סטרס מתמשך ובעוצמה גבוהה עלול לגרום ללידות מוקדמות

האם המצב הקשה עלול להשפיע על תקינות ההיריון?

הימים המורכבים שפוקדים אותנו גורמים לתחושת מועקה באוכלוסייה כולה ובנשים בהיריון אף יותר. ד"ר רונית אלמוג עונה על שאלות שכיחות

פורסם:
הימים המורכבים שפוקדים אותנו גורמים לתחושת מועקה באוכלוסייה כולה ובנשים בהיריון אף יותר. מדי יום אני נשאלת שאלות שרלוונטיות להיריון בתקופת מלחמה: האם המצב עלול להשפיע על תקינות ההיריון? האם יש דרכים לצמצם נזקים אפשריים?
סטרס מתמשך ובעוצמה גבוהה אצל האישה ההרה עלול לגרום ללידות מוקדמות, ליילוד במשקלים נמוכים ואף לשינויים התנהגותיים ונפשיים בעובר בהמשך חייו הבוגרים. לכן, מומלץ לטפל בסטרס במהלך ההיריון, באמצעות תזונה מאוזנת, תרגילי הרפיה, טיפול פסיכולוגי ואף תרופתי, במידת הצורך, תוך התייעצות עם הרופא המטפל.
נשים בתחילת ההיריון חוששות שמא לחץ שכרוך במציאות הקשה יעלה את הסיכוי שלהן להפלה. ובכן, הפלות מוקדמות אינן נגרמות בגלל סטרס.
נשים הרות, בעיקר בשלבים מתקדמים, נוטות לחוסר שיווי משקל ובימים אלה, של אזעקות פתאומיות, הן חוששות מנפילה בעת ריצה לממ"ד או למקלט. לכך כדאי להיערך מראש: לפנות את הדרך לממ"ד או למקלט ולאפשר תנאי גישה נוחים, שירגיעו את האישה וימנעו נפילות מיותרות.
לא אחת שואלות אותי נשים אם בשל החשש לצאת מהבית, כדאי להן לוותר על הבדיקות המוצעות בהיריון. ובכן, את מרבית הבדיקות המבוצעות בהיריון ניתן לבצע בטווח מסוים של זמן, כך שגם אם פספסת, קרוב לוודאי שתוכלי להשלים את הבדיקה גם אחרי המועד הנקוב. כיום, ניתן להתייעץ גם באמצעות האפליקציה עם הרופא/ת המטפל/ת וכך לדעת מהו טווח הזמן הנכון שמאפשר את דחיית הבדיקה הרלוונטית.
בנוסף, בחלק מקופות החולים יש אפשרות לבצע בבית בדיקות מסוימות (תלוי כמובן בסוג הבדיקה). עם זאת, אני בהחלט ממליצה על ביצוע הבדיקות כנדרש, כמובן, תוך הקפדה על המלצות פיקוד העורף, כי היציאה מהבית לצורך הבדיקה עשויה להרגיע את האישה ההרה בהיבט של תקינות ההיריון וגם תאפשר התאווררות שתעשה לה טוב.
  • ד"ר רונית אלמוג, מומחית בגינקולוגיה, מיילדות וטיפולי פריון, המרכז הרפואי תל־אביב, איכילוב
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button