שתף קטע נבחר

"היטלר לא סיים את העבודה": האפודים הצהובים חוגגים ברשת

היטלר עם אפוד צהוב, אלן פינקלקראוט עם אף ארוך - ושלל אפודים צהובים מוכתמים בדם: ניטור מיוחד של חברת המדיה “ווקאטיב” עקבה אחר הפעילות האנטישמית ברשת ברקע מחאת האפודים הצהובים. הערב צפויות עצרות נגד האנטישמיות בצרפת: "אנשים שהילדים שלהם לומדים בבתי ספר לא יהודיים, מפחדים"

 

היום (ג') חולל בית עלמין יהודי בצרפת , בשבת הותקף איש הרוח היהודי אלן פינקלקראוט - ובשבוע שעבר פורסמו בתקשורת הצרפתית נתונים מדאיגים המצביעים על עלייה חדה של 74% בפעולות אנטישמיות במדינה. עכשיו מתגלים ממצאים מטרידים חדשים על השיח הגזעני ברשת, בחסות מחאת האפודים הצהובים.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >> 

 

אנטישמיות צרפתית ברשת ()
מפגן אנטישמיות נגד אלן פינקלקראוט

 

על פי ממצאי חברת המדיה "ווקאטיב", משמשות קבוצות המגדירות את עצמן כאנטי-ציוניות או אנטי-גלובליזציה כפלטפורמה לתעמולה גזענית בוטה. בין השלל ששוחה ברשת: קריקטורות של יהודים ארוכי אף ותמונות של אדולף היטלר באפוד צהוב, וגם קבוצות אנטישמיות. אחת מהן, למשל, תחת השם: "עולם טוב יותר בלי יהודים", והיא מנוהלת על ידי הקבוצה הימנית-קיצונית-אנטישמית “גרקוב” הרוסית.

 

קראו עוד בערוץ היהדות : 

בית הדין הורה: שיימינג לסרבן שנמלט לגיברלטר

 

בעוד שחברי הימין הקיצוני מעלים בה סמלים נאציים, פעילים בקבוצה גם הרבה צרפתים ממוצא אלג'יראי, המשתמשים בכפייה כדי להזדהות. באחד הפוסטים אפשר לקרוא: "פלסטין הכבושה, צרפת הכבושה", על רקע אפוד צהוב המוכתם בדם.

 

"דוד אדולף לא סיים את העבודה"

אחרי מאורעות סוף השבוע, עלתה התנועה ברשתות החברתיות, ובין היתר פורסמו פוסטים בנוסח "דוד אדולף לא סיים את העבודה" ו"עשיתם עבודה טובה, חברים; צרפת באמת שלכם ולא של היהודים הציונים". גם פינקלקראוט שהותקף במילים קשות לעיניי המצלמות לא יצא בזול, ותמונות שלו עם אף ארוך וכיתובים אנטישמיים הופצו ברשת. 

 

 

את הממצאים וניתוחם מביאה חברת המדיה “ווקאטיב” של היזם, מתי כוכבי, העוקבת ומנטרת תקשורת ברשת באמצעות כלים טכנולוגיים שפותחו עבור גופי מודיעין. כוכבי מסביר כי "ההשפעה על התודעה ופריסתה ברשת נעשית באופן מתוחכם, והחברה מזהה כבר זמן מה אלגוריתמים המחברים בין תנועות פופולריות למסרים אנטי-יהודיים ואנטי-ישראליים".

 

כדוגמה הוא מביא פוסט הטוען כי "מי שתומך באפודים הצהובים חייב לשנוא יהודים ואת ישראל, כי הבנקים הם בבעלות יהודית ומקרון עבד אצל רוטשילד". אנטישמיות נוסח 2019 מצליחה להגיע לשילובים בלתי אפשריים בשם שנאת היהודים, וכך דרים בכפיפה אחת הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני.

 

אנטישמיות צרפתית ברשת ()
הלו, משה? נראה לי שהגויים חושדים במשהו

 

בקבוצה אנטישמית צרפתית, בפלטפורמת VK, עלתה מצד אחד אמירה אנטישמית ישנה: "צרפת הרפובליקנית היא בעצם צרפת של היהודים הטובחים בעם, ושמלכי צרפת גירשו מכאן 12 פעמים", ומהצד השמאלי הקיצוני התגודדו התומכים סביב מכחיש השואה, אלן סוראל, שנידון בחודש ינואר השנה לשנת מאסר בפועל על הסתה אנטישמית, ואוהדיו של הקומיקאי דיאדונה, ממציא תנועת ה"קנל" הנחשבת לאנטישמית.

 

"הקיצונים מעודדים אלה את אלה"

הערב צפויה להתקיים עצרת גדולה בכיכר הרפובליקה בצרפת, וכן עצרות קטנות יותר בכל רחבי המדינה נגד האנטישמיות הגואה. הנשיא מקרון לא נענה להזמנה להשתתף באירוע, אולם נשיא צרפת לשעבר, פרנסואה הולנד, הודיע כי יגיע. גם ראש ממשלת צרפת ישתתף בעצרת, יחד עם 18 משרי הממשלה.

 

אנטישמיות צרפתית ברשת ()
"ממשלת הכיבוש היהודי"...

 

"הרבה רבנים קיבלו תגובות מכמרים המחזקים את הקהילה היהודית ומתנערים מהאנטישמיות", מספר הרב שמואל לובצקי מהקהילה היהודית בפריז, בראיון לאולפן ynet. "אליי הגיעו מפגיני האפודים הצהובים, ואמרו שהם מתנצלים ושהם לא חלק מזה. מצד אחד, יש מפגן הזדהות איתנו - אבל מצד שני, אותם מפגינים שהשתוללו הוציאו את מה שהם חושבים עלינו באופן ברור ביותר".

 

הרב לובצקי רואה את התגברות האנטישמיות בד בבד עם ההפגנות: "כל שבת מתקיימות הפגנות של האפודים הצהובים, שזה בעצם הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני. זה כל הקיצונים. כולם ביחד מעודדים אחד את השני, וביחד יוצרים את האווירה הזאת".

 

הרב אומר כי הוא אינו מפחד אבל בהחלט מודאג. "אנשים שהילדים שלהם לומדים בבתי ספר לא יהודיים, מפחדים", הוא מודה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים