איריס ורוני בר. "קיבלנו החלטה מושכלת, לחיות לצד הנגיף ולא להיכנע למציאות החדשה"

"הייתה לנו השפעה משמעותית על חזרת ענף הקוסמטיקה לעבודה"

כמו בכל העולם, גם ב"לאונרדו", חברת הטכנולוגיה האסתטית המתקדמת עצרה המגפה את גלגלי העשייה בחריקת בלמים. אבל איריס ורוני בר לא נתנו למציאות לנצח והם המשיכו לעבוד בתנופה, ואף נלחמו על חזרת הלקוחות שלהם –קוסמטיקאיות מובילות – לעבודה בטוחה. היום, שנה אחרי, הם יוצאים בקמפיין חדש וקוטפים את הפירות

מוגש מטעם חברת לאונרדו
פורסם:
הסוד שעומד מאחורי כל קוסמטיקאית. לחצו לצפייה
( צילום בימוי ועריכה: איתן שריג)
איריס (48) ורוני (54) הקימו עסק משפחתי מפואר, במו ידיהם. איריס, בעלת תואר בדרמטולוגיה, היא קוסמטיקאית ואחות מוסמכת, ורוני הוא יזם מנוסה בתחום הטכנולוגיות האסתטיקה והקוסמטיקה. חברת "לאונרדו" שבבעלותם, מפתחת, מייצאת ומייבאת מכשירים קוסמטיים מתקדמים כתחנת עבודה לקוסמטיקאיות המובילות במגוון טיפולים כהסרת שיער ב-18 דקות לגוף מלא, טיפולי מרקם עור הגוף, אקנה, פיגמנטציה וחידוש מרקם העור, זאת לצד ייצור תכשירים קוסמטיים מקצועיים.
"הקמנו את חברת לאונרדו בשנת 2008, מתוך מטרה לשווק שילובים מתקדמים של מכשור ותכשירים מקצועיים לקוסמטיקאיות. תחום האסתטיקה קיים במשפחתי מזה שנים רבות, ולמעשה גדלתי לתוכו", מספר רוני. "עם הקמת החברה, גילינו שיש מקום לשיפור בחוויה של הלקוחות בתחום הסרת השיער. בשיתוף פעולה עם מהנדס החברה והסמנכ"ל רן מאיר, שקדנו על פיתוחים, שיקצרו את זמן העבודה תוך ייעול והפחתה משמעותית של תחושות הלוואי והכאב למטופלים, כך שבשנת 2016 רשמנו פטנט טכנולוגי וייסדנו למעשה את טכנולוגיית HYPER PULSE A.L.T שמציגה הסרת שיער ברמה גבוהה עם הפחתה ניכרת בכאב". השניים שיווקו את הטכנולוגיה הייחודית, שמאפשרת להסיר שיער מכל הגוף ב-18 דקות, ברחבי העולם בהצלחה רבה, שנעצרה עם בוא הקורונה.
4 צפייה בגלריה
מכשיר היפר פולס
מכשיר היפר פולס
הסרת שיער ברמה גבוהה. טכנולוגיית HYPER PULSE A.L.T
(לאונרדו קוסמטיקה)
בואו נדבר על המגפה. היום שנה אחרי, אתם יכולים לומר באיזו אסטרטגיה בחרתם להתמודד עם נגיף הקורונה - לשרוד, לקפוא, להמשיך להתפתח על אף הנגיף?
איריס: "משבר הקורונה לא דומה לשום דבר אחר שחווינו בשנים האחרונות, אבל, וזה אבל גדול הוא בהחלט נתן לנו נקודת מבט שונה על העסק. נאלצנו להוציא עובדים נאמנים לחל"ת, וליבנו יצא אל הקוסמטיקאיות, שאיבדו פרנסה, אבל במקביל הצלחנו ללמוד ולהבין בשנה האחרונה מה עבד לנו ומה לא. מה הוכיח את עצמו כיעיל ומה פחות, והכי חשוב איפה אנחנו צריכים להשתפר. לכן קיבלנו החלטה מושכלת, לחיות לצד הנגיף ולא להיכנע למציאות החדשה, לא להפסיק לעבוד, להמשיך להיות בתנועה ואפילו להמשיך לייבא מכשירים. הבאנו לארץ השנה שתי מערכות חדשות: מערכת גלי רדיו פרקשיונליים, המיוצרת על פי תקן רפואי מחמיר במיוחד ומערכת טיפולית בלייזר. נתנו לעצמנו ולעובדים שלנו את התחושה, שהמשבר הזה אומנם ישאיר אחריו המון עקבות, אבל הוא לגמרי יחלוף וכולנו נחזור לעשייה מבורכת. ואכן בימים אלו, אני מרגישה שהשגרה לאט לאט חוזרת, המצב רוח עולה בהדרגה, הקוסמטיקאיות חזרו לעבוד, ואנחנו חוזרים לשגרת פיתוח ויצירה של הדברים שאנחנו ממש אוהבים לעשות.
מה היה האתגר הגדול ביותר שלכם בתקופת הקורונה?
רוני: "התמודדנו ואנחנו עדיין מתמודדים עם מספר אתגרים משולבים. בתחילתו של המשבר, כשפרצה המגיפה בסין היה מחסור חמור של חלקי חילוף, מה שהותיר את קווי הייצור בחוסרים משמעותיים ואותנו בפיגור לבנייה של מכשור. משהצלחנו להתגבר על המכשול הזה, הוקפאה כל פעילות הענף בישראל. ומייד לאחר מכן, בכל שאר העולם.
פעילות החברה בשבועות הראשונים הצטמצמה ב80%. כבר אז היה ברור לנו שהאסטרטגיה בה ננקוט תהיה התקפה ולא מגננה - כלומר להוציא מינימום של עובדים לחל"ת ולתקופה מינימלית. חיפשנו כל דרך אפשרית לקדם מכירות עבור קוסמטיקאיות וגם עבורנו.
החברה עברה לתת שירות לקוסמטיקאיות למכירת מכשירים לטיפול ביתי. עמדנו לצידן לאורך כל השנה ברמה האישית, המקצועית והכלכלית. בשיאו של המשבר, נקטנו בעמדה ציבורית הדוחפת להחזרת ענף הקוסמטיקה לפעילות בצורה מוגנת ומאובטחת.
איריס ואני בנינו את פרוטוקול העבודה המוגנת יחד עם ארגון הקוסמטיקאיות ומשרד הבריאות. ולאחר מאבק ציבורי עיקש שכלל הפגנות, ראיונות והופעות בטלוויזיה, צריך להודות בצנעה שההשפעה שלנו הייתה משמעותית בחזרת הענף לעבודה".
4 צפייה בגלריה
שיר אלמליח
שיר אלמליח
שיר אלמליח בקמפיין לחברת לאונרדו
(צילום: שי פרנקו)

חשיבה מחוץ לקופסה

כפועל יוצא מההחלטה לא לתת לקורונה לעצור אותם, משיקים איריס ורוני קמפיין המתמקד במכשור הטכנולוגי המתקדם והייחודי של המותג בארץ. כפנים של החברה הם בחרו בדוגמנית שיר אלמליח. "שיר משדרת עוצמה נשית במיטבה, יופי ואסתטיקה, אישה מרשימה בעלת השראה וכוח".
איזו הזדמנויות חדשות נוצרו לכם בעקבות הקורונה?
רוני: "חישבנו מסלול מחדש חד משמעית. השינוי היה קיצוני, מענף שמורגל בעבודה בלתי אמצעית, נאלצנו לסגל הרגלים שמהותם תקשורתית אמצעית ובכך לשמר את הקשר עם קהל הלקוחות, אבל הדבר פתח בפנינו הזדמנויות חשיפה לקהל גדול יותר וחדש".
מה המגפה עשתה לעבודה שלכם בשוק הבינלאומי ?
אומנם השוק הבינלאומי ספג מהלומה חזקה יותר מהשוק הישראלי והוא נמצא בתרדמת עמוקה ממרס 2020, יחד עם זאת מכיוון ש- 50% מפעילות החברה ויותר, מופנה לייצוא, ראינו חשיבות עליונה לחדש את הפעילות ברגע הראשון שהתאפשר לנו. אני שמח לציין שבשבועות האחרונים ניכרת התאוששות מה בפעילות ואנחנו זוכים להזמנות שכבר קרוב לשנה לא ראינו כמותן".
המגפה דרשה מכולם חשיבה מחוץ לקופסה. ספרו על חשיבה כזו שאימצתם?
"כבר מתחילת המגיפה היה ברור שחייבים להנגיש לקהל הקוסמטיקאיות הלקוחות שלנו, מוצרים ברמת תמחור שונה ובמדרג בונוסים והטבות חסר תקדים. כך נוצר למשל, מבצע 'שקל-שקל וחצי', שלמעשה כל שקל שמושקע על ידי הלקוחה, בפועל שווה לה 'שקל וחצי'. רבים מאוד ניצלו את המבצעים בתחום הזה".
4 צפייה בגלריה
מכשיר פורטיס
מכשיר פורטיס
טכנולוגיה מתקדמת. מכשיר הפורטיס
(לאונרדו קוסמטיקה)
כמי שמומחים בזיהוי טרנדים, איזה טרנדים חדשים נולדו בשנה החולפת והאם לדעתכם, הם כאן כדי להישאר?
"הטרנד החזק ביותר הוא טיפולי מרקם עור הגוף. מגוון טיפולי עור שיעניקו מרקם עור פנים וגוף מושלם במהירות, ביעילות ובלי כאבים ועם תוצאות מרשימות. טיפולי הגוף של המערכת שפיתחנו, הרשימו בצורה מובהקת, דמויות בכירות מהעולם הרפואי וקהל רחב של משתמשים בארץ ובעולם".
ספרו על דבר אחד טוב שקרה לכל אחד מכם בתקופת הקורונה, מקצועית או אישית?
איריס: "מה שאפשרה תקופת הקורונה, לא אפשרו תקופות קודמות לפניה. מצאתי, למשל, שהרקע שלי כאחות מוסמכת ובעלת תואר סייע לי להעביר אירועי זום וובינר בפני קהל רב - בקלות ובפשטות".
רוני: "תקופת הקורונה הביאה אותנו לחשיבה מחודשת על שילוב תכשירים עם טכנולוגיות. ברור לנו מעל הכל כי קוסמטיקה מקצועית מושתתת על השילוב הזה, אבל התאמת התכשירים חייבת להיות ממוקדת ומדויקת יותר. לפיכך, החברה משנה נתיב, בהתייחסות לתכשירים, ותתמקד מעתה רק בתכשירים שיש להם ערך מוסף מדויק לפעילות הטכנולוגיות השונות.
מה החזון שלכם ליום שאחרי הקורונה?
"המשך התרחבות בשוק הבינלאומי והמשך השקות טכנולוגיות מתקדמות חדשות בארץ".
למה שיר אלמליח נבחרה לככב בקמפיין ואיך היא מרגישה אחרי הגירושים? צפו בסרטון
כתבה: קרן נתנזון
  • דוגמנית: שיר אלמליח, איפור: גיא טאקו, שיער: ספיר סבג
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button