שתף קטע נבחר

השמים הם הגבול: אחרי שבע שנים - ברית. צפו

"אל הנער הזה התפללנו. רק תדעו עד כמה האמונה היא כוח וחלק מכל תהליך שאדם עובר": סיפור ההשראה של ספיר וישראל חיים, זוג נמוכי קומה, מכה גלים ברשת. אתמול העלה הזמר איציק אורלב תיעוד מרגש מטקס הברית. צפו

 

בשבוע שעבר ילדה ספיר חיים את בנה הראשון, לאחר שבע שנים של טיפולי פוריות רצופות בתפילות. סיפורה של חיים איננו רק סיפור של אתגר פוריות המהווה קושי כשלעצמו, כי אם של מאבק מתמשך. ספיר וישראל, נמוכי קומה, מוכיחים שוב ושוב כי השמים הם הגבול גם כשאתה מתנשא לגובה של 123 ס"מ ו-130 ס"מ (בהתאמה).

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

פוסט שפרסמה והפך ויראלי בפייסבוק סיפר על התחושות של הורות בדרך רצופת חתחתים, והיה מלא בהודיה לבורא עולם ולצוות הרפואי של בית החולים "ליס" שהביאם עד הלום. היום העלה הזמר והפייטן, איציק אורלב, וידיאו מרגש מטקס הברית שנערך אתמול (יום ב'), תחת הכותרת: "וייקרא שמו בישראל... יאיר".

 

קראו עוד בערוץ היהדות

 

כשהוא מלווה את ההורים ואוחז ברך הנולד בדרך לטקס הברית, שר אורלב את "ברכת המלאכים", הכולל את מילות מזמור התהילים "כי מלאכיו יצוות לך לשמרך בכל דרכיך", ובירך את האמא הנרגשת: "שתזכו לגדלו לתורה, לחופה ולמעשים טובים".

 

איציק אורלב מכניס את יאיר לברית עם הוריו, ספיר וישראל חיים ()
איציק אורלב מלווה את יאיר לברית עם הוריו, ספיר וישראל חיים

 

"אין לנו באמת מילים שיכולות לתאר את ההודיה והתודה... כל חיינו הם השגחה פרטית וכללית. הכול נעשה בניסי ניסים וכלום לא מובן מאליו..." כתבה גם האם הנרגשת. "אתמול זכינו בהודיה שלא נגמרת להכניס את בנינו הבכור בבריתו של אברהם אבינו מתוך שמחה עצומה, מתוך התרגשות, מתוך עוצמה גדולה.

 

"אנחנו רוצים להודות לבורא העולם שהביא אותנו ליום הגדול הזה, רוצים להודות לכל אחד שהיה נוכח במעמד הזה, שהיה שותף. כולם התפללו, כולם חיזקו, בירכו וריגשו... 'אל הנער הזה התפללנו'", ציטטה את תפילת חנה. "רק תדעו עד כמה האמונה היא כוח וחלק מכל תהליך שאדם עובר, ורק הקדוש ברוך-הוא מכוון ודואג... צריך רק להאמין מכל הלב והנשמה". 

 

"לא איבדנו את האמונה והתקווה"

לפני כמה ימים התפרסמו דבריה של ספיר חיים, כשהיא חובקת את בכורה, "3.485 ק"ג של מתיקות", כדבריה. "כפי שאתן רואות בתמונה, בעלי ואני נמוכי קומה. שנינו נולדנו למשפחות בריאות ודווקא בגלל מסלול חיינו ומה שחווינו, היה לנו חשוב להביא ילד בריא לעולם".

 

היא הסבירה כי עברה הפריה חוץ גופית שבה נברר העובר החזק והבריא לפני שהוחזר לרחם: "את הקשיים שאנחנו חווים רצינו למנוע מהילד שלנו, ולמזער את הקושי שלו בחיים עד כמה שזה תלוי בנו. לשמחתנו, היום המדע והרפואה מאפשרים את זה... וכך הגיע לעולם המתנה הגדולה של החיים שלנו. ילד שיגדל באהבה ויהיה גאה בהורים שלו הגם שהם שונים ממנו".

 

חיים הוסיפה: "במקום שנגמר השכל, שם מתחילה האמונה. אז לכל אחת ואחד, ולכל זוג שמתמודד, תסתכלו עלינו ותדעו שהכול אפשרי. שימו לכם את היעד בראש, ואם יש גלים – תמשיכו לשחות, כי בסוף מגיעים לחוף הבטוח. תקיפו את עצמכם באנשים אוהבים, שיודעים לחזק ולתמוך.

 

"שואלים אותנו איך שרדנו את כל שנות הטיפולים? כיצד לא התייאשנו, ובכלל, מה הסוד שלנו? והתשובה היא תקווה. כמה שהיה קשה ולמרות שכבר רמזו לנו להרים ידיים, לא וויתרנו לרגע. חיזקנו אחד את השני וידענו שיש לנו מטרה סופית - והיא תתגשם".

 

זוגיות "באותה סירה"

בראיון ל-ynet לפני ארבע שנים, סיפרה חיים, אשת חינוך העוסקת גם בתיאטרון, על המורכבות והאתגרים שעמדו בפניה בדרך לזוגיות ומשפחה: "כל חיי שאפתי להקים בית, לחוות זוגיות, להיות כאחת האדם", אמרה. "התחלתי לחפש לבד באתרי שידוכים, והייתי נפגשת גם עם בחורים גבוהים - 1.80. לא הפריע לי כלום.  

 

 

"יום אחד פגשתי בחור נמוך. בהתחלה לא רציתי את הקשר, כי רציתי להיות 'כמו כולם', על כל המשתמע מכך. לבסוף התחלנו לצאת, ומשם זה התגלגל". אחרי התלבטויות ומשברים נישאו השניים. "הפנמתי שבחור נמוך מתאים לי, כי אנחנו מתמודדים עם אותם דברים. אנחנו באותה סירה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כשם שנכנס לברית. יאיר חיים
מומלצים