שתף קטע נבחר

שישה אחים עלו תוך שנתיים: "שרו לנו התקווה לפני השינה"

ביום המשפחה יש משפחה אחת שחוגגת בגדול: האחים לבית גולד התאחדו סוף-סוף בישראל, כאשר שני הצעירים שבהם הגיעו מניו-ג'רזי לשירות לאומי וגיוס לצבא: "היום אני מסיימת את מסע השיבה שלי הביתה, ותופסת את מקומי בתרבות המדהימה, במשפחה הגדולה הזאת ובהיסטוריה היהודית"

 

 

שני עולים חדשים מניו ג'רזי, אח ואחות, עלו אתמול (יום ד'), רגע לפני יום המשפחה, היום – שיהווה עבורם הפעם יום של איחוד משפחות אמיתי. אלישבע ועקיבא גולד - היא בת 18, הוא בן 20 - יצטרפו בזאת לארבעת אחיהם שכבר כאן.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>

 

בכך למעשה, עלו כל ילדי משפחת גולד לישראל בתוך שנתיים בלבד. "אמא שלי, ד"ר רות גרשון, עובדת כרופאה – ואבא, הרב הלל גולד, עובד בהוספיס בצפון ניו ג'רזי. ולמרות ששניהם נולדו בארה"ב, הם גידלו אותנו באווירה ציונית", מדגיש עקיבא בראיון עם ynet. "לפני השינה הם היו שרים לנו את 'התקווה'".

 

קראו עוד בערוץ היהדות:

 

הראשונה מששת ילדי משפחת גולד שעלתה לישראל היא מירב (23), שנחתה בנתב"ג באוגוסט 16. עוד באותו החודש עלה גם אחיה, אברהם (25). חודש אחר כך הצטרפה אליהם ציפורה (27), ולפני חצי שנה עלתה תמר (26), שמספרת כי "מכיוון שחלק מהאחים שלי כבר גרו בישראל, זה היה הרבה יותר קל, כי הם עזרו וסייעו לי".

 

"סוף-סוף". מימין לשמאל: אבי (25), תמר(26), עקיבא (20), אלישבע (18), מירב (23), אורה (27) (צילום: ליאור חזן) (צילום: ליאור חזן)
"סוף-סוף". מימין לשמאל: אבי (25), תמר(26), עקיבא (20), אלישבע (18), מירב (23), אורה (27)(צילום: ליאור חזן)

 

את תהליך העלייה ביצעו בעזרת התוכנית לשינוי מעמד של ארגון "נפש בנפש", המתקיימת בזכות שיתוף פעולה עם רשות האוכלוסין וההגירה, משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית והקרן הקיימת לישראל.

 

"היום אני משלימה את השיבה הביתה"

ששת האחים התאחדו למפגש משפחתי כדי להחליף חוויות, ועקיבא סיפר שאפילו הוא הופתע מהתגובות הרבות והחמות שהוא מקבל מאז שנחת בישראל. "כולם אומרים לי כל הכבוד, ואיזה יפה זה שכל בני המשפחה עולים לישראל. חלק ממש מתרגשים ושואלים 'אז מתי ההורים באים?'"

 

אז מתי ההורים באים?

"זה ייקח כנראה עוד כמה שנים, אבל הם באמת רוצים לעלות לישראל, והאמת היא שכולנו עלינו לישראל בזכות החינוך שקיבלנו מהם". בחודשים הקרובים מתכוון עקיבא ללמוד בישיבה, ובאוגוסט הקרוב יתגייס לצה"ל. "זה כנראה יהיה לחי"ר, אבל אלך לאן שיישלחו אותי".

 

"מה שהניע אותי לאורך כל תהליך העלייה, זו התמיכה של האחים שלי וגם של הוריי", מספרת אלישבע גולד. "גם כשהיה לי קצת קשה, תמיד הזכרתי לעצמי למה אני רוצה לעשות עלייה ומה אני אוהבת בחיים פה. היום אני בעצם מסיימת את מסע השיבה שלי הביתה. אני תופסת את מקומי בתרבות המדהימה הזאת, במשפחה הגדולה הזאת ובהיסטוריה היהודית. בשבילי זה שווה הכול".

 

מה התגובות שאת מקבלת מישראלים?

"הרבה אומרים לי, 'את כל כך צעירה, את רק בת 18, איך את יכולה עזוב את הבית?' אבל ישראל זה הבית שלי. בהמשך השנה אני מתכוונת להתחיל שירות לאומי בבית חולים לילדים או במוזיאון".

 

שינוי מעמד

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל "נפש בנפש", מספר כי "אנו עדים לתופעה של עלייה בעקבות בני משפחה יותר ויותר עם השנים: הורים שעולים בעקבות הילדים, ילדים בעקבות ההורים, נכדים בעקבות הסבים ולהיפך. סביבה תומכת זה אחד הגורמים הכי חשובים לקליטה קלה ומוצלחת בארץ, ואין יותר תמיכה מאשר חמישה אחים שעברו ועוברים את התהליך איתך ביחד. אין דרך יותר טובה לחגוג את יום המשפחה מלעלות יחד עם האחים שלך".

 

התוכנית לשינוי מעמד של "נפש בנפש" מאפשרת לאזרחי ארה"ב, קנדה ובריטניה המתגוררים בישראל, להשלים את הליך ההתאזרחות והעלייה ארצה בקלות וביעילות תוך קבלת ליווי מקצועי ואדיב באנגלית.

פורסם לראשונה 14/02/2018 18:25

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים