שתף קטע נבחר

אישור מפוקפק: העבריין ברלנד נכנס לכותל ברכבו

"כבוד השמור לאדמו"רים": עבריין המין, הרב אליעזר ברלנד, הגיע לרחבת הכותל ברכבו באחד הימים העמוסים ביותר בשנה - ותועד נכנס כשרכבו מוקף בהמוני חסידים ממש בתוך הרחבה. ב"קרן למורשת הכותל" טוענים כי הרב עשה דין לעצמו: האישור ניתן לחניה בלבד לאור גילו ומצבו הרפואי, ולא יינתן עוד

 

 

הרב אליעזר ברלנד הורשע בעבירות מין וישב על כך בכלא, מקבל כבוד השמור לגדולי הדור: בשבוע שעבר הגיע הרב ברלנד ברכבו לרחבת הכותל, והורשה להיכנס עם הרכב עד לאבני הכותל כשהוא מלווה בחסידיו.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

האירוע התרחש בחול המועד, יום ד', מועד שבו הכותל עמוס באופן מיוחד, כפי שניתן להתרשם מהסרטון, המוני חסידים הקיפו את רכבו בכבוד השמור לרבנים חשובים וליוו אותו בריצה ובשירה אל תוך הרחבה ממש.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

כל זה התרחש יומיים לאחר פרסום תחקיר ynet ו"ידיעות אחרונות" אודות התנהלות החצר של מי שהיה מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב, הורשע בעברות מין בבנות הקהילה שלו, על פי הודאתו - ואף ריצה עונש מאסר שהסתיים בשחרור מוקדם עקב טענות לבריאות רופפת. התחקירניות תיעדו את מה שכינו "הדבר הקרוב ביותר לכת" - חצר שחזרה לתפקוד מלא כאילו לא קרה כלום.

 

אחרי "פרארי" בכותל

בשנים האחרונות מאפשרת "הקרן למורשת הכותל" לרבנים המרכזיים להגיע עם רכבם עד לאבני הכותל. הרבנים מגיעים ברכבים מפוארים מלווים בחסידים המקיפים אותם ושרים לכבודם. כשהרב יהודה לייב שטיינמן ז"ל הגיע לאתר - או הרב חיים קנייבסקי שהגיע בשבוע שעבר, דובר בישישים שמלאו להם זה מכבר תשעים שנים.

 

רכבו של הרב ברלנד בכותל ()
רכבו של הרב ברלנד בכותל

 

מדיניות "הקרן למורשת הכותל" לגבי הכנסת רכבים לשטח התפילה הצמוד לכותל, עמומה. לאחר הפרסום ב-ynet על מסיבת העיתונאים של "פרארי", לפני כחמישה חודשים - הודיע הרב שמואל רבינוביץ' כי יערוך תחקיר על אישור האירוע כדי להפיק לקחים.

 

מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל, ד"ר יזהר הס, האשים את רב הכותל כי "איבד לחלוטין את הבושה". הוא אמר כי "הפעם הוא סידר לעבריין המין הרב ברלנד כניסת אדמו"רים עם רכב עד לרחבת הכותל ממש, אבל העיקר שאת נשות הכותל הוא רודף".

 

הוא הוסיף כי "הגיע הזמן לעשות סדר בנושא אחת ולתמיד. מדובר באתר מורשת לאומי ולא בוותיקן של הרב רבינוביץ'. מכוניות פרארי, מחיצה נוצצת ואטומה בצד של הנשים ועכשיו הרב ברלנד".

 

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר בתגובה: "כניסתו של הרב קנייבסקי תואמה מראש ואושרה על ידי המשטרה לאור כמות החסידים שהגיעה ועל מנת לשמור על הסדר הציבורי. זאת על פי הנהלים ובתאום מראש. לעומת זאת, כניסתו של הרב ברלנד אל תוך הרחבה נעשתה בניגוד להנחיות ותוך סיכון חיי אדם לאחר שנהגו עשה דין לעצמו והצריך התערבות של משטרת ישראל.

 

"לאור גילו ומצבו הרפואי של הרב ברלנד אושרה הגעתו לרחבת החניה בלבד, אולם כאמור הוא חרג מההנחיה. לפיכך העניין יובא לטיפול המשטרה ונמסרה הודעה לעוזרו כי לא תותר עוד כניסה לרכבו של הרב ברלנד במצב הזה".

 

ח"כ רחל עזריה ("כולנו") שהגישה הצעת חוק להסדרת החניה בכותל, אמרה בתגובה כי "הרב ברלנד ניצל את הפרצה; השיטה הזו שיש חניון בתוך הכותל עם כללים לא ברורים היא בלתי נסבלת. זהו פתח בדיוק לבעיות כאלו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נינה פוקס ואריאלה שטרנבך
הרב אליעזר ברלנד
צילום: נינה פוקס ואריאלה שטרנבך
מומלצים