שתף קטע נבחר

שמונה בעקבות האיזון

שמונה אנשים, שמונה משפחות, נפגשו עם המנטורים של פרויקט "חיים מאוזנים, חיים טובים", המשותף ל"ידיעות אחרונות, ynet ואסם-נסטלה. הם סיפרו להם על האתגרים בהם הם נתקלים בחיי היום יום ועל השאיפה למצוא את האיזון שיסייע להם ליהנות מכל הטוב שיש בחייהם. המומחים הקשיבו, ייעצו ושלחו אותם לדרך מצוידים בטיפים שיעזרו להם להגיע לאיזון המיוחל

בשיתוף אסם נסטלה 

 

כבר חודשים ארוכים, מאז שיצא לראשונה לדרך, מלווה פרויקט "חיים מאוזנים, חיים טובים" שמונה אנשים ובני משפחותיהם, שביקשו להכניס קצת איזון בתחומים שונים בחייהם. המנטורים של הפרויקט, המשותף ל"ידיעות אחרונות", ynet ואסם-נסטלה, הגיעו אליהם, שמעו את הדילמות שהציגו והציעו פתרונות, שיכולים להתאים למשפחות רבות בישראל.

 

אל משפחת מרלינג מאפרת הגיעה אורלי פיינה, דיאטנית קלינית ומנהלת תחום התזונה באסם-נסטלה. ההורים דקלה וישי, הורים לשלושה, סיפרו לפיינה כי הם מתקשים להגיע לאיזון בתחום התזונה. חבילות של פיתות נעלמות במהירות ויש ימים בהם הילדים אוכלים כמעט אך ורק מתוק. פיינה לא נבהלה ואף הודיעה לשני ההורים: "הילדים שלכם יאכלו בריא, זה אפשרי".

 

היא נתנה להם שלל עצות ובראשן – להסביר לילדים על השינוי הדרוש ובעיקר, לשתף אותם בתהליך.

 לשתף את הילדים בתהליך. משפחת מרלינג
לשתף את הילדים בתהליך. משפחת מרלינג

מאיה שילון מהיישוב מיתר הזמינה את המומחים לסייע לה להשיג איזון בתזונת המשפחה ולעזור לבנות שלה, הדר (10), חן (8), וגילי (5), להיות עצמאיות יותר. אל משפחת שילון הגיעה רננה סגמן, מדריכת הורים, שיעצה להן איך לחזק את ביטחונן לאט-לאט, והציגה להן את "לוח העיגולדים" שפיתחה. בסיוע הלוח הזה מתכננת המשפחה יחד את השבוע, כשגם הבנות לוקחות חלק בהחלטות, מקבלות משימות ומרגישות שליטה על חייהן.

 

לוח עיגולדים. משפחת שילון
לוח עיגולדים. משפחת שילון
 

במשפחת לביא ברחובות כל אחד אוכל משהו אחר וההכנות וההתאמות לא פשוטות כלל. אליהם הגיעה תום בעבור, מנחה לבישול בריא טבעוני וצמחוני, ומצאה להם מנות שיתאימו לטעם של כל בני הבית – ויהיו גם בריאות ומשביעות.

 

למצוא מתכון משותף. משפחת לביא
למצוא מתכון משותף. משפחת לביא

גם בבית של משפחת ברדה בפתח-תקווה הרגישו ההורים שנושא האוכל יצא מאיזון. המירוץ מסביב לבית ולעבודה, גורר בעקבותיו פעמים רבות אכילה לא מאוזנת של הילדים וגם של ההורים. השף בני בז'ה, מצוות המנטורים של פרויקט "חיים מאוזנים, חיים טובים", הציג לאם הדס כמה מתכונים לדוגמה שגם ימצאו חן בעיני הילדים וגם יספקו להם את כל ערכי המזון להם הם זקוקים. אורלי פיינה המליצה להם להתחיל להכניס בהדרגה את ההרגל של אכילת ערב משותפת.

אוכל בריא שילדים אוהבים. משפחת ברדה
אוכל בריא שילדים אוהבים. משפחת ברדה
 

משפחת תורג'מן, כמו הרבה משפחות, מתמודדת, גם היא, עם המרוץ המטורף של החיים. האב יוסי עובד מסביב לשעון והאם רוית צריכה להתמודד לבד עם שלושת ילדיהם כשהיא חוזרת מהעבודה. הם ביקשו להשיב מעט שפיות לחיים שלהם וליהנות מהבית היפה שלהם ומחיי המשפחה.

 

להתחבר לאדמה. משפחת תורג'מן
להתחבר לאדמה. משפחת תורג'מן
 

נריה שפירא, שעוסקת באקולוגיה וקיימות בשיטת פרמה קלצ'ר, יעצה להם לקחת להם זמן, בהתחלה בכפייה, שבו מתנתקים מהכל ומקדישים זמן למשחק, לבישול והכי טוב, היא ממליצה, לעבודה בגינה ולהתחברות לאדמה.

 

אמג'ד פארס בן ה-23, קצין בצה"ל, עבר לצורך תפקידו מבית הוריו בחורפיש לתל-אביב. הריחוק מהאוכל של אמא והשעות הארוכות במשרד גררו אותו אל מחוזות הג'אנק פוד והמתוקים. הדיאטנית אורלי פיינה נתנה לו את טיפ הזהב: תכנון מראש. אם יתכנן את סדר היום התזונתי שלו, יידע מה יאכל ומתי, ובין אם יאכל בחוץ או יכין את האוכל מראש, הדרך לאיזון תזונתי סלולה.

 

לברוח מהג'אנק פוד. אמג'ד פארס ( )
לברוח מהג'אנק פוד. אמג'ד פארס( )
 

טלי אשכנזי מקיבוץ בית-אלפא ניהלה לפני פריצת מגפת הקורונה חיים עסוקים באופן בלתי נתפס. עם בן זוג וחמישה ילדים בבית, היא ניהלה משרד הפקות בפתח-תקווה והופיעה בעצמה. וגם נהנתה כמעט מכל רגע. אבל הביקורות מסביב גרמו לה לחשוב שאולי צריך קצת איזון בחיים שלה. הקואצ'רית רונית כהן-תמיר התחילה בלארגן לה את היום, ובראש ובראשונה לשבץ בו כמות מספקת של שעות שינה, אוכל בריא וספורט.

 

להקפיד על שעות שינה. טלי אשכנזי
להקפיד על שעות שינה. טלי אשכנזי
 

הזוג האחרון שפגשנו היו הנשואים הטריים ענבל וערן טובול מגבעת אבני. הם עובדים הרבה, מתאמנים בחדר כושר וחוזרים הביתה רק בשעות הערב. הם רצו לעבור לאכול בריא יותר, בדגש על טבעוני. תום עבור הגיעה מוכנה עם מתכונים למאכלים שאפשר להכין בכמות גדולה מראש ולאכול לאורך השבוע.

 

  ()
להכין כמות גדולה. ענבל וערן טובול
 

העצות שקיבלו שמונת הנבחרים שלנו יכולות לסייע גם לכם להגיע לאיזון. בשבועות הבאים יוסיפו המנטורים של פרויקט "חיים מאוזנים, חיים טובים" לייעץ לכולנו איך לארגן את החיים שלנו טוב יותר.

 

לא פעם אנחנו מרגישים שיצאנו מאיזון, מטרתו של פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים" לעזור לכם להיכנס לאיזון בעזרת צוות מנטורים, כל אחד בתחומו, שיתנו טיפים ועצות שיכולים לעזור לכל אחד ואחת מאיתנו, כיחידים וכחלק מהמשפחה, כי חיים מאוזנים = חיים טובים.

 

(צילומים: אינטרוויזה הפקות)

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

בשיתוף אסם נסטלה


פורסם לראשונה 02/07/2020 19:38

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מחפשים איזון
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים