מספיק זמן לעצמי ולחברות".

 

מה לגבי התחרותיות? אי אפשר הרי לנתק אותה מהריצה.

איריס: "אני איתם לא מתעסקת. אין לי סיכוי מול עינב ואבי. מול עצמי אני בהחלט מציבה יעדים ומתאבדת עליהם, זה נותן לי סיפוק. אני זוכרת פעם שעינב פתחה בספרינט ולא יכולתי להגיב, אבל במרתון המדברי הקרוב אני רק רוצה לראות אותה מסיימת עם חיוך על הפנים".

 

משפחת בדנני תשתתף במרתון המדברי הבינלאומי באילת המתקיים זו השנה השביעית ביוזמת חברת מרתון ישראל ובשיתוף עיריית אילת. למרוץ 4 מסלולים: 5 ק"מ, 10 ק"מ, חצי מרתון 21.1 ק"מ ו-42.2 - מרתון מדברי שלם. לפרטים והרשמה .

 

 

רוצים לדעת למה כדאי לכם לרוץ? צפו:

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חיים סביב עולם הריצה. משפחת בדנני
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים