שתף קטע נבחר

המדריך: כדי שלא יעבדו עליכם בשוק ארבעת המינים

לולב זקוף הוא סגולה לכאבי גב, ההדס מסמל את העיניים - והאתרוג כנגד הלב. ככל שתשקיעו בו יותר - תשקיעו בלב בריא. אבל חוץ מסגולות, שוק ארבעת המינים מציע אתרוגים באיכויות שונות - והדסים משולשים. יצאנו לבדוק כמה תשלמו על המלך (האתרוג) ולמה, ואיך תימנעו מלולב לא כשר

 

 

לולב, אתרוג, הדס וערבה: עזבו אתכם מבר רפאלי, אלה הסלבס האמיתיים במגזר החרדי בימים אלה. וגם אם המרכולים מרוקנים מעוף וביצים – שווקי ארבעת המינים פורחים, וכל המרבה במחיר, הרי זה משובח.

 

<<הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. כנסו  >>

 

לזמני הדלקת נרות ויציאת השבת - היכנסו לכאן

 

יצאנו לבדוק כמה תשלמו על מלך החג: אתרוג מהודר, ומה יוריד במחירו. מה זה בכלל לולב כשר, ואיך בודקים הדסים משולשים – ופגשנו יהודים שמוכנים לשלם ממון רב עבור ארבעה מינים סוג-א', ובוחרים אתרוג כאילו שמדובר בשידוך.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

"הלולב מסמל את השדרה, כיוון שהוא ישר", מסביר הרב אברהם עובדיה ל-ynet ו"אורות - טלוויזיה יהודית". "לכן אנשים מהדרים לקחת לולב ישר מאוד". הרב עובדיה מוסיף כי לולב זקוף הוא סגולה לאנשים הסובלים ממחושים בגבם.

 

"הדסים הם כנגד העיניים, משום שבצורתם הם דומים לעיניים. יש בהם ריח, והם משולים כנגד אותם יהודים שיש בהם מצוות ומעשים טובים. והאתרוג - הוא מעל כולם. יש בו גם טעם וגם ריח, והוא כנגד הלב של האדם. ולכן אנשים מהדרים לקחת גם אתרוגים שיש להם צורה של לב, שיהיה לאדם לב בריא ולב טוב במשך כל השנה".

 

בסופו של דבר, סמל לאחדות

הערבה, לידיעתכם, היא הפריט הצנוע ביותר באגודת ארבעת המינים.

"אין בה לא טעם ולא ריח. ומשום שצריך לצרף את כולם - גם את מי שרחוקים - אנחנו מצרפים גם אותם לארבעת המינים, כך שכל ישראל מתאחדים בחג הסוכות".

 

הרב אברהם עובדיה מסביר כי אתרוג נפסל לשימוש אם יש בו חסרון כלשהו. "כאשר נופל רק החלק העליון למעלה, האתרוג לא נפסל. לעומת זאת, אם נופל החלק שמתחתיו, האתרוג יהיה פסול. ככלל, ככל שהאתרוג נקי יותר, ללא לכלוכים ועוקצים – ערכו עולה".

 

המדריך המלא לבחירת ארבעה מינים מהודרים – כדי שלא יעבדו עליכם בשוק. צפו בסרטון.

פורסם לראשונה 25/09/2015 10:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתן אלחדז, TPS
בודק הדסים
צילום: איתן אלחדז, TPS
מומלצים