"נטילת ההורמונים גורמת לי נפיחות וצבירת נוזלים. מה לעשות?"

האם ההורמונים גורמים לך להשמין? הדיאטנית הקלינית אולגה רז עונה

פורסם:
אני בת ‭ ,51‬ ולאחרונה נפסק לי המחזור. בעצת הגינקולוג התחלתי לקחת הורמונים, ומאז אני עולה במשקל. אני מרגישה שהגוף שלי אוגר מים ונפוח כל הזמן. האם זו תופעה מוכרת? האם יש לך המלצות תזונה שיכולות לסייע?

ד"ר אולגה רז, דיאטנית קלינית, ראש המחלקה למדעי התזונה באוניברסיטת אריאל, עונה:
תחושת הנפיחות והבצקות שאת מתארת נגרמת בשל עודף נוזלים שנאגר ונלכד ברקמות. הנפיחות הזו בדרך כלל מתפתחת בידיים, זרועות, קרסוליים ורגליים. יש לכך סיבות רבות: חוסר פעילות גופנית, עמידה או ישיבה ממושכות, גנטיקה, נטילת תרופות שונות ותזונה לא נכונה. גם תקופות המלוות בשינויים הורמונליים, כגון היריון או מחזור חודשי, עלולות להביא לשחרור הורמונים המעודדים את הגוף לאגור נוזלים. ואכן, זו תופעה המתרחשת גם סביב גיל המעבר ולאחר המנופאוזה.
ראשית, אני ממליצה לך לחזור לגינקולוג שלך ולהסביר לו שאת מתחילה לצבור נוזלים ולהשמין, וגם אם הוא יגיד לך שזה לא יכול להיות, ויש סיכוי שזה מה שיקרה, אל תוותרי. בקשי טיפול הורמונלי חלופי. יש כיום יותר מאופציה אחת, ולא חייבים לקבל טיפול שאינו מתאים וגורם לך תחושה פיזית לא נוחה. אם הוא לא יסכים – החליפי רופא.
שנית, גשי לדיאטנית טובה וקבלי ממנה תוכנית תזונה המותאמת למצבך ומתבססת על נתונייך האישיים, תוצאות הבדיקות והרגלי האכילה שלך. טיפול תזונתי מתאים יכול בהחלט להקל את תחושת הנפיחות ולסייע לך לאזן את המשקל.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button