שתף קטע נבחר

דיאטה בחורף: 5 הטעויות שיגרמו לכם להשמין

נראה שכל שנה הריטואל חוזר על עצמו, משמינים בחורף ואז מנסים לרדת במשקל לקראת הקיץ. אבל זה לא חייב להיות כך: הדיאטנית נעמה ליאון עם 5 המאכלים שכדאי שתיזהרו מהם כדי להצליח לשמור על הגזרה גם בחורף

החורף פה, והשנה הוא קר וגשום במיוחד. אתם נשארים הרבה בבית, רעבים יותר ומחפשים את האוכל המנחם. הבעיה היא שחלק גדול מהאוכל החם מכיל מאות קלוריות והרבה פחמימות וסוכרים. אז הנה כמה עצות שיעזרו לכם לדעת מה לאכול (או בעצם לא לאכול) כדי לעבור את העונה הקרה בלי לעלות במשקל.

 

חורף (צילום: shutterstock)
אוכל מנחם בחורף. דעו מה הערך הקלורי(צילום: shutterstock)

 

1. מרק קטניות

עדשים, שעועית, אפונה, גרגירי חומוס ופול שייכים למשפחת הקטניות, מזון בריא ומזין העשיר בוויטמינים ומינרלים רבים: ברזל, סידן ואשלגן. הקטניות מהוות מקור בריא ומומלץ לחלבון מהצומח והן עשירות בסיבים תזונתיים.

 

אך מה שרבים אינם יודעים הוא שהן עשירות גם בפחמימות. כשמנת הקטניות מחליפה את מנת הדגן שבצלחת, האורז או הפסטה, הרווחנו מנת פחמימה בריאה יותר ומומלצת, אך הבעיה בחורף היא שהרבה אנשים מוסיפים את מרק הקטניות כתוספת לארוחה, ולעיתים לא מסתפקים בצלחת אחת.

 

מרק קטניות עשיר בפחמימות, ולכן למרות יתרונותיו הבריאותיים הוא יכול לגרום להשמנה. אם אתם נמצאים בתהליך של ירידה במשקל, כדאי להתייעץ עם דיאטנית כיצד לאזן את כמות הפחמימות בארוחה.

 

מרק שעועית. אל תגזימו עם הכמויות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מרק שעועית. אל תגזימו עם הכמויות(צילום: shutterstock)

 

2. שקדי מרק

מרק ירקות הוא תוספת מומלצת לארוחה - הוא עשיר בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. מחקרים מראים שלמרק יש אפקט משביע, ולכן בהחלט כדאי לשלבו כשרוצים לרדת במשקל.

  

הבעיה מתחילה בתוספת שקדי המרק - 3 כפות של שקדי מרק מכילות כ-130 קלוריות וכמות פחמימות ששווה לפרוסת לחם. חלק משקדי המרק מכילים גם צבעי מאכל וחומרים משמרים, ועתירים בשומנים לא בריאים שעלולים להעלות את ערכי הכולסטרול הרע. לכן, אם חשוב לכם לשמור על המשקל והבריאות, הסתפקו במרק הירקות וותרו על תוספת שקדי המרק. 

 

3. שוקו

הוא נחשב לאחד מהפינוקים של החורף ומלווה אותנו עוד מהילדות, אך כדאי לדעת שכוס של שוקו חם יכולה להגיע ל-170 קלוריות והרבה סוכר. אבקת השוקו מכילה בעיקר סוכר, נוסף לזה שקיים בחלב.

 

על מנת שהשוקו שלכם יהיה בריא ודל בקלוריות, הכינו אותו על בסיס מים עם כף שטוחה של קקאו. אם אתם רוצים להמתיק הסתפקו בכפית אחת של דבש או סוכר - משקה כזה מסתכם ב-50 קלוריות.

 

בכל מקרה, חשוב לדעת כי הקקאו בצורתו הנקייה הוא בעל סגולות בריאותיות רבות: נוגד חמצון חזק ומכיל ויטמינים ומינרלים רבים.

 

פינוק פינוק, אבל מכיל לא מעט קלוריות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
פינוק פינוק, אבל מכיל לא מעט קלוריות(צילום: shutterstock)

 

4. סיידר חם

שתו כוס משקה שמשלב מיץ תפוחים חם וקינמון - ותוכלו להגיע בקלות ל-250 קלוריות בלי להרגיש או לשבוע. לכן, העדיפו תה ירוק או תה צמחים.

 

 

העדיפו תה צמחים או חליטות על פני סיידר חם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
העדיפו תה צמחים או חליטות על פני סיידר חם(צילום: shutterstock)

 

5. דייסה

ארוחה מנחמת כזו היא אחת מארוחות הבוקר האהובות על הישראלים בחורף. היא משביעה לאורך זמן וקלה להכנה, אבל עלולה להגיע למאות קלוריות.

 

ארוחת דייסה שכוללת: 2 כפות שיבולת שועל, כוס חלב 3%, חופן חמוציות וחופן אגוזי מלך מכילה 420 קלוריות, שרובן מגיעות מפחמימות. הוכח שאכילת כמות גדולה של פחמימות מעלה את הסיכון להשמנה, ובמיוחד בטנית.

 

 

אז אם אתם מאוהבי הדייסות ורוצים לרדת או לשמור על המשקל, הכינו דייסה משתי כפות שיבולת שועל או סולת, על בסיס מים או לחלופין מעט חלב, ושימו לב לכמות התוספות שאתם מכניסים לדייסה.

 

נעמה ליאון היא דיאטנית קלינית

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
לשמור על המשקל בחורף. זה אפשרי
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מומלצים