"אוכל הוא עדיין הדבר הכי מדהים שקיים לי בראש", מושיק רוט

מושיק רוט על הניתוח שבעקבותיו השיל 70 קילו: "היום קשה לי ליהנות מאוכל"

אחרי שכבר הגיע למשקל של 210 קילו, החליט רוט ברגע אחד לעבור ניתוח לקיצור קיבה. עכשיו הוא שופט בריאליטי "המסעדה הבאה", ומנסה להסביר איך חיים כשאתה שבע אחרי שלוש פרוסות עגבנייה, ולמה סגירת מסעדת המישלן שלו בהולנד הייתה הימור שהצליח

פורסם:
צפו בווידאו
( כתבת וידאו: אביב וינברגר, צילום: ירון שרון)
"לפני פחות משנה, קצת לפני ערב פסח, התעורר מושיק רוט בוקר אחד עם התובנה שככה הוא לא יכול להמשיך. בהבלחה של רגע הוא החליט לעבור ניתוח לקיצור קיבה. הוא היה אז בן 49, ושקל 210 ק״ג.
״שנים אני רוצה לרדת במשקל״, הוא אומר. ״תמיד אהבתי את עצמי ואת הגוף שלי, אבל הייתי רגע לפני גיל 50 ואמרתי לעצמי, אני עדיין בריא, אבל אם זה ימשיך ככה, זה לא ילך למקום טוב. חששתי מסוכרת, התקף לב, הכל. עד אותו רגע הבריאות שלי הייתה תקינה, אבל הבנתי שזה לא יכול להימשך כך, כי יש לי אישה וילדים קטנים״.
"השיחה עם המרדימה הפחידה אותי. היא אמרה, ׳יש מצב שאתה לא תתעורר, שתיכנס למצב של קומה ל־24 שעות. חשבתי, ׳בוא׳נה, מושיק, מה אתה עושה?׳"
רוט לא סיפר על ההחלטה לאף אחד בסביבתו הקרובה. הוא הגיע אל ד״ר שי אלדר, מנהל המרכז לטיפול בהשמנת יתר באיכילוב. "אמרתי לו, 'אני צריך לעבור ניתוח עכשיו, אחר כך אני נכנס לצילומים לטלוויזיה'. הוא אמר, 'זה בלתי אפשרי. אתה צריך לעבור תהליך, לראות פסיכולוגית, דיאטנית, לעבור ועדה רפואית ולעשות בדיקות׳. אמרתי לו, ׳יש רגעים בחיים שגם אם זה בלתי אפשרי, צריך לעשות את זה אפשרי׳. הוא הסכים. ארבעה ימים לפני הניתוח סיפרתי לאשתי, שירן. היא אמרה לי, ׳מה זאת אומרת? המשפחה אצלנו בחג׳. אמרתי, ׳או שזה קורה עכשיו או שלא, ואם את רוצה, אני מבטל הכל'. היא לא עצרה אותי״.
עם איזו מחשבה נכנסת לניתוח?
"השיחה עם המרדימה הפחידה אותי. היא אמרה, ׳יש מצב שלא תתעורר, שתיכנס למצב של קומה ל־24 שעות, כי הגוף שלך גדול ואף פעם לא נותחת לפני כן׳. חשבתי, ׳בוא׳נה, מושיק, מה אתה עושה?׳. אבל תוך שעה וחצי הניתוח הסתיים, ותוך שעתיים הייתי ער. בעיקרון צריך להישאר באשפוז שלושה ימים, אבל יום למחרת כבר יצאתי הביתה לערב ליל הסדר, ויום לאחר מכן חזרתי כדי שיוציאו לי את הצינורית של הנוזלים".
איך אתה מסביר את ההחלמה המהירה?
"עשיתי פעם אבחון גנטי, והתגלה שיכולת ההחלמה שלי מהירה מאוד. גם כשאני עושה ספורט, למשל, אני ישר על דופק גבוה, וממש מהר מאוד חוזר לדופק רגיל״.
5 צפייה בגלריה
מושיק רוט
מושיק רוט
"חששתי מסוכרת, התקף לב, הכל"
(צילום: רונן פדידה, סגנון: נופר נוריאל)

מזיל דמעות ביוגה

רוט כבר השיל יותר מ־70 ק״ג מאז עבר את הניתוח (שמוגדר רפואית כמיני־מעקף קיבה), והיד עוד נטויה. הוא החליף מלתחה, ובעתיד יהיה גם ניתוח פלסטי להסרת עודפי עור. הוא הציב לעצמו מטרה לא רק להיות רזה, אלא גם חתיך. סמכו על הבחור שקיבל כוכב מישלן ראשון בגיל 29 בעניין הצבת מטרות.
איך אתה מרגיש היום, כמעט שנה לאחר הניתוח?
"כל הזמן אמרתי שב־140 ק״ג אני נעצר עם הירידה במשקל. לא עצרתי. המשכתי. מצד שני, קשה לי עם אוכל".
אוכל היום לא עושה לך את זה?
"חס וחלילה. אוכל הוא עדיין הדבר הכי מדהים שקיים לי בראש. הפנטזיה המושלמת מבחינתי. אבל היום אני צריך להסתגל לבחירה. אכלתי איתך עכשיו שלוש פרוסות מעגבנייה וחתיכת גבינה, וזה עומד לי פה בבטן. אני שבע. שנה אחרי הניתוח עדיין יש לי קיבה בגודל של ילד קטן".
"קשה לי עם אוכל. הוא עדיין הדבר הכי מדהים שקיים לי בראש, הפנטזיה המושלמת מבחינתי. אבל היום אני צריך להסתגל לבחירה"
איך אתה מתחזק אורח חיים בריא?
"יש לי שני מאמני כושר צמודים: גל, שמנהל את מערך אימוני הכוח ואני מתאמן איתו כמעט כל יום, וגם מאמנת יוגה כבר חודשיים. ביוגה אני יכול להתפרק עם דמעות בעיניים, כי הרבה מתח נפשי מתפרק בתרגול. היכולות הפיזיות שלי השתפרו. היום אני מסוגל לעמוד על הראש, משהו שהייתי עושה כשהייתי ילד ונער".
יש לך היום תשובה לעצמך מה הביא אותך למשקל של 210 ק״ג?
"אפשר לקרוא לזה תאווה לאוכל, ואני אדם ללא גבולות, אבל בסוף עלייה במשקל היא חוסר במקומות אחרים. עד שאתה לא מודה בזה, לא תצליח לרדת, ואם תרד, אתה תעלה הכל בחזרה".
5 צפייה בגלריה
מושיק רוט
מושיק רוט
"בסוף עלייה במשקל היא חוסר במקומות אחרים"
(צילום: רונן פדידה, סגנון: נופר נוריאל)

רוט לא תכנן קריירה כשף. אחרי השחרור עבר לעבוד בבית מלון באילת, פגש שם את אלס (69), נוצרייה הולנדית, גרושה ואם לשניים שמבוגרת ממנו ב־19 שנה, נסע בעקבותיה להולנד וגידל איתה את ילדיה עד שעזבו את הבית. מעולם לא נולדו להם ילדים משלהם, והפצע הזה גם סיים את נישואיו. לפני שבע שנים התגרשו.
בראשית דרכו ניהל פיצרייה ובישל בבית. ב־2002 פתח את המסעדה הראשונה שלו בעיר אוברוויין שבהולנד, וקיבל כוכב מישלן ראשון בגיל 29. כעבור עשר שנים סגר, וזמן קצר אחר כך פתח את & samhoud places, שקיבלה עוד באותה שנה שני כוכבי מישלן ובהמשך נקראה moshik&. אחרי שהפך לסיפור הצלחה בהולנד, החל לעשות טלוויזיה בארץ והפך לכוכב. תחילה ב״משחקי השף״, דרך הריאליטי ״היחידה״ ו״אוטו שףֿ״.
שנה אחרי גירושיו הכיר בביקור בארצות־הברית את שירן בן שושן (35), שעבדה בחברת יהלומים ביוסטון. חמישה חודשים אחרי הדייט הראשון הוא הציע לה להתחתן, והגשים איתה את החלום להיות אבא: שיה הבכורה כבר בת חמש וארי בן שלוש וחצי. אשתו רוצה ארבעה ילדים, הוא מפנטז על שישה.
"אני ואשתי לשעבר בקשר יומיומי. היא חברה מאוד טובה שלי. לא הייתי יכול לחיות עם עצמי, אם אחרי 23 שנה עם מישהי ביום אחד זה היה נמחק"
איזה אבא אתה?
"אני מטפח את היכולת שלי להיות עם שיה וארי. אחרי הריאיון הזה אני אוסף אותם מהגן ונבלה את היום ביחד. אם הייתי צעיר אולי לא היה לי את הזמן לעשות את זה".
למה נישואיך הקודמים, לאלס, נגמרו?
״היו לי נישואים מושלמים, אבל בשנה האחרונה הבנתי שאני רוצה ילדים, ויחד איתה קיבלנו החלטה להיפרד. הפרידה הייתה קשה, ואז מגיע הרגע של הכעס, יותר מהצד שלה כי היא מבוגרת ממני ב־20 שנה. הכעס התפוגג מהר. היא הבינה אותי. היום אנחנו בקשר יומיומי. היא חברה מאוד טובה שלי. לא הייתי יכול לחיות עם עצמי, אם אחרי 23 שנה עם מישהי ביום אחד זה היה נמחק".

5 צפייה בגלריה
מושיק רוט
מושיק רוט
עם צוות השופטים
(צילום: מיכה לובוטון)

עבדתי 20 שעות ביום

לפני שנתיים נפל דבר בחייו. כשמגפת הקורונה הגיעה גם אל הולנד, הדברים החלו להתפרק. הוא התגורר שם עם שירן ועם שני ילדיו, והיה מאושר. במרץ 2020 הורתה הממשלה לסגור את המסעדות לשבועיים. אחר כך התארכה ההנחיה לעוד חודש, וכשהודיעו שהמסעדות יישארו סגורות לעוד שלושה חודשים, הוא החליט לחתוך וסגר את המסעדה שהיא הגשמת כל חלומותיו. לפעמים עדיין כואב לו על המסעדה ההיא. לאשתו יותר. ״שירן עד היום חושבת שלא הייתי צריך לסגור את המסעדה״, הוא אומר.
דברים הצליחו לך באופן די חסר תקדים לשף ישראלי.
"אם אני שם לעצמי מטרה, אני פשוט משיג אותה. לא מסתכל ימינה ולא שמאלה. כדי להשיג את הכוכב הראשון במסעדה הראשונה בהולנד, אמרתי לעצמי, אני רוצה כוכב. לא עברתי שום הכשרה, לא עבדתי במסעדות עם כוכבים. אמרו לי, 'אוקיי, סבבה, אז אתה יודע לבשל, איפה זה ואיפה כוכבים?' ואחרי שלוש שנים היה לי את הכוכב הראשון".
"שיה נולדה באמסטרדם בשבוע ה־27 והיינו איתה שלושה חודשים בפגייה, ואין לך חברים סביבך. אתה בדרמות של עצמך כל היום. כשארי נולד פה בארץ, המשפחה והחברים עטפו אותנו"
איך באמת הצלחת להשיג כוכב מישלן?
"עבדתי 20 שעות ביום, אבל זה מעבר לעבודה, לשאפתנות ולהשראה. כוכבי מישלן הם דרך חיים. אני רואה את זה עכשיו אצל אסף (גרניט). זו היכולת להביא את עצמך למצב שאתה עומד בקריטריונים שמישלן הציב".
הקורונה לימדה את רוט שהוא יודע לשרוד משברים ולעשות כסף גם מהמטבח בבית. כשסגר את המסעדה, בישל מהבית ארוחות שישי מסורתיות לישראלים באמסטרדם. המלצרים שנותרו מחוסרי עבודה הפכו לשליחים, עובדי המטבח סייעו לו לבשל בבית. האם הרגיש פחיתות כבוד? רוט הניח את האגו בצד כדי לשרוד. ״גם האוכל הביתי שלי מרגש מאוד. את יודעת כמה הייתי מוכר? הבנתי שאני לא צריך מסעדה ולא שותפים ולא כלום, ושמספיק לי לפתוח מעדנייה ולהיות מיליונר״, הוא אומר.
בסוף יוני 2020 הודיע למאות לקוחותיו: אני חוזר לישראל אחרי 25 שנה. ״יכולתי להמתין שהעניינים יסתדרו ולפתוח מקום חדש בהולנד, היו מחשבות כאלה, אבל הסתכלתי על שירן. אתה מבין שאשתך גדלה בצל שלך, ולאן היא תתפתח? היינו אז ארבע שנים ביחד, הכל עדיין היה מעולה, אבל ידעתי שיגיע הרגע שהיא תרצה דברים לעצמה. היא צעירה ממני ב־15 שנה. איפה יהיה האושר שלה? מה יהיה עם הילדים? וקרו עוד דברים קודם. שיה נולדה באמסטרדם בשבוע ה־27 והיינו איתה שלושה חודשים בפגייה, ואין לך חברים סביבך. אתה בדרמות של עצמך כל היום. כשארי נולד פה בארץ, המשפחה והחברים עטפו אותנו. שמתי את כל הדברים האלה על המשקל, והבנתי שזה הרגע לחזור״.
5 צפייה בגלריה
מושיק רוט
מושיק רוט
"ההימור שלי לחזור לארץ השתלם"
(צילום: רונן פדידה, סגנון: נופר נוריאל)

בקיץ האחרון פתח רוט עם שותפיו את ״קאי״, ריזורט אירועים מפואר הכולל שלושה מתחמי ענק באזור התעשייה עמק חפר. בסוף ינואר עלתה התוכנית החדשה בהשתתפותו, ״המסעדה הבאה״ (ראשון ושני ב־21:15, רשת 13). בכל פרק מציגים ארבעה מתחרים את הקונספט שלהם למסעדה, והמציג הנבחר פותח מסעדה למשך שבוע בתל־אביב. המסעדה המנצחת של העונה תיפתח לשנה שלמה.
אתה לא מתחרט שחזרת לארץ?
"מה פתאום. הולנד סגורה ועסקים קורסים שם, והחברים שלי שם קורסים. ההימור שלי לחזור לארץ השתלם, אבל הבישול חסר לי. אני משלים את החסך בארוחות שישי לחברים".
אתה גם אוכל?
"היום, אחרי הניתוח, קשה לי ליהנות מאוכל".
  • הראיון המלא עם מושיק רוט מתפרסם במוסף "לגבר" המצורף חינם לגיליון "לאשה", השבוע בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button