שתף קטע נבחר

יום היתוש(ה) הבינלאומי: נעקצתם? 5 אמצעי הקלה שנמצאים בכל מטבח

הקיץ על כל סגולותיו (פרט לחום המעיק) הוא גם העונה "החמה" של היתושים והיתושות שלא מפסיקות לעקוץ. לרגל היום הכי חגיגי שלהם, שיטות טבעיות שיעזרו להתמודד עם תופעות הלוואי של העקיצות

ימי הקיץ החמים מושלמים לבילוי מחוץ לבית, אבל אנחנו לא היחידים שאוהבים לצאת החוצה כשהמעלות עולות. שלל חרקים בהם יתושים, נמלי אש שמנצלים את הקיץ לאגירת מזון והתרבות, ורבים מאיתנו חשים את הצריבות העזות של העקיצות על עורנו.

 

לפני שאתם נכנסים ללחץ, אבי ציטרשפילר, תבלינאי, עשבונאי ובעלי חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית, מציע שיטות טבעיות שיצליחו להקל על תופעות הלוואי של העקיצות, כמו כאבים וגירודים.

 

 

דווקא בקיץ. היתושים עוקצים ()
דווקא בקיץ. היתושים עוקצים

 

קצח, טחינה ודבש

כתשו כפית זרעי קצח וערבבו עם טחינה גולמית ו/או דבש ומרחו על העקיצה. הקצח מכיל חומרים נוגדי דלקת ואנטי היסטמינים (נוגדי אלרגיה) ויקטין את התגובה הדלקתית. הטחינה תקרר ותרגיע והדבש יתרום לריפוי מהיר.

 

  (צילום: יח
קצח. מקטין את התגובה הדלקתית(צילום: יח"צ)

 

ג'ל אלוורה

רצוי להפיק את הג'ל ישירות מעלי האלוורה הטריים. משתמשים בג'ל הפנימי של הצמח, ניתן להוסיף לו כמה טיפות של שמן אתרי של לבנדר ולמרוח כל כמה דקות על העקיצה עד להרגעה. לצמח האלוורה אפקט מקרר ומרגיע פצעים וגרד.

 

שמן עץ התה

בדומה לשמן הלבנדר, ניתן למרוח ישירות על העקיצה כדי להרגיע את האזור הכואב/ המגרד. הוא נחשב למרגיע העולמי של פצעים, כולל נשיכות יתושיות אכזריות.

 

  (צילום: יח
שמן עץ התה. מרגיע עולמי של פציעות(צילום: יח"צ)

 

חומץ

 רצוי להשתמש בחומץ תפוחים בגלל שהוא מרחיב את כלי הדם וגורם לגוף לפנות מהר את תסמיני הנשיכה.

 

מתכון חשוב לתכשיר ביתי להרגעת העקיצות הוא שילוב של חומץ התפוחים עם מיצוי של לבנדר: מלאו בבקבוק 250 סמ"ק חומץ תפוחים והוסיפו לו 20 גר' פרחי לבנדר. שימו את הבקבוק למשך חודש על השיש ונערו כל יום קצת. לאחר חודש, תקבלו מתכון מעולה להרגעת עקיצות יתושים שישמש אתכם לאורך כל הקיץ. נגבו את העקיצה באמצעות צמר גפן ספוג במתכון שהכנתם, והרגישו מיד איך האזור נרגע ומחלים.

 

בזיליקום/ ריחן

לעסו עלה בפה במשך דקה והצמידו לעקיצה ותחושו הקלה מיידית.

 

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
להקל על העקיצה
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים