השקעה בבורסה מאפשרת לכל אחת מאיתנו לקדם מטרות

למה נשים משיגות תשואות גבוהות יותר בבורסה, ואיך זה קשור לחשש של חלקן להשקיע?

המספרים מוכיחים: נשים משקיעות בצורה טובה יותר מגברים. אז למה אנחנו חוששות להשקיע, ואיך אפשר לרתום את היתרונות המיוחסים לנשים כדי להתגבר על החששות וליהנות מהפירות?

מוגש מטעם אקסלנס בית השקעות
פורסם:
עד לא מזמן, השקעה בשוק ההון נחשבה כמעט באופן בלעדי לנחלת הגברים. אך תקופת הקורונה סימנה מגמה של התעוררות בקרב הקהל הנשי: הנגישות של עולם ההשקעות בפלטפורמות הדיגיטליות, פריחת השיח ברשתות החברתיות וההבנה שכל אחד (וכל אחת) יכולים להשקיע, עשו את שלהם. פלטפורמות דיגיטליות רבות בארץ ובעולם דיווחו על זינוק בשיעור המשקיעות אי שם בשנת 2020, בעיצומה של תקופת הקורונה. המגמה הזו ממשיכה לעצב את שוק ההון, ולסלול את הדרך של נשים נוספות לעולם ההשקעות.

3 סיבות שגורמות לנשים להשקיע בשוק ההון

סיבה ראשונה: כדי לייצר רווחה כלכלית
אל מול התפיסה הרווחת בקרב חלק מהנשים לפיה השקעה בשוק ההון נתפסת כמסוכנת, ניצבים נתונים אחרים המציגים את המציאות כמו שהיא: מחקר שפרסם בנק ישראל בשנת 2018, והתפרס על פני שלושה עשורים, בדק מהי התשואה השנתית שהניב מדד ת"א 125 לאורך תקופות של 5, 10, 15 ו- 20 שנה. לפי ממצאי המחקר, השקעה לתקופה של עשר שנים שבוצעה בין השנים 1988-2017, הניבה תשואה שנתית ממוצעת ברוטו בגובה 7.6%. השקעה לתקופה של 20 שנה באותן השנים הניבה תשואה שנתית ממוצעת ברוטו בגובה 7.9%. ממצאי בנק ישראל מאששים את מה שידוע לסוחרות מנוסות: לאורך זמן הבורסה נוטה לעלות, ולכן השקעה לטווח ארוך בעלת פוטנציאל תשואה טוב יותר, ועשויה להשתלם.
לשם המחשה, השקעה בגובה 50,000 ₪ בשנת 1988 שהניבה תשואה שנתית בגובה 7.9%, הייתה מניבה אחרי 20 שנה 228,769 ₪ - רווח בגובה 178,769 ₪ ברוטו. כפי שנבין בשורות הבאות ישנן אינספור דרכים להשקיע, אחת מהן היא באמצעות אקסלנס טרייד.

סיבה שנייה: כי אנחנו עושות את זה טוב
עם המספרים קשה להתווכח: נשים משקיעות טוב יותר מגברים. מחקרים שנערכו ברחבי העולם מראים שנשים שמשקיעות בשוק ההון נוטות להשיג ביצועים טובים יותר ביחס לגברים. זאת בין היתר בשל ההבדלים האישיותיים: לעומת גברים שניחנים לעיתים בביטחון מופרז שעלול להוביל להפסדים, אנחנו הנשים נוטות להיות זהירות יותר בחיים – וגם בעולם ההשקעות. זהירות זו מאפשרת לנו לקבל החלטות שקולות יותר. לא מאמינות? לחצו כאן מדוע נשים משקיעות טוב יותר מגברים.

סיבה שלישית: להשפיע על העולם לטובה
מחקר שביצעה חברת ההשקעות BNY Mellon Investment Management והקיף 8,000 נבדקים ב- 16 שווקים שונים, בדק את ההשפעה הפוטנציאלית של הנגשת עולם ההשקעות לנשים. לפי אחד ממצאי המחקר, 53% מהנשים העידו שהן היו משקיעות או מגדילות את השקעתם בנכסים שמטרתם היא לייצר שינוי חיובי בעולם. ההשקעה הערכית בולטת אפילו יותר בקרב משקיעות קיימות בגילאי 30 ומטה: 7 מכל 10 נשים שכבר משקיעות בבורסה טענו שהן משקיעות בחברות שמקדמות את הערכים החשובים להן. ובמילים אחרות: השקעה בבורסה מאפשרת לכל אחת מאיתנו לקדם מטרות סביבתיות, חברתיות וערכיות חשובות בהתאם לצו מצפונה.

אז מה מונע מחלק מהנשים להשקיע?

למרות היתרונות הרבים הגלומים בהשקעה בשוק ההון, עדיין ישנם חסמים שמונעים מחלקינו לקפוץ למים. הנה החסמים המרכזיים (וגם הדרכים לגבור עליהם).
חסם #1: חשש להפסיד כסף
כמו שכבר הבנו, המספרים מלמדים שלאורך זמן שוק ההון נוטה לעלות. איך בכל זאת אפשר להתמודד עם החשש להפסיד כסף? לאט ובזהירות. כמו בעולם ההשקעות, גם בעולם התעבורה הנטייה שלנו הנשים להיות זהירות מובילה למעורבות נמוכה יותר בתאונות ביחס לגברים. החשש מתאונות לא מונע מאיתנו לעלות על הכביש – הוא פשוט גורם לנו לנהוג בצורה זהירה יותר. את אותם כללי הזהירות אפשר ליישם גם בשוק ההון: ללמוד את עולם ההשקעות בצורה יסודית, להתחיל להשקיע בהדרגתיות בסכומים קטנים ולבחור בחברות ובאפיקי השקעה שנחשבים לסולידיים. סגולה נוספת המיוחסת לנשים היא יסודיות, ואפשר לרתום אותה כדי לנתח את הדוחות והמדדים השונים של החברה לצורך קבלת החלטות השקעה שקולות ומדודות.
חסם #2: חוסר היכרות עם שוק ההון
חסם נוסף שמונע מנשים להשקיע הוא התחושה שהן לא מכירות את שוק ההון, ולא יודעות מאיפה להתחיל. כאן נכנסת לתמונה תכונה "נשית" נוספת – פרפקציוניזם: אנחנו לא נכנסות לתחום חדש לפני שאנחנו מכירות אותו פרפקט. אחת הדרכים להתגבר על חסם זה היא דרך אותה הדרגתיות שהזכרנו קודם: ללמוד את שוק ההון בצורה הדרגתית, צעד אחרי צעד. אחרי הכול, צריך להתחיל איפשהו. דרך נוספת שמאפשרת להתגבר על חוסר ההיכרות עם שוק ההון, היא להשקיע בעזרת גוף השקעות המספק מעטפת מקצועית גם למשקיעות מתחילות. כך למשל השקעה במניות בבית ההשקעות אקסלנס כוללת מעטפת של כלים, הדרכות וקורסים חינמיים, שיאפשרו לכם להסתגל למימי ההשקעות – ולהתחיל לשחות.
חסם #3: התמודדות עם סימני שאלה
אז הבנו שכמו כל משקיע, גם אנחנו יכולות ללמוד את שוק ההון – ואפילו לרתום את היסודיות והזהירות הטבועות בנו כדי להשקיע בצורה טובה יותר. אך מה עושות נשים שרוצות לקבל מענה לשאלות ודילמות בזמן אמת? מחפשות גוף השקעות שהמעטפת שלו כוללת הכוונה בצמתי ההשקעה השונים. בדיוק לשם כך באקסלנס טרייד מעמידים לרשות הלקוחות דסק השקעות אישי, שמעניק הכוונה לצורך קבלת החלטות השקעה. השירות ניתן ללא עלות ללקוחות המנהלים תיק השקעות בהיקף של 300 אלף ₪ ומעלה.

במה אפשר להשקיע?

דרכי ההשקעה בשוק ההון רבות ומגוונות: מאפיקי השקעה שנחשבים לסולידיים כמו אגרות חוב ועד השקעה במניות; מהשקעה בחברות ספציפיות ועד השקעה במדדי מניות או בקרנות סל (קרנות מחקות). בזכות האפשרויות הרבות, כל אחת יכולה לבחור את אפיקי ההשקעה המתאימים לצרכים ולמטרות שלה. באמצעות בחירה מושכלת ורתימת החוזקות הנשיות, גם אתן תוכלו ליהנות מהיתרונות הרבים של שוק ההון.

*הסקירה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
אקסלנס ניהול השקעות וניירות ערך בע"מ ("החברה") הינה חבר בורסה לניירות ערך בתל אביב ומציעה ללקוחותיה בין היתר שירותי מסחר בניירות ערך.
*מוצע להתייעץ עם בעל מקצוע מורשה בטרם ביצוע פעולות מסחר. אין באמור להוות המלצה לביצוע פעולות מסחר במכשירים פיננסיים כלשהם ואין באמור למצות את כל המידע בקשר עם הנכסים הפיננסיים הכלולים בסקירה לעיל אלא לתת מידע חלקי בלבד.
לחברה זיקה למוצרים פיננסיים בשל היותה חלק מקבוצת אקסלנס אשר הינה חלק מקבוצת דלק, אשר עוסקת, בין היתר, בניהול תיקי השקעות, מסחר בניירות ערך, שיווק השקעות, ביצוע פעולות בבורסה, בבנקאות להשקעות, חיתום והפצה להנפקות, ניהול קרנות נאמנות והנפקת תעודות סל.
למידע ולגילוי נאות אודות זיקתן של חברות מקבוצת אקסלנס לנכסים פיננסיים ו/או לגופים מוסדיים, ראה לשונית "גילוי נאות" באתר אקסלנס www.xnes.co.il.
האמור בכתבה זו נכון למועד פרסומה בלבד. כל התקשרות בין החברה ו/או כל חברה אחרת מקבוצת אקסלנס לבין הלקוח תעשה באמצעות הסכם פתיחת חשבון ובהתאם לדין, ותנאי הסכם ההתקשרות כאמור, הם אלו שיחייבו את החברה והם בלבד.
אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר ומידע הנובע ממקורות אחרים, הנחזה כמידע מהימן, וזאת, מבלי שהחברה ביצעה בדיקות עצמאיות לשם בירור מהימנותו. האמור לעיל אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. לפיכך, האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לא מומלץ לקבל החלטות השקעה בהסתמך על סקירה זו בלבד ויש להתייעץ עם בעל רישיון מתאים בטרם ביצוע כל השקעה שהיא. החברה ו/או כל חברה אחרת מקבוצת אקסלנס, חברות בשליטתה וכך בעלי מניותיהן, מנהליהן ועובדיהן, לא יהיו אחראים בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שיגרם מהסתמכות על האמור לעיל, אם ייגרמו.
כל הזכויות בסקירה זו שייכות לחברה והעברת חלקים מתוכנה לאחרים, שימוש בהם או פרסומם בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהחברה וללא ציון הערה זו בגוף הטקסט, במקום הבולט לעין, הנה אסורה, אם לא צוין אחרת.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button