אישה מסתכלת על קופת חיסכון

לתכנן הוצאות ולהבין בכסף שלנו

במשך שנים רבות, הציפייה מנשים לא הייתה להבין בכסף, אלא יותר להתלוות למי שמבין בכסף. העולם כיום הוא אחר לחלוטין (וטוב שכך), ובו כל אחת ואחת מאיתנו צריכה להבין בכסף שלה ולדעת איך להתנהל איתו בצורה חכמה, מאוזנת ונכונה. המפתח החשוב ביותר להתנהלות כלכלית חכמה ולהבנה בכסף שלנו הוא תכנון נכון של ההוצאות. אם אתן מתקשות בכך – אנחנו כאן בשביל לעזור, עם כמה קווים מנחים שכדאי להכיר

מוגש מטעם בנק לאומי
פורסם:

תכנון הוצאות הוא צו השעה

המציאות הכלכלית שסובבת אותנו הולכת ונהיית מורכבת יותר עם כל שנה שעוברת. נראה שבתוך כל מני תהליכים שלא תמיד קל להבין – עליית אינפלציה, ריביות, השקעות וכדומה – האזרחית הקטנה שבקצה יכולה למצוא את עצמה עם השורה התחתונה, ובשורה התחתונה הזאת היא מפסידה כסף כל חודש. לכן, צו השעה תמיד, ובמיוחד בתקופה כמו זאת, הוא לתכנן את ההוצאות בצורה נכונה ומדויקת. תכנון הוצאות מאפשר לנו לשלוט בכסף שלנו, לחסוך כסף מדי חודש, ולדעת בדיוק כמה אנחנו מוציאות ועל מה – ולא תאמינו עד כמה זה קל.

מהן ההוצאות הגדולות בכל חודש, ובמה אפשר לצמצם?

כשמתחילים לתכנן הוצאות, צריך קודם כל להבין מה הן ההוצאות הגבוהות ביותר שלנו בכל חודש, ולהתייחס אליהן כאל האבנים הראשונות בפירמידה. הוצאות כמו שכר דירה או משכנתא, חשבונות חשמל, דלק וכדומה – הן כולן הוצאות שאי אפשר בלעדיהן, וכל תכנון הוצאות צריך להתחיל אחרי שמחשבים אותן. אחרי שעושים את החישוב הראשוני הזה, אפשר להבין במה אפשר לצמצם. לפעמים מדובר במותרות כמו הזמנות אוכל או בילויים, ולפעמים רואים שאפשר לצמצם קצת או להוזיל קצת את סל הקניות השבועי.

מה עושות עם הלוואות?

הלוואות הן חלק בלתי נפרד מהמציאות הכלכלית שלנו, וצריך להתייחס אליהן בהתאם. אין מה לחשוש מהלוואות חיוניות ונחוצות כמו משכנתא, הלוואה לרכב או הלוואה לקראת אירוע משמעותי – אבל בהחלט כן צריך לדעת לתכנן את ההוצאות שנגזרות מההלוואה הזאת. ברגע שבו אנחנו לוקחות הלוואה, החזר ההלוואה הופך לעוד אחת מהוצאות הבסיס שיש לנו בכל חודש. צריך לקחת את זה בחשבון, כי ההלוואה היא לא כסף שאנחנו מקבלות בוואקום – אלא כזה שצריך לשנות את המציאות הכלכלית שלנו במבט קדימה לטובה.

להשאיר מקום לגמישות

תכנון הוצאות חייב לקחת בחשבון גם את הצורך בגמישות כלכלית. כשעושים טבלה של הוצאות מול הכנסות, חייבים להשאיר קצת מרווח שיאפשר לנו להוציא כסף כשהדבר נחוץ, כמו למשל בתיקון ברכב או בחתונה שאנחנו מוזמנות אליה. אם לא משאירים מקום לגמישות, בוודאות יוצאים מזה בהפסד – פשוט כי אלה החיים ותמיד ישנן הוצאות לא מתוכננות. במקרה הכי גרוע, שהוא למעשה המקרה הכי טוב – פשוט תחסכו את הכסף הזה מחודש לחודש.

תכנון הוצאות הוא ממש לא שם נרדף לסגפנות

להתחיל לתכנן הוצאות זה ממש לא להתחיל להתנהל בסגפנות עם עצמכן או עם הסביבה שלכן. הוצאות על בילויים, יציאות, מסעדות, חברות, טיפוח או כל דבר אחר שעושה לכן טוב – הן הוצאות נחוצות לא פחות מקניות בסופר. ההבדל היחידי הוא שעכשיו אנחנו מתכננות אותן, יודעות כמה הן עולות לנו ומתכוננות לכך בהתאם עם שאר ההוצאות וההכנסות החודשיות שלנו. כסף הוא עניין של שליטה – והשליטה בחיים שלכן צריכה להיות תמיד שלכן.

  • כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button