הזום מאפשר להתמודד עם הפחדים ביחד

מיזם של ישראליות באוסטרליה: שיחות זום עם ישראלים שלא מצליחים לישון

שלוש מטפלות המתגוררות באוסטרליה שותפות ליוזמה ייחודית בשם "חיבוק לתוך הלילה". הן מנצלות את השעות ההפוכות, ומקיימות זומים עם ישראליות וישראלים שמתקשים להירדם. "הזום עוזר למשתתפים, אבל גם לנו"

פורסם:
בימים קשים אלה, כל תמיכה שמגיעה מעבר לים מרחיבה את הלב. אבל המיזם הייחודי "חיבוק לתוך הלילה" שמגיע מאוסטרליה, לא רק מחמם את הלב אלא גם מסייע לנו לישון. שלוש מנחות ומטפלות ישראליות שגרות באוסטרליה השיקו בימים אלה את המיזם, שמנצל את הבדלי השעות בין ישראל לאוסטרליה לטובת הישראלים שמתקשים להירדם (מי לא, בעצם?).
במהלך חמשת הלילות האחרונים שבהם פועל המיזם, כבר מאות ישראלים, בעיקר ישראליות, התחברו לזום שפותחות האוסטרליות כל לילה, בין השעות 23:00 ל-2:00 לפנות בוקר, כדי להיתמך ככל שניתן ואולי אפילו להצליח קצת לישון.
אפרת וולפסון (41) תושבת סידני ואחת מיוזמות התמיכה מרחוק, מספרת שהרעיון עלה כשהיא וחברותיה הרגישו שהן חייבות לסייע לישראל וניסו להתנדב במוקדי הסיוע הקיימים בארץ, אבל לא מצאו יוזמה שאפשר היה להצטרף אליה.
וולפסון מגיעה מתחום החינוך וכיום היא מאמנת למיניות. הפרטנריות שלה למיזם הן יהב וידור, מאמנת מנטלית ולינה פליש, שמנחה בעזרת דמיון מודרך ותטא הילינג.
"החלטנו להציע זום פתוח לכל מי שלא מצליח.ה להירדם, שבו נאפשר מרחב שהוא לא טיפולי, אלא פשוט מאפשר רגיעה והרפיה ביחד", מסבירה וולפסון.
ההיענות הייתה גדולה מהצפוי. "עשינו כבר חמישה זומים כאלה ופתחנו כבר שלוש קבוצות. במשך שלוש שעות נכנסים 300-200 אנשים, כשבכל רגע נתון יש 70-60 איש. חלק נשארים מחוברים גם אחרי שהם נרדמים".
2 צפייה בגלריה
מימין: לינה פלש, יהב וידור ואפרת וולפסון
מימין: לינה פלש, יהב וידור ואפרת וולפסון
תומכות מרחוק. מימין: לינה פלש, יהב וידור ואפרת וולפסון
(צילום: מיכל בנדק, אלבום פרטי)
מי פונה אליכן?
"אוכלוסייה מגוונת בכל הגילים, הרוב נשים. כל מי שלא מצליח להירדם בגלל סיוטים, מחשבות שלא מרפות, דאגה ממצב המדינה. נכנסות, למשל, נשים שבעליהן במילואים והן לבד עם הילדים ולא מצליחות להרגיע את עצמן. אחת מהן שיתפה אותנו שאחרי לילות רצופים שלא ישנה והגיעה כמעט לקריסה, היא פשוט נרדמה איתנו באוזניות וישנה עם הילדים לילה שלם. אחרים שיתפו שהתמיכה עזרה להם להניח לרגע בצד את העצב הגדול אחרי שאיבדו חבר או קרוב משפחה.
"ידוע שבמצבי חירום קשה נורא להרפות ולשקוע בשינה. הזום שלנו מאפשר בעצם לחבק את הפחדים והחרדות ואז לתת לעצמנו רשות לנוח. היום מישהי אמרה לנו שהתעוררה באמצע הלילה מתוך סיוט, ופשוט נכנסה לזום".
איך הזום מתנהל?
"בהתחלה אנחנו פותחות מקום לשיתופים, אוורור רגשות ומחשבות, אבל לא יותר מדי כדי שרוב הזמן יוקדש לרגיעה ומנוחה. כל אחת מאיתנו לקחה על עצמה שעה מתוך שלוש השעות של הזום, והיא מעבירה את הכלים שבהם היא מתמחה. אני בתחום התעגנות וביסוס תחושת ביטחון בגוף, יהב מביאה כלים מהיוגה־נידרה ולינה עושה יותר דמיון מודרך. בגדול, אנחנו מאפשרות בדרכים שונות להגיע לרגיעה ולתחושת ביטחון.
"פנו אלינו גם מספר נשים שגרות באוסטרליה ובארצות הברית שרוצות גם הן להירתם להנחיה, אז אנחנו מתחילות לצרף עוד מנחות ליוזמה ויש אפילו מחשבה להאריך אותה עד שש בבוקר שעון ישראל, כלומר להשאיר את הזום פתוח כל הלילה".
"אחת מהמשתתפות שיתפה אותנו שאחרי לילות רצופים שלא ישנה והגיעה כמעט לקריסה, היא פשוט נרדמה איתנו באוזניות וישנה עם הילדים לילה שלם"
קצת עלייך. מתי הגעת לאוסטרליה?
"לפני עשר שנים, אחרי לימודים לתואר שני בחינוך, במין סוג של טיול מאוחר אחרי צבא. כאן פגשתי את אבי ילדיי, כיום בני 16 ו-14, שממנו התגרשתי, והחיים פשוט גלגלו אותי להישאר כאן. את העסק הפרטי שלי, לאימון למיניות וזוגיות, פתחתי כאן אבל רוב הקורסים הם בעברית, רוב הלקוחות שלי בארץ וכך גם הצוות שלי".
ואיך את עצמך ישנה, אחרי כל מה שאת רואה ושומעת?
"גם לי היה קשה לישון בימים הראשונים של המלחמה, היה מאוד קשה להרפות. המשפחה שלי גרה בבאר שבע ובגדרה והיו להם הרבה מטחים ויש גם הרבה חברים ואנשים שאני אוהבת שמושפעים ישירות מהמצב.
"קשה לא להיות בארץ בזמנים כאלה, בעיקר כשהחיים מסביבנו כאן ממשיכים כרגיל והלב שלנו לגמרי בארץ. את התחושה של חוסר האונים תיעלנו למיזם הזה שמאפשר לנו לעזור גם מרחוק.
"הזום עוזר למשתתפים, אבל גם לנו. כשמישהי תיארה בצ'אט סרטון זוועה, זה השפיע מאוד רע על אחרים, ולכן אנחנו מבקשות לא להיכנס לסיפורים המזעזעים אלא פשוט לדבר על רגשות כדי לאפשר תמיכה הדדית. גם אנחנו, המנחות, עוזרות אחת לשנייה ומחזיקות מרחב בטוח זו לזו. הידיעה שכולן ביחד מנחמת מאוד".

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button