שתף קטע נבחר

כשהחזן פגש את אמא של שחר: "השיר הזה מחזיר אותו"

חנה בן ישי קיוותה שיבוא יום וייכתב שיר לזיכרו של בנה שנפל בשכם "כדי שלא ישכחו את שחר". 15 שנים שכבו מילות השיר שכתב חברו הטוב במגירה, עד שהתגלגלו לידיו של החזן הצבאי הראשי, שי אברמסון. אתמול הם נפגשו כדי להשמיע לה את התוצאה: "הלב דופק בקצבים ובעוצמות לא רגילים"

 

15 שנים שכבו מילות הכאב והזיכרון שכתב דרור שאול על חבר ילדותו, שחר בן ישי, שנפל בקרב בשכם. וכל אותן שנים קיוותה האם השכולה שייכתב שיר על בנה. עד שהמילים התגלגלו במקרה לידיו של החזן הצבאי הראשי, שי אברמסון, שהתרגש עד דמעות והעביר אותן לחברו והחייל שלו לשעבר, המלחין והמעבד אוריין שוקרון.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>

 

 

התוצאה היא "שחר" – שיר מרגש על ילד הטבע שגדל במושב מנחמיה, ומבצעים נעם דדון, עילי אבידני ושי אברמסון - ילד, נער וגבר - ממש כשלבי השיר והגעגוע. אתמול (יום ב'), ערב יום הזיכרון, הרחיקו אברמסון ושאול עד לבית האם, חנה בן ישי, כדי להשמיע לה את השיר המנציח את הבן שנפל לפני 15 שנים, והוא בן 26.  

 

 

"כתבתי את השיר מיד אחרי ששחר נפל, מתוך עצב וגעגוע עז אליו", מספר דרור שאול, בראיון לאולפן ynet. "זה היה סגור במגירה במשך 15 שנים. בשלושים של שחר נתתי אותו לחנה, אמו, ומבחינתי נגמר שם".

 

שחר בן ישי ז
שחר בן ישי ז"ל

 

"כדי שלא ישכחו את שחר"

אברמסון, שקולו מזוהה עם טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, קרא כבר טקסטים רבים של נופלים ושל זיכרון לנופלים. אבל כשהגיעו לידיו באופן מקרי המילים שנכתבו על שחר, הוא מספר כי חש שהן חודרות לתוך נפשו. "אמרתי, אני לא משאיר את זה באוויר, והעברתי למי שהיה פעם חייל שלי, אוריין שוקרון, מעבד ומוזיקאי מאוד מוכשר. קרה לו בדיוק אותו הדבר, ובבוקר קיבלתי סקיצה ממנו".

 

 

חנה בן ישי קיוותה שיבוא יום וייכתב שיר לזיכרו של בנה "כדי שלא ישכחו את שחר". ושאול מספר על מפגש מרגש מאוד: "היא התרגשה כל כך, עד שהיינו צריכים ממש להרגיע אותה בשלב הראשון. אני חייב להגיד שגם אנחנו התרגשנו מאוד, והלב דופק בקצבים ובעוצמות בלתי רגילים. קשה מאוד להסביר את זה, ואפשר גם לראות את התמונה של שחר ככה מאחור, כשאנחנו משמיעים את השיר".

 

דרור אומר כי "זה מחזיר את שחר. גם בקליפ רואים אותו פתאום מופיע מתחת לעץ, פשוט מדהים הרגע הזה שהוא מופיע בו. אמא של שחר סיפרה לי שהיא לא ישנה מאז שראתה את זה, והיא מסתכלת על שחר מתחת לעץ".

 

חנה בן ישי עם שי אברמסון ודרור שאול ()
חנה בן ישי עם שי אברמסון ודרור שאול

 

הילד, הנער, הגבר

להקלטה הצטרפו כאמור נכון, נועם דדון, שייצג את ישראל באירוויזיון הילדים לשנת 2018, ועילי אבידני מבית הספר למוזיקה. "החלטנו שכדי לבטא את הסיפור הזה של הילד ואחרי זה הנער ואחרי זה הגבר, במחוזות נוף ילדותו, נשלב ילד, נער וגבר", אומר אברמסון.

 

יוצרי השיר מספרים כי רב-סרן שחר בן ישי, בן מושב מנחמיה שבעמק הירדן, היה מחובר בנימי נפשו לנוף ילדותו: לירדן, לעמק ולכינרת. לפני 15 שנים, בשבת, נפל בקרב בשכם, בהיותו מ"פ מסייעת בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים