עו"ד דגנית בר קציר. "העיסוק שלי הוא שליחות"

עו"ד בר קציר: "לאחר גירושיי התחלתי לטפל בגירושים, כמי שעברה את זה בדרך רגועה ומוסכמת"

עו"ד דגנית בר קציר לא מהססת להגיע לבית המשפט אם צריך, אבל מעדיפה תמיד להגיע להבנות מחוץ לכותלי הצדק. "המטרה שלי היא לתת ללקוחותיי ביטחון משפטי, ואם אין ברירה, אז לנהל עבורם הליך משפטי בטוח"

פורסם:
עו"ד דגנית בר קציר מתארחת באולפן "ההמלצה שלי" עם שוש רוטנברג. לחצו לצפייה
דגנית בר קציר, עורכת דין, מגשרת ונוטריונית, מתמחה בדיני עבודה, אזרחי ומשפחה
צילום: תמי בר שי
מהו האני מאמין המקצועי שלך?
"העיסוק שלי הוא שליחות ואני עוזרת ללקוחות לפתור בעיות משפטיות באמצעות הידע, הניסיון והיצירתיות שלי. אני עורכת דין כשני עשורים ועדיין דואגת לצאת להשתלמויות, להתמקצע ולהיות מעודכנת. המטרה שלי היא לתת ללקוחותיי ביטחון משפטי עוד בטרם הפנייה לבתי המשפט, ואם אין ברירה אז לנהל עבורם הליך משפטי בטוח.
"אני מאמינה באופיי וגם כדרך חיים מקצועית, שיש לקדם בכל שלב אפשרות של פשרה. לכן אני שמחה שהתמחיתי בגישור, וזהו אחד מהשירותים שאני מציעה במשרד. עם זאת, אציין שלא בכל מחיר מתפשרים, וכשאין ברירה לא אחשוש לנהל הליך משפטי בבתי המשפט עד למתן פסק דין".
מהן החוזקות שלך ושל משרדך?
"יש לי תארים במשפטים, חשבונאות (ראיית חשבון) וכלכלה, ולקוחות המשרד נהנים מהיתרון הרב שזה נותן לי. מלבד זאת אני מציעה ניסיון מקצועי של שנים רבות ויחס וליווי אישי המשפרים מאוד את חוויית ההתמודדות בערכאות השיפוטיות ומול הצד שכנגד.
"אני מייצגת עובדים ומעסיקים ומתמחה בייצוג נשים בעולם העבודה, כך אני מכירה היטב את הזכויות של שני הצדדים וכבר יודעת מה יטען הצד שכנגד ומה ניתן לטעון כנגד זה.
"כיהנתי בעברי כיו"ר ויצו נתניה, אני חברה בפורום המשפטניות של שדולת הנשים בישראל, הייתי יו"ר סניף נתניה של לה"ב ארגון לעצמאים בישראל, ויו"ר פורום נשים עצמאיות בנתניה מטעם ארגון לה"ב.
"מעמד האישה וזכויות הנשים, זהו תחום שמעניין אותי ואני מייצגת בו גם בהתנדבות, פרו בונו, וגם הופעתי בוועדות בכנסת לקידום חקיקה, למשל בהצעת חוק של ח"כ עליזה לביא בעניין העדפת נשים עם נתונים זהים לגברים, במכרזי הרשויות המקומיות.
"תחום המשפחה היה קיים במשרד עוד קודם, ונוסף לו תחום ייפוי הכוח המתמשך, ולאחר גירושיי גם תחום הגירושים, כמי שעברה את זה, בדרך רגועה ומוסכמת. בנוסף, העובדה שלמשרד יש שני סניפים, בנתניה ובתל אביב, מסייעת ללקוחות מאזור השרון והמרכז.
"אציין שיש לי פינה משפטית ברדיו קסם 106fm עם יצחק פרי, ושם אני נותנת מידע וטיפים משפטיים בהתנדבות בימי חמישי משעה 13.00".
2 צפייה בגלריה
הספר אישה שווה מאת דגנית בר קציר
הספר אישה שווה מאת דגנית בר קציר
הספר "אישה שווה" מאת דגנית בר קציר
(באדיבות דגנית בר קציר)
תוכלי לספר על תיק שטיפלת בו, ושאת גאה בדרך שבה הוא התנהל?
"ייצגתי עובד שהגישו נגדו תלונות בגין הטרדות מיניות לכאורה במקום העבודה, ושהוא כמעט פוטר בבושת פנים עקב כך. בעבודה משפטית מאומצת חשפתי שמדובר בתלונות שווא שעשו שימוש כמעט ציני בחוק למניעת הטרדה מינית. הצלחתי להראות שלא דובר כלל בהטרדות מיניות אלא בניסיון התנכלות מצד מנהל העבודה שלו, שרצה להיפטר ממנו בכל דרך ולהחליף אותו בעובד צעיר יותר.
"ההשלכות של אי הצלחה בתיק כזה הן הרות גורל הן מבחינת איבוד פרנסה והן מבחינת פגיעה בשמו הטוב של אותו עובד ומצבו הנפשי. אני מציעה לעובד שהוגשה נגדו תלונה כזו לגשת לזה תוך כדי התייעצות וליווי מצד עורך דין מקצועי. בעקבות התיק הזה הצטרפתי לפורום המשפטניות של שדולת הנשים בישראל".
לצערנו אנחנו נמצאים בשיאו של משבר כלכלי חסר תקדים. כעורכת דין המתמחה בדיני עבודה, מה תוכלי לומר לאדם שמועמד לפיטורין במהלך הקורונה?
"עובד שמועמד לפיטורים, בייחוד בתקופת הקורונה, שהיא תקופה של אי ודאות ואחוזי אבטלה גבוהים, צריך לדעת שאת הליך הפיטורים יש לבצע בצורה מסוימת, אשר נקבעה בפסיקה, והיה וההליך חורג מכך, הרי שהוא זכאי לפיצוי בגין כך.
"דוגמה להליך תקין של ביצוע שימוע לפני פיטורים היא: ההזמנה לשימוע – יש לרשום במכתב הזימון שהעובד מועמד לפיטורים וכי המעסיק שוקל לפטר אותו, ולא לרשום שכבר הוחלט לפטר אותו. יש למסור ככל הניתן את ההזמנה פיזית ביד, ובתקופת סגר ראינו שזה היה קצת בעייתי.
"יש להזמין לעוד כיומיים ומעלה ולא לאותו היום ולתת לעובד להתארגן נפשית לשיחת השימוע, להכין את הדברים שהוא רוצה לומר, ואף להביא עורך דין ועדים. בזמן השימוע יש לרשום פרוטוקול, ורצוי להחתים את העובד עליו. מומלץ להקליט את השימוע ואז ניתן לבדוק את המחלוקות לגבי מה נאמר. לאחר השימוע אין למסור מכתב פיטורים, במידה שזו ההחלטה, אלא יש להמתין לפחות כיומיים על מנת לתת זמן לשקול את הדברים שטען העובד נגד פיטוריו.
"בנוסף, יש לעובד הזכות והיכולת לשכנע את המעסיק שלא לפטר אותו, להסביר מדוע, ואף לנסות להסביר דרך חלופית, למשל בתקופת הקורונה, בדרך של הפחתת שכר מוסכמת של עד כ-20%. זה מה שמקובל או בדרך של הוצאה לחל"ת במקום פיטורים. העובד גם יכול להביא את הנסיבות האישיות שלו, כגון קשיים כלכליים, משפחה מרובת ילדים, הוצאות משכנתא, לעומת עובד אחר באותו תפקיד שמסודר כלכלית, ולבקש להשאיר אותו על פני העובד האחר".
מניסיונך כמומחית בייצוג נשים בעולם העבודה, מה נשים אינן יודעות או מתעקשות מספיק על זכויותיהן בעולם העבודה?
"אני חושבת שנשים צריכות לתת את הדעת יותר על הפרשי השכר בין גבר לאישה באותו תפקיד. לשמחתי, נשים מודעות יותר כיום לגבי זכותן לתבוע פיצויים על אפליות כאלה, ויש להן יכולת ואפילו חובה לדרוש שכר שווה, אחרת נמשיך כנשים להרוויח שכר נמוך בהרבה משכר הגברים באותו התפקיד ועל אותו היקף עבודה ואותם הכישורים וההשכלה. יש לעמוד תחילה על הזכות לשכר שווה, ואם זה לא ניתן, לעמוד על הזכות לפיצוי.
"אישה שנתקלת באפליה מגדרית, צריכה לדרוש את זכות שוויון ההזדמנויות שלה ולעמוד על האיסור לאפליה, להטרדות מיניות ולהתעמרויות. מדובר בתהליך חברתי שיש למגר"
"נשים לא תמיד מודעות לאיסור האפליה המגדרית הן בקבלה למקום העבודה, הן בקידום והן בהעדפה לפיטורים של אישה על פני גבר. בתקופת הקורונה נשים סובלות יותר מפיטורים גם בתקופות ההיריון, ויש אישורים לכך הרבה יותר מקודם, כל זאת תחת התירוץ של תקופת קורונה. אישה שנתקלת באפליה מגדרית, צריכה לדרוש את זכות שוויון ההזדמנויות שלה ולעמוד על האיסור לאפליה, להטרדות מיניות ולהתעמרויות. מדובר בתהליך חברתי שיש למגר".
בימים אלה עומד לצאת ספרך "אישה שווה" שעוסק בגירושים ובגישור. מהי העצה שהכי חשוב לך שנשים ייקחו מהספר?
"הספר כתוב כרומן שקל לקרוא ולהזדהות איתו, וחשוב לי שנשים ייקחו ממנו את ההבנה שהחיים לא נגמרים לאחר הגירושים, ולפעמים להפך, יש שלל הזדמנויות ואפשרויות להגשמת חלומות.
"כדאי פחות להתעקש על אגו ולנסות להגיע לעמק השווה לטובת הילדים וגם לטובת השקט הנפשי של בני הזוג עצמם. תראי את ההמשך ואיך את מנהלת הורות מכבדת לטובת הילדים. אין צורך לרמוס אחד את השנייה. בכל אופן פעם אהבתם וחייתם ביחד בשלום. כדאי לשחרר כל צד לדרכו ולהמשיך הלאה. כן מדובר בתהליך שיש לעבור, שדומה לאבל על מוות לא עלינו או לפיטורים, אך יש לדאוג לשחרר בצורה מכבדת כל צד בלי לקפח את זכויותיו ולשמור על כללי התנהגות מכובדים שיסייעו בעתיד בקבלת החלטות לטובת הילדים שלכם ביחד ולא מצורך להילחם על כל דבר".
  • צילום: תמי בר שי
עו"ד דגנית בר קציר
טלפון: 054-4981081
כתובת: רח' סמילנסקי 10 (בית אלון), קומה 4, נתניה; רח' הארבעה 28 (מגדלי חג'ג' – המגדל הצפוני), קומה 34, תל אביב
פייסבוק פרטי: "דגנית בר קציר"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button