האם יש מתחרות ראויות? מלכת היופי תהילה לוי עם השמלה הלאומית של ישראל

הצצה: אלה המתחרות מרחבי העולם על תואר "התלבושת הלאומית"

בעוד פחות מחודש יתקיים טקס השמלות הלאומיות במיס יוניברס, אז בדקנו: איזו מדינה השקיעה 100 שעות עבודה בשמלה, למי יש ציורים של ילדים על הבגד ומי שילבה סנפירים של דג מרהיב?

פורסם:
תחרות השמלה הלאומית (שתתקיים השנה ב־13 במאי במיאמי, פלורידה) היא כר נרחב לביטויי אמנות, לסממנים לאומיים וליצירתיות אופנתית. כל מלכת יופי נשלחת עם שמלה מפוארת שאמורה לבטא את הקשר התרבותי והפוליטי שלה לארצה, אבל גם להיות מספיק מרשימה וזכורה כדי לייצר שיח סביבה ולהביא את התואר הביתה. בשנים האחרונות מצליחה ישראל, בזכות עבודתו של המעצב שי שלום, לייצר נוכחות בשיח הזה. בשנה שעברה הייתה זו שמלת התקווה הקרועה שלבשה סלע שרלין, והשנה זו תהיה שמלת המסכות הוויראלית, שכבר מעוררת הדים בעולם, ותהילה לוי תלבש אותה בטקס. אבל מה קורה עם המתחרות? ומי באה עם יציאה מעניינת במיוחד? יצאנו לבדוק.

דרום אפריקה: ילדים מציירים

נציגי דרום אפריקה רצו ליצור משהו שלא רק ייתן ייצוג הולם למדינתם, אלא גם יתחבר למטרה הקרובה ללבה של מלכת היופי שלהם, נטשה ג'וברט. הם בחרו לקחת סקיצות מציורים אמיתיים של ילדים מקומיים כדי לתאר איך הם רואים את המצב בעולם מהעיניים שלהם, הסקיצות הודפסו על גבי בד לבן, והתוצאה מרשימה.

מקסיקו: מלאכת יד ססגונית

מקסיקו בחרה בתלבושת צבעונית וססגונית במיוחד. התלבושת, שעוצבה על ידי אבלינו רוק אוסוריו, מייצגת את ה"אלבריג'ה" – מלאכת יד מקסיקנית בסגנון סוריאליסטי שיכולה להיות עשויה מקרטון, מנייר או מעץ. המעצב השתמש בטכניקות שונות של רקמה, ציור ועוד כדי ליצור את השמלה שתייצג את התרבות המקסיקנית.

תאילנד: דג מלחמה

התלבושת של נציגת תאילנד נוצרה בהשראת "ליידי בספרות" בשילוב עם הצבעים של "דגי הלחימה" שנקרא גם "לוחם הנהר של סיאם", ונחשב לבעל החיים הימי הלאומי של תאילנד. צבעי הדגל שולבו גם בסנפירים.

פורטו־ריקו: מסר של אהבה וחופש

התלבושת נוצרה בהשראת האסטרולוג הפורטוריקני וולטר מרקדו, שהפך לתופעה תרבותית בקהילה ההיספנית. מרקדו היה שחקן, רקדן וסופר פורטוריקני, והוא נתן השראה למיליוני אנשים ברחבי העולם ודיבר על ערכים של חופש וקבלה של מגוון תרבויות שונות. נציגת פורטו־ריקו אמרה שהמסרים המעודדים של מרקדו "זה בדיוק מה שאנחנו צריכים על במת מיס יוניברס אחרי האתגרים שעמדו בפנינו בעקבות מגפת הקורונה".

פנמה: ספינות פיראטים

התלבושת הלאומית של פנמה, שנקראת 'לה פינטה ולה סנטה מריה', מתבססת על ההיסטוריה, התרבות והמסורת של המקום מלפני 500 שנה ועד היום. הגלגל מסמל את נסיעות הפיראטים ותנועת הסחורה מאירופה, והלבוש מסמל את סמלי הים והנצרות, ואת העושר הגדול שהגיע בספינות לפנמה.

אוסטרליה: ברבור שחור

תלבושת הנוצות המצוירות נולדה בהשראת הברבור השחור – ציפור מקומית, סמל מערב אוסטרליה. עד המאה ה־16 חשבו שיש רק ברבורים לבנים, ולכן הברבור השחור נחשב סמל לבלתי אפשרי ולתקווה. למעצבת, ניקולה יונג, לקח יותר מ־100 שעות לעבוד על התלבושת.

צ'כיה: אלמנטים מסורתיים

התלבושת היא השתקפות של הפולקלור הצ'כי באזורים רבים במדינה. התחפושת יוצרה בטכנולוגיית Blueprint המסורתית, הקפלים על גבי השרוולים מאפיינים את התלבושות הצ'כיות הלאומיות. הכתר, המעוטר בפרחי טקסטיל עם שרטוטים, הוא האלמנט והמוטיב המסורתי העיקרי של התחפושת כולה.

קמבודיה: לורדים ופסלים

התלבושת הלאומית של קמבודיה נקראת "טפ רוברום", והיא מסמלת שני לורדים מהמסורת ההינדית – לורד ויסנו משמאל, ולורד שיווה מימין. הרעיון הוא לייצג הרמוניה ושלום בין הצדדים. ההשראה העיצובית נלקחה מהפסלים שהיו במקדשים של האימפריה החמרית הקדומה.

ניקרגואה: פסטיבל שירים וריקודים

התלבושת עוצבה בהשראת אלמנטים מסורתיים של ניקרגואה, ובעיקר ה"לה גריטריה" – חג קתולי מקומי שיש בו חגיגה סוערת של שירים וריקודים. העיצוב השמח והססגוני של התלבושת מסמל את השמחה וההמולה בפסטיבל "לה גריטריה" הפופולרי, והוא מתאר בצורה הכי טובה את הזהות הלאומית של ניקרגואה.

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button