שתף קטע נבחר

 

סערה ברשת: הרב ברלנד תועד נוגע באישה נשואה

בסרטון שהופץ נראה עבריין המין, הרב אליעזר ברלנד, נוגע בפניה של אישה חרדית נשואה, אקט אסור מבחינה הלכתית - ובמגזר החרדי סערה: "ברלנד עטוף בתפילין מלטף אשת איש ליד כל הציבור", כתבו בזעזוע מגיבים ברשת. עורכת דינו: "הרב נגע בצווארה של האישה - ולימים היא החלימה מסרטן"

 

 

סערה ברשתות החברתיות ובציבור החרדי בעקבות סרטון שהופץ היום (א'), ובו נראה עבריין המין, הרב אליעזר ברלנד, נוגע בפניה של אישה חרדית נשואה. מצפייה בסרטון לא ניתן לדעת מתי צולם, אולם אין ספק בנוגע לפעולה עצמה: רב חרדי הנוגע באישה. "ברלנד עטוף בתפילין מלטף אשת איש ליד כל הציבור", כתבו בזעזוע מגיבים ברשת.  

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>

 

בהקלטה נשמע הרב ממלמל שוב ושוב "אני מרפא לך", כלומר, מתייחס לפעולה כאל אקט של ריפוי. האישה מוקפת במספר אנשים, עם זאת, על פי ההלכה, כאשר לא מדובר בפעולה רפואית על ידי אדם שזהו המקצוע שלו – נגיעה באישה אסורה על פי ההלכה, ובוודאי שאיננה מקובלת בקרב רבנים.

 

קראו עוד בערוץ היהדות:

 

עו"ד רותם טובול, המייצגת הרב ברלנד, אומרת בתגובה כי "מדובר בסרטון מלפני שנתיים, של חולת סרטן שהגיעה בליווי בני משפחתה, לבקשתה, לקבל ברכה. הרב בירך אותה כנהוג וכמקובל, נגע בצווארה, באזור הנגוע. הברכה נעשתה בנוכחות מספר רב של אנשים. לימים האישה החלימה מסרטן ועל כך הודתה לרב".

 

יצוין כי כדי להצדיק את מעשיו של הרב ברלנד, מפרסמים מקורביו בשעות האחרונות צילום מסך ובו ציטוט מהספר "מנחת יהודה", שחיבר הרב יהודה משה פתיה הנחשב כאחד המקובלים החשובים ביותר במאה העשרים: "עיקר התפילה על הניזוק או החולה צריכה להיות יד הלוחש מונחת על מקום החולי. ואל יחוש כשלוחש על הנשים פן יבוא לידי הרהור כי הוא עסוק במלאכתו". לדברי עו"ד טובול, ציטוט זה מוכיח כי מעשיו של הרב היה מותרים גם על פי ההלכה, ולא רק מבחינה משפטית.

 

שוחרר לפני הזמן בעקבות "מצבו הרפואי"

ההקלטה מוסיפה לקרע שנגרם לחסידות ברסלב, לאחר שרק לפני פחות משנה, באפריל אשתקד, שוחרר הרב ממאסר. בנובמבר 2016 אישר בית המשפט הסדר טיעון ובו הודה הרב שעמד בראש ישיבת "שובו בנים", בעבירות של ביצוע מעשים מגונים שלא בהסכמה, מעשים מגונים בקטין תוך ניצול יחסי תלות, מרות וחינוך, וכן בתקיפה ופציעה בנסיבות מחמירות.

 

 

מכתב האישום המתוקן נמחקו אישומים בנוגע לשתיים מארבע המתלוננות נגד הרב, והלה היה אמור לרצות שנה וחצי מאסר בפועל. בית המשפט אישר את הסדר הטיעון, למרות מחאה ציבורית חריפה בחלקים בציבור החרדי.

 

אלא שבפועל הרב לא ריצה אפילו מחצית מהעונש שנגזר עליו, ושוחרר לאחר חמישה חודשים בלבד, לאחר שוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר קבעה שיש להוציאו לחופשי בשל מצבו הבריאותי. הפרקליטות סירבה לערער על ההחלטה בטענה כי החלטתה של ועדת השחרורים "עומדת במתחם הסבירות, ואיננה מצדיקה הגשת עתירה מנהלית".

 

אישומים קשים

בכתב האישום המקורי צוין כי ברלנד קיבל בביתו ובמקומות אחרים את בני ובנות הקהילה, ופונים אחרים, לפגישות אישיות שנועדו למתן הדרכה רוחנית, ייעוץ בעניינים שונים או ברכה. בנוסף צוין כי לעיתים ניצל הנאשם את קיומן של פגישות אלה, ואת מעמדו בעיני קהילתו והפונים אליו, לביצוע מעשים מיניים - שלא בהסכמה או תוך ניצול יחסי תלות, מרות או חינוך - בנשים וקטינות. לאחת מתוך ארבע הנשים שתקף מינית - לפי כתב האישום - אמר: "אחבק אותך עד צאת השבת".

 

אישום שנכלל בהסדר הטיעון מדבר על מקרה שאירע באוקטובר 2011, אז הגיעה לרב נערה כדי לקבל את עזרתו וברכתו. לפי כתב האישום, הרב נצמד בחוזקה אל גופה, שלח את ידו אל חזה ותפס בו למשך כמה שניות. במקביל, נישק הרב את המתלוננת על צווארה והצמיד את רגליו אל רגליה. לאחר מכן אמר לה הרב כי ייתן לה כסף לקניית רכב על מנת שתוכל לבוא אליו כל יום, וכי הוא לקח את כל עבירותיה ועתה היא "נקייה".

 

אישום נוסף עוסק בצעירה שהגיעה לרב, שעל פי כתב האישום חיבק אותה בחוזקה, הכניס את ידיו מתחת לבגדיה ומישש את חזה. בשלב מסוים, הכניס הרב את לשונו לפיה של הצעירה ולאחר מכן אמר לה שהוא מעלה אותה אל "עולם האצילות".

 

האישום האחרון נגד הרב ברלנד עוסק בצעיר שעזב את קהילת "שובו בנים", והעלה טענות על התנהלותו המינית של הרב, שאמר לשניים מחסידיו כי יש להרביץ לאותו צעיר ולשבור את עצמותיו. השניים תקפו אותו והוא נאלץ להתפנות לטיפול רפואי. החסיד שהותקף הוא בעלה של האישה שהתלוננה כי הרב הכניס את לשונו לפיה.

 

לפני שבית המשפט אישר את הסדר הטיעון וגזר על הרב 18 חודשי מאסר, הוא הביע חרטה על מעשיו וביקש סליחה מהמתלוננות. ברלנד ציטט מפרשת השבוע על מעשה יהודה ותמר: "במה שהודיתי הודיתי ואין לי עכשיו יותר עסק עם נשים". בצאתו מבית המשפט אמר: "אני מבקש סליחה מכל עם ישראל".

 

הוא הסביר אז: "בפרשת השבוע קראנו שיהודה אמר 'הוציאוה ותישרף'. המדרש אומר שמדובר לא על הוצאה אלא על הצתה באש. המשפט היהודי העתיק גזר על אנשים כאלה עונש של שריפה וסקילה. היום השתנו העתים ויש המון הקלות. זה לא גורע מחומרת המעשים שלי. אני מתחרט באמת, מעומק הלב על כל פגיעה שפגעתי באיש או באישה. כל פגיעה שנגרמה על ידי במישרין או בעקיפין. חרטה אמיתית".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מראה לא שגרתי. הרב ברלנד והאישה
מומלצים