אפשר גם אחרת. הטיפול בעור לא צריך להיות אגרסיבי או כואב

להיות יפה בלי לסבול: האם יש אלטרנטיבה לטיפולי יופי פולשניים?

עולם הביוטי עובר שינוי, כשיותר נשים מחפשות חלופות עדינות להזרקות ולמילויים ששולטים בשוק. אילו אופציות קיימות והאם הן באמת אפקטיביות?

פורסם:
טניה אקסלרוד (‭40‬) התחילה את מסע החיפוש הזה לפני חמש שנים, כשהייתה בין הריונות להנקות. "במשך כמעט עשור הייתי או בהריון או שהינקתי. ראיתי מסביבי איך כולן הולכות להזריק בוטוקס או מילויים, ואני לא יכולתי, כי הינקתי כל ילד במשך שנתיים. כשהגעתי לגיל ‭ ,35‬שבו מתחילה הצניחה בפנים, התחלתי לחפש אלטרנטיבות". התשובות שמצאה אקסלרוד הגיעו מאיפה שמגיע רוב המידע שאנחנו צורכות כיום, בייחוד בתחום הביוטי הפופולרי - הרשתות החברתיות. "התחלתי לחקור באינסטגרם, ואז שמתי לב שברוסיה נשים התחילו לצאת מעולם ההזרקות כבר לפני שמונה שנים. ראיתי ביוטיוב מלא סרטונים של נשים שרצו לראות איך הן יוכלו להיראות בלי המילויים והלכו להמיס. בעיניי מוסקבה עוברת את כל המקומות בעולם מבחינת טיפוח. אצל הרוסיות הנושא הזה בטופ ולכן הן תמיד מעורות בכל החידושים. המזריקות שם מגלות עכשיו, ‭ 15‬שנה אחרי שהתחילו להזריק, שזה טוב ויפה לתקופה קצרה, אבל במצטבר זה לא מביא לתוצאות שציפו. במשך תקופה הלכנו עם הטכנולוגיה והקידמה, ועכשיו אנחנו רוצות לחזור לאחור".
טניה אקסלרוד: "הפנים מאבדות באלאנס - חלק מהשרירים נחלשים וחלק מתקצרים. ברגע שהשריר מתקצר, העור צונח. בטיפול אני מחזירה לשריר את האורך הטבעי ואת הנפח שלו"
לצד החזרה לטבעי, מתגברת גם ההבנה שהטיפול בעור לא צריך להיות אגרסיבי או כואב. החיפוש של אקסלרוד לטיפולים שיכולים להתאים לה הביא אותה לגלות את עולם עיסייי הפנים, ואחרי שלמדה והתמקצעה, כיום היא עוסקת בזה ומטפלת בנשים אחרות. "אני עושה עיסוי פנים, יש לזה כל מיני שמות ‭ Bio-Lift -‬ או ‭ ,Sculpture Face Lifting‬ בסופו של דבר כל הטיפולים האלה מיועדים לאותה מטרה. הגישה שלי מגיעה מאנטי-סטרס - אני לא מסוגלת להכאיב. הטיפול שלי מרגיע מאוד והמטופלות אוהבות אותו לא רק בגלל התוצאות, למרות שרואים את השיפור מיד מהטיפול הראשון, אלא כי ההשפעה היא גם על הנפש. תחשבי שכל האמוציות שלנו והסטרס מוחזקים בגוף - כשאני משחררת שריר מסוים, אני משחררת את הסטרס גם מהנפש. אחרי הטיפול הן יוצאות מרחפות עם תחושה של קלילות, כולן מחייכות".
מה את עושה בטיפולים שלך?
"אני עובדת נטו עם הידיים. יש לי כלים שאני נעזרת בהם כמו כוסות רוח עם ואקום, כלי שנקרא 'בלייד' מנירוסטה שעובד על שחרור הפאשיה - מי שאוגרת סטרס זו הפאשיה, רקמה סיבית שנמצאת מתחת לעור ועוטפת את השרירים והאיברים בגוף כמו קורי עכביש, והיא זו שמשפיעה על הכיווץ והקשרים בשריר. השרירים בפנים קשורים לשרירים בכפות הרגליים. אם יש שרירים מכווצים בכף הרגל, זה יכול למשוך את הפנים. אותו דבר גם בשרירי הבטן. רוב הטיפול שלי בכלל לא מתמקד בפנים אלא בגוף, אני משחררת את הסרעפת ומלמדת לנשום נכון. אם הסרעפת מכווצת, זה מקצר את הפאשיה הקדמית ומושך את הגוף פנימה ומה שצריך זה לפתוח את האזור. גורם האנטי-אייג'ינג מספר אחת מבחינתי, לאור כל המחקרים שקראתי, הוא יציבה נכונה - לשבת נכון, לישון נכון, לעמוד נכון וכמה שיותר לזוז. נשים מגיל ‭ ,25‬ שזה הגיל שבו תהליכי ההזדקנות מתחילים, צריכות ללמד את עצמן לישון על הגב כדי להימנע מקמטי שינה. ההזדקנות מתחילה מבפנים ואנחנו לא מודעים לזה בכלל. קודם העצמות מתחילות להיספג, אחרי זה מתחילה ההזדקנות של השריר, ורק אז רואים את זה על העור. אנחנו משתמשות במימיקה, הפנים כל הזמן עובדות, אנחנו לועסות, מדברות. מה שקורה זה שהפנים מאבדות באלאנס - חלק מהשרירים נחלשים וחלק מתקצרים. ברגע שהשריר מתקצר, העור צונח. בטיפול אני מחזירה לשריר את האורך הטבעי ואת הנפח שלו. הטיפול שלי משפר את זרימת הדם, וכיוון שהוא מונע בצקות בפנים, הוא נותן את החיטוב לפנים, סוג של פיסול, וגם משפר את מרקם העור והצבע. ברגע שזרימת הדם תקינה, גם הפיגמנטציה מתבהרת. בכל לילה כשאנחנו הולכים לישון הגוף מחדש את עצמו, ואני עוזרת לגוף לעשות את העבודה שלו כמו שצריך".

3 צפייה בגלריה
דניאל פסו בעיסוי פנים, לפני (מימין) ואחרי
דניאל פסו בעיסוי פנים, לפני (מימין) ואחרי
כתבתנו דניאל, לפני (מימין) ואחרי עיסוי הפנים
(צילום פרטי)

"אנשים מחפשים את הזבנג וגמרנו"

גם בבית הטיפוח הוותיק "סוטיס", הקיים משנת ‭ ,1946‬ מאמינים שהמכשור הכי טוב נמצא בידיים שלנו. "יש לנו שיטת עיסוי שנקראת ‭ Digi-Esthetique ‬ והיא מוגנת בפטנט", מסבירה גילה מעוף-בירנפלד, מדריכה ראשית ב"סוטיס ישראל". "היא מורכבת מכל מיני סוגי עיסויים, תנועות ולחיצות שמשתנות תוך כדי טיפול. וזה המכשיר שלנו - הידיים של הקוסמטיקאיות.
"אנשים מטבעם מחפשים את ה'זבנג וגמרנו'. המון פעמים את שומעת לקוחות שאומרות: 'די נו, מה אני אשקיע עכשיו בטיפול, אין לי סבלנות. כשהפנים יהיו מקומטות אני אעשה משהו, איזו זריקה או ניתוח'. אני אומרת להן, רגע, גם בשביל לעשות הזרקות או פילינג עמוק או ניתוח, מרקם העור שלך צריך להיות בריא ואלסטי. אי-אפשר לוותר על העניין הזה של מרקם עור בריא, וכשאנחנו הולכים ומחלישים אותו עם חומרים, מכשירים ופרוצדורות אגרסיביות, אנחנו בעצם גורמים לאפקט הבומרנג - יש לך איזשהו אפקט מיידי נחמד לעכשיו, אבל אחר כך זה חוזר אלייך והעור מתחיל להזדקן מהר יותר".
מה את מציעה במקום?
"להבין שקוסמטיקה זה מקצוע. אנשים חושבים שהמכשור הטכנולוגי טוב וחזק יותר. הם לא מבינים שמה שהעור צריך זה לא את המכשיר אלא את המרכיבים הפעילים שחסרים לו. לתאי העור לוקח ‭ 28‬ ימים להתחדש, ויש גבול עד כמה אני יכולה להאיץ בהם. אנחנו כן בעד חומרים פעילים, אבל במינון נמוך כדי להעניק את התוצאה הטובה בלי להזיק לעור, שלא תצאי אדומה, כאובה או מעקצצת. אלה סימני מצוקה של העור. יש נשים שאומרות, 'לא שורף לי, נדמה לי שלא עשו לי שום דבר'. הן לא מבינות שאלה סימני מצוקה, העור משדר שלא טוב לו כרגע. לפעמים צריך את המינימום של החומרים האלה כדי להגיע לאיזושהי מטרה, אבל את המינימום שמכבד את העור, את הסוג ואת הצרכים המדויקים שלו".
עופרי בס: "אני לא רוצה שיכאיבו לי או ישרפו אותי. זה לא שווה לי את זה. אני רוצה להיות מטופחת ולטפל בעצמי בדרך שאני יכולה להתמיד בה"
גם הקוסמטיקאית עופרי בס בחרה בגישת הטיפול הזאת אצלה בקליניקה. "היום כל קוסמטיקאית שמסיימת לימודים מופצצת בפרסומות של מכשור מאוד אגרסיבי. זו איזושהי אופנה כזאת שחושבים שצריך לשלוף את התותחים הכבדים כדי לראות תוצאות", אומרת בס.
"כאשת מקצוע אני מלמדת את הצוות שלי לפתוח את הראש ולחשוב בעצמן. זה עולם נורא מבלבל גם למטפלת וגם לצרכנית, בעיקר לצרכנית, כי זה מה שהיא מקבלת כל היום - פרסומות להזרקות, לתכשירים ולמכשירים. אני כבר ‭ 15‬ שנה בתחום ובחרתי בגישה אחרת".
מה גישת הטיפול שלך אומרת?
"אני לא רוצה ללכת נגד העור, אני רוצה ללכת איתו. העור יושב על בן אדם. זה משהו שאנשים שוכחים. מי זו האישה שהגיעה אליי, מה היא מספרת, מה הגוף שלה מספר, מה החוויה שלה מספרת, מהו ניסיון העבר? הטיפולים שאני עושה מטפלים בבן אדם ולא רק בעור. אני אתן לה גם המלצות תזונה, גם דיקור שמטפל במעבר הדם אל הראש. אם הדם לא עובר כמו שצריך לראש כי יש לה שבר, נקע או צלקת, לא יעזור כמה תשרפי אותה עם מכשירים, העור לא יתחדש בצורה יפה. את יכולה לכפות את התהליך על העור עם מכשור קשה, אבל בשביל שזה יחזיק לטווח הארוך ובשביל שזה ייראה טוב והרקמה תיראה חיונית ובריאה, חייבים לפתוח את הראש ולהבין שיש דרכים נוספות".

3 צפייה בגלריה
נועה קולר בדיקור אצל עופרי בס
נועה קולר בדיקור אצל עופרי בס
השחקנית נועה קולר בדיקור אצל עופרי בס
(צילום: עופרי בס)

מה החיסרון בטיפולים האגרסיביים לדעתך?
"יש המון חסרונות. דבר ראשון, אני לא רוצה שיכאיבו לי או שישרפו אותי. זה לא שווה לי את זה. אני רוצה להיות מטופחת, לשמור על עצמי ולטפל בעצמי מבפנים החוצה ובדרך שאני יכולה להתמיד בה. דבר שני, ממה שאני רואה על מטופלות שלי שכבר עברו את כל המכשורים האלה ואחרים, הן מגיעות אליי והעור נראה לא טוב. הוא נראה לא בריא, סובל. צריך להעביר אותו תהליך שיקום לפני שמתחילים לעבוד עליו ולראות שיפור. כואב לו. לא כיף לו. אני מאמינה בשיטה של דיקור שמשלבת אינסייד-אאוט, במיינדפולנס, שזה מדהים. המדיטציות מחיות בטירוף! זה לדבר אל התאים. התאים שלנו הם אנרגיה, אנחנו בכלל גוש של אנרגיה, אז לדבר אלייך יפה ובאהבה, גם לעור הפנים, במצטבר זה עושה משהו.
"אפשר גם לעבוד עם חומרים פעילים, אבל שמים אותם בפורמולה בצורה שתהיה נעימה וכיפית ותעבוד לטווח הרחוק. המטרה היא לא להרביץ לעור עם חומצות ובום, לפרק את הכתם, ואז לצאת לשמש והכל יחזור. המטרה היא לפרק את הכתם לאט ובצורה נעימה, כך שהוא יצליח לשמור על זה ומנגד לבנות עור חדש שיהיה עמיד להתמודד עם הנזקים של הסביבה והשמש".

איזון גבירותיי, איזון

לפני שאתן ממהרות לבטל את הטיפול הבא או לזרוק את הקרמים, דעו שגם הגישה הזו לא צריכה להיות קיצונית, וכמו בכל דבר, גם כאן מילת המפתח היא "איזון". "כשמטפלים בעור אנחנו לא מחפשים גימיקים או טרנדים", אומרת מעוף-בירנפלד, "אנחנו רוצים לתת לעור בדיוק את מה שהוא צריך, לא פחות וגם לא יותר. מינון הוא דבר עדין. בהדרכות אני נותנת את הדוגמה של העציץ - כשנותנים לו מעט מדי מים הוא נובל, אבל גם עציץ שמקבל יותר מדי מים נרקב. מבחינתי האיזון הוא המפתח בכלל בחיים, ואיזון זה דבר שהכי קשה להשיג".
"אין קרם טוב יותר לעור הפנים, או בכלל לגוף, מזרימה תקינה של דם", אומרת אקסלרוד. "החומצות באמת משפרות את מראה העור, מעלימות את הפיגמנטציה ומקלפות את התאים המתים, אבל גם מורידות את שכבת ההגנה של העור והופכות אותו לחדיר. את אמנם מזרזת את תהליך החידוש, אבל גם חושפת עור חלק וצעיר יותר שהופך לרגיש יותר וזקוק ליותר תחזוקה. כל דבר טוב במינון נכון, והיום הנטייה היא להגזים. אם נעשה בשביל העור יותר מדי, בסופו של דבר הוא יהפוך להיות 'עצלן'. ברגע שנעמיס עליו, נפסיק לראות תוצאות. אני אומרת - לשמר כמה שיותר את הטבעי. הרי השקט הפנימי קורן מבפנים. אם בן אדם נשאר צעיר בנפש ומשמר את הילד הקטן שבו ולא שוכח ממנו, זה עוזר. להיות אופטימיים, לחייך ולהוריד את רמות הסטרס כמה שאפשר. אנחנו מזדקנים מבפנים, לא מבחוץ. כשזה מצטבר, אז זה יוצא החוצה".
גילה מעוף-בירנפלד: "כשאנחנו מחלישים את העור עם פרוצדורות אגרסיביות, אנחנו גורמים לאפקט הבומרנג - יש אפקט מיידי נחמד, אבל אחר כך העור מזדקן מהר יותר"
"אני מאמינה בשיטת הפטיש הקטן, כלומר, נחישות והתמדה", מוסיפה בס. "להרביץ לעור או לעשות משהו אגרסיבי לא מחזיק בטווח הארוך. אנחנו מחפשות לאמץ הרגלים ושיטה שנכונה ומתאימה שאפשר לחיות איתה. זה קשור באיכות חיים. זה כמו שאת בוחרת ללכת פעמיים בשבוע לפילאטיס ולא לעשות שאיבת שומן ודיאטת רצח. אנחנו בעידן של 'סלף קר' ולא 'סלף הייט'. זה אומר לטפח ולאהוב את עצמך. אני מורחת את התכשירים על עצמי, עושה מסאז' ואומרת, 'יו, איזה כיף שאני מאפשרת לעצמי דקה של נחת להתמרח בכיף ולא עוקץ לי ואדום לי וקשוח לי'. אני גם עובדת עם מכשור עדין שמאפשר למטופלת לנמנם בזמן הטיפול. יש התעוררות עולמית, אנשים מבינים שאנחנו הרבה יותר מגוף, הרבה יותר מחומר - אנחנו אנרגיה. יצירת מציאות זה ה-דבר: דברי יפה לצוואר שלך, תגידי לו שאת אוהבת אותו ותודה שהוא מתמצק ותודה שהוא יפה והולך איתך. תגידי תודה לעור שלך שהוא בריא וחיוני. תגידי תודה ללב שלך שפועם, לריאות שעושות את עבודתן. הגוף מקשיב. תשלחי אנרגיה טובה לעצמך, את תרגישי טוב יותר ואת תרגישי צעירה יותר ותיראי גם בריאה יותר, ובריאות זה יופי.
"אני יוצאת השנה מגבולות ישראל והולכת לפתוח המון לוקיישנים של המותג שלי בדובאי, שזו העיר של הפייק", אומרת בס, "ותקשיבו, יש ביקוש משוגע למה שאני מציעה. לאנשים נמאס. די, נמאס להם להיראות אותו הדבר. הייתה אופנה גדולה של כל הדבר הזה, זה היה טרנד וזה עומד להיגמר. יש חזרה לטבע. אנשים רוצים לא רק להיראות טוב אלא גם להרגיש טוב ולהרגיש בריאים ולאהוב את עצמם בדרך הטובה והבריאה, ולשם העולם הולך".

ומה אומרת רופאת העור?

"נכון שהיום מבינים שיותר מדי הזרקות וניפוח זה משהו שהעין אינה אוהבת", אומרת ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור אסתטית, "אבל יחד עם זאת להזרקות עדיין יש מקום של כבוד בתחום האסתטיקה. כמובן שהכול עניין של איזונים נכונים, התאמה, פרופורציה והרמוניה.
"היום התחום הולך לכיוון חומרים שלא ממלאים אלא מעוררים את העור, כמו סקולפטרה, רדיאס ואסטפיל. החומרים האלה המעוררים תהליך של ייצור וחידוש מתוך העור, ומשווים לו מראה צעיר יותר, בלי עודף נפח.
"אני מסכימה שעודף חומצות יכולות לפגוע במחסום העורי ולדקק אותו ובכך לפגוע בתפקוד התקין של העור, אבל חשוב להמריץ חידוש של תאים פגומים ולהחליפם בתאים בריאים יותר, ויש לעשות זאת בהתאם לסוג העור ולצורך. לצד החומצות יש לשלב סרומים וקרמים מזינים ששומרים על המחסום העורי ושומרים על הלחות שלו.
"לדעתי, עיסוי והגברת זרימת דם בלבד יקנו לנו עור צעיר בריא ומתפקד. הכול עניין של איזון והתאמה. אני חושבת שאנחנו לא צריכים לחזור לאחור אלא צריכים להתקדם, והקידמה מדברת על ביוסטימולציה (הזרקה של חומר לעור שיתחיל להתניע בו מחדש את תהליך ייצור הקולגן שדעך עם הגיל) ועידוד העור לייצר את מה שהוא יודע וקצת הואט".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button