שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

"תישארו בבית": פיקוד העורף גייס את הסלבס החרדים

אברהם פריד, יעקב שוויקי, ישי ריבו, יונתן רזאל, שולי רנד, ליאור אלמליח ועוד רבים מהשמות הכי גדולים במוזיקה החסידית, היהודית והפייטנית - קוראים לציבור החרדי להישאר בבית. "כבר שבועיים אני מתפלל בבית, לומד בבית, עושה בבית הכול לבד", אומר מרדכי בן דוד

 

הסלבס החרדים התגייסו לצו פיקוד העורף: הכוכבים הגדולים ביותר במגזר - בסרטון הקורא לציבור החרדי "נשארים בבית - ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". בין המשתתפים: אברהם פריד, יעקב שוויקי, ישי ריבו, מרדכי בן דוד, יונתן רזאל, שולי רנד, ליאור אלמליח ועוד רבים מהשמות הכי גדולים במוזיקה החסידית, היהודית והפייטנית. צפו בבכורה.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>      

 

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא קצין הסברה בפיקוד העורף משה לוק – מחשובי הפייטנים וגם זמר וחזן - ששיתף פעולה לאורך שנים עם מיטב הזמרים והיוצרים בתחום. כאשר פנה אליהם השבוע בבקשה להתגייס למשימת ההסברה לציבור החרדי, הם נענו בשמחה.

 

קראו עוד בערוץ היהדות:

 

"רבותיי, ונשמרתם מאוד לנפשותיכם זו מצוות עשה דאורייתא", קורא מרדכי בן דוד מביתו שבניו-יורק. "לא תעמוד על דם רעך זה לאו. זה לא צחוק. חייבים להישאר בבית. לא לצאת! אני בבית כבר שבועיים, לא יצאתי". בן דוד הוסיף כי הוא "מתפלל בבית, לומד בבית, עושה בבית הכול לבד. תישארו בבית עם המשפחה. במיוחד הצעירים - אל תתנו להם לצאת לרחוב. זו סכנת נפשות".

 

"חבריי בצרפת חלו בקורונה"

משה לוק מסביר כי היוזמה נולדה מנתוני השטח המבהילים ברחוב החרדי: "למרבה הצער, יש עלייה מדאיגה במספר הנדבקים בקורונה בריכוזים החרדיים, וכולנו מוצפים בסרטונים מזעזעים מקהילות יהודיות בחו"ל, למשל מצרפת שבה נולדתי, שם רואים כיצד יהודים דתיים וחרדים חלו ונפטרו. יש לי חבר במרוקו שנפטר מקורונה בגיל 51".

 

  ()
אברהם פריד וישי ריבו: "תישארו בית"

 

הוא הוסיף כי "כל החברים שלי בצרפת שהם רופאים, חולים בקורונה. מטרת המיזם היא להבהיר כי הוראות משרד הבריאות מצילות חיים, ועד כמה חשוב להקפיד להישאר בבית כדי שלא להידבק ולא להדביק אחרים.

 

"עם ישראל עבר את יציאת מצרים, גלויות, מגיפות ומלחמות - ונעבור גם את הקורונה. גם בתקופה הזו אפשר כמובן להמשיך ללמוד ולהתפלל, אבל לעשות את זה בצורה בטוחה - סכנתא חמירא מאיסורא" (הסכנה חמורה מהאיסור).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים