שתף קטע נבחר

"צינור ההזנה חובר בשוגג ישירות לכבד והתינוקת מתה"

הורים לתינוקת שמתה ביום השמיני לחייה תובעים את בית חולים סורוקה בטענה כי צינור ההזנה שחובר לבתם הוכנס בשוגג ישירות לכבד, דבר שגרם לדליפת נוזל ההזנה לחלל הבטן. רק אחרי שמונה ימים של הידרדרות במצבה, אותרה הדליפה, אך התינוקת מתה מקריסת מערכות. ההורים: "לא הסבירו לנו למה התינוקת שלנו מתה וניסו לשכנע אותנו לתרום את גופתה"

תינוקת בת 8 ימים מתה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר שרופאי בית החולים התרשלו בחיבור צינור ההזנה שלה – כך נטען בתביעה שהגישו לאחרונה הורי התינוקת לבית המשפט המחוזי בלוד.

 

על פי המתואר בתביעה אשר הוגשה באמצעות עורכי הדין ענת גוטמן וארן אמיר ממשרד גוטמן-אמיר, התינוקת נולדה בחודש מאי 2015 בשבוע ה-25 להריון.

 

לאחר לידתה חוברה הפגה לצינור הזנה שקצהו היה אמור להתחבר לווריד התחתון של הכבד. אלא שצינור ההזנה חובר בשוגג ישירות לכבד של התינוקת, דבר שלטענת ההורים הוביל למותה.

 

ההורים מוסיפים ומתארים כי רופאי סורוקה לא ביצעו בדיקת אולטרסאונד כנדרש, כדי לוודא כי הצנתר חובר באופן תקין וכי אין דליפה של נוזל הזנה לחלל הבטן של התינוקת.

 

קיראו עוד על רשלנות רפואית:

לראשונה: נחשפים נתוני הרשלנות הרפואית בישראל

אבחון סרטן באיחור: מהי רשלנות רפואית באונקולוגיה?

כך תגישו תביעת רשלנות רפואית: מדריך

 

טיפול נמרץ תינוק (צילום: shutterstock)
"נוזל תמיסת ההזנה לחץ על הוריד ומנע זרימת דם ללב"(צילום: shutterstock)

 

ביום החמישי לחייה של הפגה החלו להופיע אצלה סימנים לאי שקט ונפיחות בבטן. התינוקת נשלחה לצילום רנטגן של הבטן בשל חשד לדלקת במעי, אך הצילום שלל את החשד והנוזל שהמשיך להצטבר בחלל הבטן של התינוק לא זוהה.

 

מומחה מטעם התובעים כותב בחוות דעתו כי לאחר שלילת הדלקת במעי, רופאי סורוקה "לא ביצעו אבחנה מבדלת לגבי סיבות אחרות שיכולות להסביר את התפיחות הבטנית". על הרופאים, כך קובע המומחה, היה לבצע בדיקת אולטרסאונד של הכבד, כדי להמשיך לחפש את המקור לנפיחות בבטן של התינוקת.

  

"הרופאים לא הסבירו את הסיבה למוות"

יומיים לאחר מכן שוב נצפתה שוב אצל הפגה בטן נפוחה ורופאי סורוקה ביצעו לתינוקת צילום רנטגן נוסף. הצילום השני שבוצע לתינוקת הראה כי קיים נוזל רב בחלק שעטף את דפנות הבטן של התינוקת, אלא שצוות בית החולים, כך על פי טענת ההורים, התרשל בהתייחסותו לממצא.

 

"נוכחות נוזל בחלל הבטן הינו ממצא מדאיג שהיה מעורר חשד אצל הרופא הסביר למעורבות הכבד אשר היה קושר ללא ספק בין נוכחות הצנתר בתוך הכבד והצטברות הנוזל התוך בטני", קובע המומחה מטעמם.

 

במקום לבדוק את תקינות חיבור הצנתר הוגדל קצב מתן ההזנה של התינוק, דבר שלטענת ההורים החיש את הידרדרות מצבה.

 

ביום השמיני והאחרון לחייה הקצרים של התינוקת היא נשלחה בשלישית לצילום רנטגן שהראה נוזל רב בדפנות הבטן. מצבה של התינוקת הוסיף להידרדר והיא נזקקה להנשמה. רופאי בית החולים החליטו לנקז את הנוזלים שהצטברו בבטנה של התינוקת. מבטנה נוקזו 70 סמ"ק של נוזל לבן וסמיך, שבית החולים כותב כי הוא מתאים לתמיסת ההזנה של התינוקת.

 

זמן קצר לאחר ניקוז הנוזל, חדל לבה של הפגה לתפקד והיא מתה כתוצאה מקריסת מערכות. לטענת הוריה, הנוזלים שהצטברו בבטנה לחצו על הווריד הנבוב התחתון של התינוקת, דבר שמנע זרימת דם תקינה אל הלב של הפגה.

 

הלחץ שהפעיל הנוזל שדלף והצטבר בחלל הבטן של התינוקת, הוא לדברי התובעים הגורם לקריסת מערכות גופה ומותה.

 

במכתב הפטירה של הפגה מצוין כי סיבת המוות שלה היא "שוק היפוולמי (שוק הנגרם כתוצאה מירידה בנפח הנוזלים או נפח הדם בגוף) ולא ניתן היה לעצור את השתלשלות האירועים שהביא למותה".

 

ההורים גם מוסיפים וטוענים כי רופאי סורוקה לא הסבירו להם מה היה הגורם למוות, ואף ניסו לשכנע אותם לתרום את גופתה למדע.

 

ההורים דורשים לפצותם בסכום של יותר מ-2.5 מיליוני שקלים.

 

מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל, לכשיגיע נלמד אותו ונגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הפגה מתה מקריסת מערכות
צילום: shutterstock
צילום: ענבל מרמרי
עורכי הדין ארן אמיר וענת גוטמן
צילום: ענבל מרמרי
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים