אנדראה מאזה (מימין) ונועה כוכבא. האם היא תירש ממנה את הכתר?

מיס יוניברס נפגשה עם עמותות הפועלות למניעת אלימות: "אעשה הכל כדי לעזור"

אנדראה מאזה הגיעה לארץ כדי לקדם את התחרות המתקיימת לראשונה בישראל. במהלך הביקור נפגשה עם עמותת "רוח נשית" ו"פורום מיכל סלה", טיילה עם מלכת היופי נועה כוכבא ועל הדרך העניקה לה כמה טיפים

הדס משה
עודכן:
בעוד כחודש תיפתח בישראל לראשונה התחרות הבינלאומית מיס יוניברס. מפלס ההתרגשות עולה, כשמיס יוניברס המכהנת, אנדראה מאזה קפצה לביקור בארץ הקודש כדי להכיר את השטח, ואת נועה כוכבא, מלכת היופי מהמדינה המארחת לפני האירוע הגדול.
את ביקורה המלכותי בישראל התחילה מאזה בפגישה עם כוכבא, שתתחרה בקרוב בתחרות מיס יוניברס וכולנו תקווה שגם תירש ממנה את הכתר. השתיים טיילו לאורך הטיילת בתל אביב והחליפו חוויות, כמובן שמאזה נתנה לכוכבא גם כמה טיפים.
"מאוד התרגשתי לפגוש אותה, היא אישה מעוררת השראה", מספרת כוכבא. "היא עושה הרבה עם התואר שלה. במקסיקו גואה האלימות כלפי נשים, ואנדראה נפגשת בכל מדינה שהיא מגיעה אליה עם עמותות שנלחמות באלימות כלפי נשים ומנסה לגייס עבורן כספים. זאת מטרה כל כך חשובה". כך, מאזה נפגשה בארץ עם נציגות מעמותת "רוח נשית" המקדמת עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות. פעילות העמותה, ובמיוחד בוטיק שמלות הכלה שהיא מפעילה המבוסס על תרומות של מעצבים, נגעה למאזה ללב והיא שיתפה פוסט בעמוד האינסטגרם שלה בוא הצהירה שתעשה ככל יכולתה כדי לעזור.
רגע מרגש נוסף נרשם כשנפגשה עם לילי בן עמי, שהציגה בפניה את "פורום מיכל סלה" וסיפרה את סיפורה השובר לב של אחותה מיכל סלה, שנרצחה בידי בעלה. לילי גם סיפרה על הטכנולוגיה שהפורום מפתח כדי להציל נשים אחרות ממערכות יחסים אלימות.
3 צפייה בגלריה
מיס יוניברס אנדראה מאזה ולילי בן עמי
מיס יוניברס אנדראה מאזה ולילי בן עמי
מיס יוניברס אנדראה מאזה ולילי בן עמי
(צילום: גלעד תדהר)

בהמשך היא הגיעה לקבלת פנים חגיגית על גג מלון בובו בתל אביב, שם חגגו את בואה בכירים במשרד התיירות ותעשיית האופנה, ואתמול היא כבר בילתה בירושלים, תחילה בסיור בעיר העתיקה, ולאחר מכן נפגשה עם מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי.
היום תגיע מאזה לאזור ירוחם לצילומי וידאו עבור הטקס הנוצץ, משם תרד לאילת, תיפגש עם ראש העיר, אלי לנקרי, ותצא לסיור בעיר.
"אני מאוהבת בישראל", סיפרה לנו מאזה, "הנוף מהחדר שלי מדהים, כולם מהרגע שהגעתי היו כל כך נחמדים וחמים אלי ואני כל כך נהנית פה. התרגשתי לבקר בירושלים, המשפחה שלי קתולית, וגדלתי על סיפורים על העיר הזאת. המשפחה שלי כל כך שמחה שיש לי את ההזדמנות לבקר בירושלים, הם היו רוצים כל כך להיות איתי אבל הם לא יכולים, אז אני הולכת להראות להם הכל".

מאזה: "אם את בטוחה בעצמך זה אפשרי"

"היא מאוד עם רגליים על הקרקע", משתפת כוכבא בהתרשמותה ממאזה, "היא שאלה אותי איך זה מרגיש להיות הנציגה מהמדינה המארחת. אמרתי לה שזאת חוויה מאוד מעניינת, יש הרבה פוקוס על המדינה ועלי, משהו שאני לא רגילה אליו. יש לי אחריות יותר גדולה כי רוב העיניים יהיו על הנציגה מהמדינה המארחת".
"דיברנו קצת בספרדית, היא מאוד התרגשה שאני יודעת ספרדית, אמרתי לה שאני מכירה מהטלנובלות שצפיתי בהן כשהייתי ילדה. אמרו לי מראש שהיא טבעונית, לכן הבאתי לה קינוח טבעוני של שוקולד מטומפרר עם תמרים, בוטנים וסילאן בצבעי הדגל של מקסיקו. היא סיפרה לי שמאוד הופתעה שהיא זכתה ושלדעתה תחרות מיס יוניברס זו כבר לא תחרות יופי אלא פלטפורמה חשובה לנשים".
אנדראה, למה הופתעת שזכית?
"כשהייתי צעירה חשבתי שאין לי את מה שצריך כדי להתמודד בתחרויות יופי, את שומעת מה אנשים אומרים, שמיס יוניברס צריכה להיות חסרת פגמים, להיראות תמיד מושלם, תמיד לחייך, להיות הכי חכמה, וזה תמיד הרגיש לי שהסטנדרטים כל כך גבוהים שאני בחיים לא אוכל לעמוד בהם. אבל אז הבנתי שאם את בטוחה בעצמך ועובדת קשה כדי להגשים את החלומות שלך, זה אפשרי, לקחתי השראה מבנות אחרות מהמדינה שלי שזכו וחשבתי שאם הן הצליחו, למה שאני לא אוכל? זה היה הניצוץ שהתחיל הכל".

3 צפייה בגלריה
נועה כוכבא עם אנדראה מאזה
נועה כוכבא עם אנדראה מאזה
מאוהבת בישראל. מאזה וכוכבא
(צילום: דנה קופל)

אמרת שזאת כבר לא תחרות יופי, למה התכוונת?
"היום לדעתי כבר אי אפשר לקרוא למיס יוניברס תחרות יופי כי זה כל כך הרבה יותר מזה, זו תחרות שבה נשים יכולות לחזק נשים אחרות ולתת להן השראה. אנחנו מגייסים כספים למטרות חשובות כמו אלימות נגד נשים חשוב לתמוך במאבק הזה ולדבר עליו כמה שיותר, זו בעיה עולמית שצריך לטפל בה. חשוב לי גם לדבר על החוויה שלי כדי לתת השראה לנשים צעירות, במדינה שלי לא הייתה המישהי הזאת שהסבירה לי שזה אפשרי ולכן אני מקווה שאני מצליחה לעשות את זה עבור נערות אחרות".
איך זה להיות מיס יוניברס בתקופת הקורונה?
"זה היה מאוד שונה, היו לי רק שבעה חודשים לעומת הזוכות הקודמות שהיו בתפקיד שנה, בהתחלה לא היו הרבה נסיעות כמו בדרך כלל, בחודשים האחרונים בזכות החיסון אני יכולה להמשיך עם הטיסות ולעשות את מה שאני צריכה".
מאזה: "היום לדעתי כבר אי אפשר לקרוא למיס יוניברס תחרות יופי כי זה כל כך הרבה יותר מזה, זו תחרות שבה נשים יכולות לחזק נשים אחרות ולתת להן השראה"
מה את חושבת על נועה?
"היא מדהימה, נהניתי מאוד לשוחח איתה ולבלות איתה, אני חושבת שהיא תצליח בגדול ותגרום למדינה שלה להתגאות".
את חושבת שיש לה את מה שצריך כדי להיות מיס יוניברס הבאה?
"היא מאוד מעניינת, אהבתי את האישיות שלה, כל שנה יש דרישות אחרות לגמרי, אני לא יודעת מה הם מחפשים השנה, אבל היא סופר חכמה, מדברת יפה ואני חושבת שהיא תגיע רחוק. תארי לך שהתחרות מתקיימת בישראל ומיס ישראל תזכה, זה יהיה מדהים".
אילו טיפים נתת לה?
"אמרתי לה להיות עצמה זה הדבר הכי חשוב, הרבה מועמדות חושבות שהן צריכות להרשים ועושות את זה בצורה מתאמצת וזאת הטעות הכי גדולה, לא צריך את זה. צריך פשוט להיות את ולהביא את הייחוד שלך".
נועה, מה הדבר הכי משמעותי שאנדראה אמרה לך?
"היא סיפרה שהיא התכוננה מילדות למיס יוניברס והסבירה שככה זה בחו"ל מגיל צעיר הן חולמות להיות מיס יוניברס והולכות לתחרויות יופי כדי להתכונן. הסברתי לה שפה זה פחות ככה, והיא אמרה שנראה לה שזה יתרון כי אני מגיעה יותר אותנטית. הטיפ הכי חשוב שהיא נתנה לי זה לא להתייחס לטוקבקים, יש המון דעות של מעריצים של התחרות מסביב לעולם, ופשוט לא להתייחס כי קשה לצאת מזה. היא אמרה שכשהיא זכתה התגובות היו ממש לא נעימות אמרו לה שהיא לא מתאימה להיות מיס יוניברס, ולאט לאט היא למדה לא לתת לזה להשפיע עליה ושהיא צריכה להתרכז בלעזור לנשים אחרות ולקדם את המטרות החשובות לה שיהפכו את העולם לטוב יותר".
פורסם לראשונה: 06:29, 18.11.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button