שתף קטע נבחר

שולעם וקיווע ב-LA: כוכבי "שטיסל" כבשו את אמריקה

"שטיסל" שוברת מחיצות ומקרבת לבבות מעבר לים - בדיוק כמו בישראל, באירועי הוקרה המוניים בלוס-אנג'לס ובניו-יורק, בהשתפות כוכבי הסדרה המצליחה וסגן נשיא "נטפליקס", שהודה: "רכישת שטיסל הייתה בחירה טובה - חברתית ועסקית"

 (צילום: אוהד רומנו, באדיבות yes) (צילום: אוהד רומנו, באדיבות yes)
(צילום: אוהד רומנו, באדיבות yes)

 

אחרי שהגיעה לנטפליקס והפכה ללהיט בארה"ב, "שטיסל" מצליחה גם לשבור מחיצות ולקרב לבבות מעבר לים - בדיוק כמו בישראל: כוכבי הסדרה המצליחה השתתפו בימים האחרונים באירועי הוקרה יוצאי דופן שנערכו בניו-יורק ובלוס-אנג'לס, במסגרתם סיפקו הצצה אל מאחורי הקלעים של "שטיסל" ושל החברה החרדית שבו היא עוסקת.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>

 

בעקבות אחד המפגשים, שהתקיים ב-Saban Theatre, והחשיפה לעניין, הודיעה קרן ההשקעות האמריקנית (Jewish Venture Philanthropy Fund (JVPFLA כי תתמוך כלכלית בקידום תעסוקת החרדים בישראל.

 

עוד תרבות בערוץ היהדות :

 

את האירועים יזם ארגן "גשר", מתוך מטרה לנצל את הצלחתה בארה"ב לקירוב הזרמים היהודיים השונים זה לזה, ואכן המארגנים בלוס-אנג'לס ציינו כי זהו אחד האירועים היחידים שאליו הגיעו רפורמים, קונסרבטיבים ואורתודוכסים - כולל חרדים. "החיבור וההזדהות עם המשפחה החרדית על המסך, ואחר כך באירוע, יצרה אווירה מיוחדת בקרב כל המשתתפים", הסבירו.

 

"גל של אהבה"

באירוע המרכזי השתתפו שחקני הסדרה מיכאל אלוני, איילת זורר, דובל'ה גליקמן ונטע ריסקין, ואליהם הצטרפו מנכ"ל "גשר", אילן גאל דור, וג'י ג'י סוסמן, מנהל קשרי החוץ של הארגון. אורח הכבוד ומנחה המפגש היה האדם שהאמין בסדרה ורכש אותה לשידור בארה"ב לפני כשנה - סגן נשיא נטפליקס, לארי טאנס.

 

אילן גאל דור וג'י ג'י סוסמן עם איילת זורר, דובל'ה גליקמן ומיכאל אלוני (צילום: אילן גאל דור ושלומית לוי ברד)
אחד האירועים היחידים שאליו הגיעו רפורמים, קונסרבטיבים ואורתודוכסים - כולל חרדים. אילן גאל דור וג'י ג'י סוסמן עם איילת זורר, דובל'ה גליקמן ומיכאל אלוני(צילום: אילן גאל דור ושלומית לוי ברד)

 

באירוע שבלוס-אנג'לס השתתפו כ-1,500 איש ובזה שבניו-יורק - כ-2,000. הקהל האמריקני התוודע אל מאחורי הקלעים של הסדרה, ושמע סיפורים פיקנטיים מהשחקנים ומבכיר נטפליקס. הם דיברו על הקושי והתמודדות בכניסה לדמויות ששונות מהם ב-180 מעלות, וסיפרו על תחושת הסיפוק בכך שהצליחו לסדוק ולו במעט את הסטריאוטיפים על המגזר החרדי.

 

לארי טאנס אמר: "ההחלטה להכניס את שטיסל לנטפליקס ולהגיש אותה לקהל האמריקני התגלתה כהחלטה טובה מאוד, ובנוסף לכך גם בעלת משמעות ומטרה חשובה. היום אפשר לומר כי שטיסל הייתה בחירה טובה - חברתית ועסקית".

 

(מימין): אילן גאל דור, לארי טאנס וג'י ג'י סוסמן (צילום: אילן גאל דור ושלומית לוי ברד)
בעקבות האירוע בלוס-אנג'לס הודיעה קרן השקעות אמריקנית כי תתמוך בשילוב חרדים בתעסוקה בישראל. (מימין): אילן גאל דור, לארי טאנס וג'י ג'י סוסמן(צילום: אילן גאל דור ושלומית לוי ברד)

 

אילן גאל דור סיכם: "מדהים לראות כיצד סדרת טלוויזיה יכולה לגשר בין קבוצות, זרמים דתיים ואף בין מדינות. ההצלחה של שטיסל בארה"ב וגל האהבה שהסדרה מקבלת כאן איננה מובנת מאליה, ואני רוצה להודות לנטפליקס שלקחו את הימור והצליחו בגדול. גשר תמשיך להפגיש ולחבר בין הקבוצות השונות והמגוונות בעם היהודי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אילן גאל דור ושלומית לוי ברד
הכוכבים בלוס-אנג'לס
צילום: אילן גאל דור ושלומית לוי ברד
מומלצים