שתף קטע נבחר

ככה מפתיעים: עשרים שנה - בטייק אחד

בעיצומה של המסיבה המשפחתית לרגל עשרים שנות נישואיהם, יצאו המוזיקאי המחונן ניצן-חן רזאל וילדיו עם כלי נגינה ותסריט קפדני, בשיר הפתעה שצולם בביתם ב"טייק אחד" - מדויק מאוד וללא עריכות. רות, החצי השני, לא הצליחה להסתיר את ההלם. צפו בבכורה

 

את זה אין לכם סיכוי לנצח: לרגל יום הנישואים ה-20 שלו, המוזיקאי המחונן ניצן-חן רזאל כתב, הלחין וביצע שיר אהבה לרעייתו רות, כאשר בעיצומה של המסיבה המשפחתית, הוא וילדיו ניגנו והציגו בפניה את השיר בהפתעה מוחלטת. האירוע הייחודי, שצולם בביתם ב"טייק אחד" – מדויק מאוד וללא עריכות - הפך לקליפ שנחשף כאן לראשונה, עם פוטנציאל ויראלי לא רע.

 

עוד תרבות בערוץ היהדות :

 

השניים גרים ברעננה ומגדלים שישה ילדים, הגדולה שבהם התגייסה לפני כשבוע - והקטנה בת שנתיים וחצי. רזאל עצמו ניגן עם מיטב הזמרים וההרכבים, ובהם אהוד בנאי, שולי רנד, "רבע לשבע", "הברירה הטבעית" ואנסמבל שחרית. הסינגל החדש הוא הראשון מתוך אלבום השירים השני של רזאל, שייצא לקראת סוף השנה העברית, בהשתתפות מספר אמנים אורחים ובהם בן-הדוד המוכר והמצליח, יונתן רזאל.

 

הילדים התפדחו, אבל זרמו

ניצן-חן רזאל נולד בירושלים למשפחה מוזיקלית - סבו ניגן בצ׳לו, אביו חובב פסנתר מושבע, והוא עצמו בילה הרבה זמן איכות אצל בני דודיו המוזיקלים יונתן, אהרן וריקה רזאל. "הייתי בן בית אצלם וספגתי הרבה חום ושמחה יהודית כילד", הוא מספר. "המשקעים האלה לבלבו בהמשך, ואני מודה שהעובדה שהם מוכרים ומצליחים טיפה סללה את הדרך עבורי".

 

ניצן-חן ורעייתו רות (צילום: דניאל מור)
ניצן-חן ורעייתו רות. ככה מפתיעים(צילום: דניאל מור)

 

שנים של לימודים ואימונים סייעו לו בהכרה כמוזיקאי מצטיין ושירות צבאי בתזמורת חיל החינוך. באותה תקופה גם הכיר את רעייתו, רות. "בניגוד אליי, היא דווקא גדלה בבית דתי אבל בהמשך קצת התרחקה. כשאני הכרתי אותה חזרנו ביחד אל עולם שמירת המצוות".

 

יחד עם ילדיו יזם הזמר "מזימה" להפתיע את הרעייה והאם עם שיר אהבה שבו ינגנו הילדים. נגנים נוספים, שהם גם חברים טובים של הזמר, התגייסו אף הם למשימה, ובהם ובהם עמרי זליג, אודי שמחון, שגם הפיק מוסיקלית, רוני עברין ועוד.

 

השיר עצמו הוא שיר אהבה סנטימנטלי, "שני שושנים". "הבנתי שזה קצת מפדח את הילדים, אבל למען אמא שלהם וגם למעני, הם הסכימו להתגבר ולהשתתף", הוא מספר. "אשתי לא ידעה מכלום. כלומר, היא ידעה שאנחנו מתאמנים ועושים חזרות - אבל לא ידעה על מה. כשהתחלנו לנגן היא הייתה מופתעת לגמרי, שמחה והתרגשה". את האותנטיות של ההפתעה קשה לפספס בקליפ.

 

להשקיע באלבום במקום ברכב חדש

אלבום הבכורה,"מוצא מקום" שיצא בשנת 2013, לא הפך לרב-מכר - אך רזאל לא נרתע, ושוקד על האלבום השני, בתמיכתה המלאה של רות העובדת כמורה בתיכון ומדריכת יוגה. "זה אחד הניסים התהליכים העמוקים שעברתי - הבנתי שהיצירה צריכה לשרת את הקהל, ואני מרגיש טוב אם אני נותן ערך".

 

שר לרות (צילום: דניאל דור)
בטייק אחד - מדויק מאוד(צילום: דניאל דור)

 

איך רעייתך הסכימה שתשקיע באלבום שני יותר ממאה אלף שקלים, במקום לשפץ מטבח או לקנות רכב חדש?

"אני באמת חייב לה המון על התמיכה שלה. מבחינה כלכלית הפקת אלבום היא תהליך הדרגתי וארוך. המטרה של האלבום היא לא לכסות את ההוצאות בעזרת מכירות, אלא לבנות את עצמך כאמן, וככל שיגדל הביקוש לשירים - יגדל הביקוש אליהם בהופעות. כך ברוך ה' מגיעה פרנסה.

 

"אני מופיע הרבה עם מופע הכינור שלי לקהל מגוון: ילדים, בני נוער ומבוגרים, שבו העיקר הוא הכינור. במופע אני מבצע גם שירים שלי לצד גרסאות כיסוי לשירים של אחרים – 'כינור דוד' של אביהו מדינה, 'קטונתי' של יונתן רזאל - ו'ניצוץ האהבה' של אהוד בנאי".

 

אשכנזי עם צליל מזרחי

רזאל אוהב את הצליל המזרחי, והוא חלק מהיצירה שלו, למרות שלדבריו "אני אשכנזי ב'סראונד'. המזרחיות היא חלק מהאישיות שלי. גדלתי אמנם על מוזיקה קלאסית, מוצרט ובטהובן, אבל אני מאוד אוהב מוזיקה מזרחית וערבית, וגם טורקית ויוונית. באלבום תהיה אקלקטיות של פולק אמריקני עם נגיעה מזרחית. הוא יכלול שירים אמוניים, שירים על זוגיות וגם כאלה שנוגעים בזיכרון השואה, כבן הדור השני: בתקופת השואה אבי היה תינוק בהולנד, ובמופע אני מספר את סיפור הכינור שלי, שנמסר לי מהאישה שהצילה את אבי".

 

איך מיישבים את הסתירה בין הרצון של הקהל לשמוע משהו מוכר, לבין הרצון שלך לשיר יצירות מקוריות?

"אתה בטח מכיר את השיר 'ציון הלא תשאלי' שכתב יהודה הלוי, ובו המילים 'אֲנִי כִנּוֹר לְשִׁירָיִךְ'. זה היווה השראה לנעמי שמר כשהיא כתבה את השיר 'ירושלים של זהב' וכללה בהן את המילים 'הלא לכל שירייך אני כינור'. אז אני לא רק מנגן על כינור, אלא גם כינור לקהל - ולכן לא כופה את עצמי על הקהל, אלא שר איתו שירים מוכרים ומשלב ביניהם שיר או שניים שלי".

 

עם שלט ההפתעה (צילום: דניאל דור)
עם שלט ההפתעה(צילום: דניאל דור)

 

שני שושנים

מילים ולחן: ניצן-חן רזאל

 

אנחנו יחד כמה שנים

מה זה עושה לי?

מה זה עושה לך?

תראי אותנו שני שושנים

מה זה אומר לי?

מה זה אומר לך?

 

יש קוצים ויש פרחים

יש הבנה בעיניים

פעם עולים, פעם יורדים

ברוך השם הראש מעל המים

 

הקמנו בית, יש ילדים

מה זה עושה לי?

מה זה עושה לך?

ועל הכל אנחנו מודים

ושומרים על לב שמח

 

יש קוצים ויש פרחים

יש הבנה בעיניים

פעם עולים, פעם יורדים

ברוך השם הראש מעל המים

 

למדתי ממך ניקיון וסדר

ולברך על מה שמעבר

 

יש לנו עוד חלומות להגשים

בואי נקשיב לקול בתוכנו

בין סידורים לוויתורים

בואי נמצא זמן רק לשנינו

 

יש קוצים ויש פרחים

יש הבנה בעיניים

פעם עולים, פעם יורדים

ברוך השם, הראש מעל המים

 

יש קוצים ויש פרחים

הנה האושר כאן בפתח

ואנחנו שני שושנים

שכינה בינינו, גן פורח 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דניאל מור
ככה מפתיעים
צילום: דניאל מור
מומלצים