רומי פרנקל

רומי פרנקל: "ציפי רפאלי תמיד מלווה אותי ולא נותנת לי להיות לבד"

הדוגמנית בת ה-18 חיכתה בסבלנות שהסוכנת שלה, ציפי רפאלי, תשתחרר מהכלא. בינתיים היא התמודדה עם בית שנהרס מפגיעת טיל ב"שומר החומות", ונפרדה מהחבר, הדוגמן ברק שמיר. עכשיו היא נחושה לסלול לעצמה קריירה בינלאומית

פורסם:
רומי מצטלמת לשער לאשה
( כתבת וידאו: אביב וינברגר)
בחודש מאי האחרון יצאה רומי פרנקל ליום כיף עם אמא שלה. "באותו שבוע החמאס התחיל לאיים שהוא ישלח טילים למרכז", נזכרת פרנקל בת ה־18, "אבל לא חשבתי בכלל שהם יגיעו לתל־אביב ולגבעתיים. חשבתי, 'בסדר, אז הם איימו'. ואז נכנסנו הביתה בערב ופתאום הייתה אזעקה. נכנסנו לממ"ד, אמא, אני ואחותי, והבנו שזה קורה. ואז הייתה עוד אזעקה ושוב אזעקה, ושמענו יירוטים מעל הראש, רעש מאוד חזק. כל הבית רעד והיה רעש של חלונות מתנפצים. לא חשבתי שזה מהבית שלנו. הייתי בטוחה שזה בית ברחוב שלנו או בניין ליד. אמרתי לעצמי, אין סיכוי שזה אצלנו. התלבטנו אם כבר אפשר לצאת מהממ"ד. היינו בפחד היסטרי. כולנו בהתקפי חרדה, מתפללות שהפגיעה לא הייתה אצלנו בבית. כשפתחנו את דלת הממ"ד ראינו את כל הבית הפוך, כל החלונות עפו, הקירות עם סדקים, זכוכיות על הרצפה ואבק. שמענו מכבי אש מגיעים. התברר שהטיל חדר אל הדירה בקומה מתחתינו, והדירה שלנו נפגעה מההדף. היינו חייבות לרוץ למטה, לברוח כדי לא להיחנק מהעשן. הכי נלחצתי שהשריפה שפרצה בדירה שנפגעה תגיע גם אלינו, אבל למזלי כיבו אותה בזמן".
לאן ברחתן?
"רצנו לחדר המדרגות, הכל היה חשוך, כי פגיעת הטיל גרמה להפסקת חשמל. השכנים לאט־לאט הצטרפו, נשארנו יחד בחניון התת־קרקעי, וכבאים התחילו לפנות אותנו גם משם. היה חשש שהבניין יתמוטט עלינו. מהחניון ברחנו למקלט בבניין ממול".
"כשפתחנו את דלת הממ"ד ראינו את כל הבית הפוך, כל החלונות עפו, הקירות עם סדקים, זכוכיות על הרצפה ואבק. התברר שהטיל חדר אל הדירה בקומה מתחתינו, והדירה שלנו נפגעה מההדף"
מתי נרגעו העניינים?
"כשפסקו האזעקות שאלנו, 'מה עושים עכשיו?'. מכבי האש לא נתנו לנו להיכנס לבניין. עד אז הרגשתי שאני צריכה להחזיק את אמא שלי ואת אחותי, שלא ייכנסו לפאניקה, והרגעתי אותן. הלכנו לדודה שלי שגרה לא רחוק, ורק בדרך אליה התחלתי לקלוט מה קרה. הבנתי שאין לי עכשיו בית, ואני לא יודעת לכמה זמן. תוך כדי הליכה התחלתי לבכות ולבכות ולבכות. מה עושים עכשיו? לא היה ברור אם נוכל לחזור לגור שם. כשהודיעו לנו אחרי כמה ימים שאין פגיעה בתשתיות, זה הרגיע אותנו. גרנו אצל דודה שלי עד שמצאנו דירת Airbnb בתל־אביב, ונשארנו בה חודש. רק לאחרונה סיימנו לשפץ את הדירה. ניצלתי את ההזדמנות להחליף את החדר שלי. קניתי הכל חדש. מיטה, שולחן, ארון, טלוויזיה. גם לאחותי, שהיא בת תשע, עשינו חדר חדש".
בית חדש הוא הזדמנות לזיכרונות חדשים.
"כן. זה מוזר. הייתי בבית ביום שבו לקחו את כל הרהיטים הישנים. פתאום הדירה הייתה ריקה, והבנתי שהבית שיצאתי ממנו יחפה ומפוחדת הוא לא הבית שאחזור אליו. היום זה בית חדש ויפה. אני צריכה עוד להתרגל אליו".
5 צפייה בגלריה
רומי פרנקל
רומי פרנקל
"צריכה עוד להתרגל לבית"
(צילום: לירן מור, סגנון: מאור אומזגין)

ציפי רפאלי היא הסוכנת שהתחילה לייצג את פרנקל קצת לפני שפרצה מגפת הקורונה, וגם היא מצטרפת לריאיון בשלב מסוים. רומי, במדי צבא מגוהצים, מספרת על החששות לקראת הנסיעה המתוכננת שלה לצילומי קמפיין בדנמרק. עד הרגע האחרון החזיקה אצבעות שלא תימצא במקרה חיובית לקורונה. בסופו של דבר הנסיעה עברה בהצלחה, ובקרוב תיסע שוב, הפעם לצילומים לקטלוג בגדי ים בסרדיניה.
מי שמפיגה את חששותיה לפני הנסיעות היא רפאלי. "ציפי יצאה מהכלא רגועה ושקטה", אומרת פרנקל, "היא רוצה להיות חופשייה מהסיפור ושזה יהיה מאחוריה. עכשיו היא מרגיעה אותי".
"בטלפון שלי היו שמורים המספרים 'ציפי כלא' ו'ציפי מטבח'. היו לנו הרבה שיחות. מחוץ לכלא הייתה לה עוזרת שהייתה אשת קשר שלה בכל הנושאים האלה"
איך?
"היא נתנה לי לדבר עם הסוכן שם שאמר שהכל מסודר ומחכים לי, ודיברתי עם הצוות. היא הגיעה לימי צילום ופגישות של כל עבודה שעשיתי עד עכשיו, תמיד מלווה אותי ולא נותנת לי להיות לבד".
פרנקל מספרת שלאורך כל שמונת חודשי המאסר של רפאלי היו השתיים בקשר יומיומי. "בטלפון שלי היו שמורים המספרים 'ציפי כלא' ו'ציפי מטבח' והייתי עונה ישר", מספרת רומי. "היו לנו הרבה שיחות, גם אישיות וגם עבודה, אנחנו מדברות על הכל. מחוץ לכלא הייתה לה עוזרת שהייתה אשת הקשר שלה בכל הנושאים האלה, וכל העניינים של סידורי לו"ז וכספים היו תחת האחריות של אמא שלי. העבודה שלי לא נפגעה בגלל זה, כל העולם עצר יחד איתי כי הייתה קורונה, והנה, עכשיו הכל חוזר ואני מתחילה לעבוד שוב לאט־לאט, וציפי איתי".

5 צפייה בגלריה
רומי פרנקל וציפי רפאלי
רומי פרנקל וציפי רפאלי
רומי פרנקל וציפי רפאלי
(צילום: אור גפן)
רפאלי, שהורשעה בשורה של עבירות מס, מעוניינת להשאיר את התקופה שריצתה ב"נווה תרצה" מאחוריה ולהמשיך הלאה. על פרנקל, לעומת זאת, היא מספרת עם ברק בעיניים. "ראיתי את רומי בפעם הראשונה בגיל שנה. אני חברה של ההורים שלה. אחות של סבתא שלה היא חוה, החברה הכי טובה שלי בלונדון. אני מכירה את ניר, אבא של רומי, מאז ומעולם".
לאורך השנים קיבלה רפאלי הצעות לפתוח סוכנות דוגמנות עם שותפים לדרך וגם בקשות לייצוג מטאלנטים מצליחים בארץ. לכל ההצעות סירבה. מה השתנה הפעם? "לא לקחתי אף פעם אף אחד לנהל חוץ מהילדים שלי. החלטתי לייצג את רומי בגלל הקשר לחברה שלי, אבל בעיקר כי היא ילדה טובה, וזה לא מובן מאליו בכלל וחלק מההצלחה. כל הסוכנויות בעולם שאני עובדת איתן יודעות שרומי לא טסה לבד לשום מקום, כמו שבר אף פעם לא טסה לבד בזמנו. זה כדי לשמור עליה ועל השפיות, שחשובה לדעתי יותר מכל דבר".
רומי: "כשפגשתי את ציפי, הייתה לי איתה שיחת איפוס. היא אמרה לי, 'תקשיבי, את לא עושה יותר דברים קטנים, את עכשיו עם הפנים לחו"ל ואנחנו נעשה שאנל, דיור, ויקטוריה'ס סיקרט. את לא טסה לבד לעבודות, לא עושה צילומים קטנים אלא רק דברים גדולים בתקציבים שמגיעים לך, ואת לא מתראיינת סתם באירועים. אנחנו שומרות על מיתוג גבוה'. שמעתי אותה וחשבתי, אוקיי, אני יכולה אולי להגיע להיות בר רפאלי (צוחקת). בר יש רק אחת. אף אחת בארץ לא הגיעה להישגים שלה. לשם אנחנו מכוונות".
ציפי אמרה לי, 'את עכשיו עם הפנים לחו"ל ואנחנו נעשה שאנל, דיור, ויקטוריה'ס סיקרט. את לא עושה צילומים קטנים אלא רק דברים גדולים בתקציבים שמגיעים לך'"
פגשת את בר?
"כן, לפני חודשיים בערך, היא הגיעה לבריכה של ציפי עם הילדות שלה. בעבר התכתבנו בענייני עבודה כשהייתי צריכה ייעוץ, וציפי לא הייתה זמינה באותו רגע. בר משפחתית ואכפתית, וכשהייתי צריכה את עזרתה היא לגמרי הייתה שם ונתנה לי כלים לעבוד במקצועיות".
ציפי: "היום רומי מיוצגת בכמה סוכנויות באירופה ובסוכנות במיאמי, ואני כל הזמן בקשר איתם. אני חושבת שיש לה פוטנציאל אדיר. עצוב שבדיוק בתקופה שבה הפריצה הגדולה הייתה יכולה לקרות התחילה הקורונה, אבל אנחנו מקוות לטוב".

5 צפייה בגלריה
רומי פרנקל
רומי פרנקל
"היה לי ברור שאתגייס"
(צילום: לירן מור, סגנון: מאור אומזגין)


פרנקל משרתת כיום בתל השומר, במדור שמטפל באנשי הקבע הפורשים מצה"ל ובקליטתם באזרחות. אף על פי שהיא לא נחשבת "אמן פעיל", קיבלה אישור לעבוד. "יש לי שירות צבאי סטנדרטי כמו להרבה חברות שלי", היא אומרת. "היה לי ברור שאתגייס, ראיתי את בנות הדוד שלי חוזרות הביתה על מדים, ותמיד רציתי לראות את עצמי בתור חיילת. עם זאת, רציתי לשרת קרוב לבית, כי אני קשורה לאמא, ולא רציתי תפקיד 'מפוצץ' כי אני לא אצליח לשלב אותו עם העבודה בדוגמנות".
לפני כשנה חתמה רפאלי על הסכם שיתוף פעולה עם סוכנות ADD בכל מה שקשור לקריירת המשחק של פרנקל. "אין לי בעיה לעבוד בשיתופי פעולה ולתת קרדיטים כל עוד אני עם היד על הדופק", אומרת רפאלי.
לאחרונה, כשהתפוצצה פרשת סוכן הדוגמניות שי אביטל, שמרה רומי פרנקל על שתיקה והתלבטה איזו תגובה לשחרר לרשתות החברתיות. "תמיד היו שמועות עליו", היא אומרת, "כמובן שיצא לי לראות את התחקירים בנושא והייתי מזועזעת לשמוע את המקרים הנוראיים האלה ואת הכאב של הבנות הנפגעות. הלב שלי לגמרי איתן ואני שולחת את החיזוקים שלי. הכי חשוב זה להעלות את המודעות. במקצוע הזה ובעולם האופנה והטלוויזיה יש המון מקרים של הטרדות מיניות, לצערי, וזה חייב להיפסק".

5 צפייה בגלריה
רומי פרנקל
רומי פרנקל
"בעולם האופנה והטלוויזיה יש המון מקרים של הטרדות מיניות, לצערי, וזה חייב להיפסק"
(צילום: לירן מור, סגנון: מאור אומזגין)

את עצמך סבלת מהטרדות?
"התחלתי לדגמן בגיל נורא צעיר, אז תמיד אמא שלי או מישהו מבוגר ליווה אותי לצילומים ולפגישות. זה חשוב בעיניי. הבחירה בציפי כסוכנת נותנת ביטחון, למרות שגם בעבר, כשהייתי בסוכנות אחרת, הרגשתי בטוחה. לא כל גבר שעובד בתעשייה הזאת מרתיע, אבל חשוב לראות סימנים ולא להישאר אדישים".
כשהוריה של פרנקל ליוו אותה לבקו"ם, בפברואר האחרון, הצטרף גם מי שהיה החבר שלה בשנה וחצי האחרונות, הדוגמן ברק שמיר בן ה־22, שיצא בעבר עם נועה קירל ועם יעל שלביה. יחד הם הצטלמו ושחררו לרשתות תמונות של זוג מאוהב. באפריל האחרון, לאחר משבר שהתחיל, לפי השמועות, עוד לפני כן, אישרו שנפרדו.
למה נפרדתם?
"היה לנו משבר כמו שלכל זוג יש. ויכוחים רגילים. החלטנו להפריד כוחות באהבה גדולה קצת אחרי הטירונות. הכל בסדר, אנחנו חברים טובים. הוא חשוב לי, ואני חשובה לו. אהבה זה לא משהו שנעלם ברגע".
  • הראיון המלא עם רומי פרנקל מתפרסם בגיליון "לאשה" החדש, השבוע בדוכנים
צולם במלון דן אכדיה, הרצליה, מרשת מלונות דן
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button