אלונה (מימין) ודניאלה בקולקציה לטרמינל X: "היינו הראשונות שהביאו לארץ גופיות עם כריות"

האחיות דניאלה ואלונה צור: "התפתחנו עם הסגנון והתבגרנו ביחד עם הלקוחות"

האחיות צור בנו יחד את המותג "סיסטארז'" שנקנה במיליונים, והן ממש לא מתכוונות לפרוש לחיי תענוגות. להפך, עכשיו הן שולחות זרועות גם לאירופה ומרחיבות את ההיצע

פורסם:
זה קרה לפני שנה, אבל האחיות דניאלה (36) ואלונה (30) צור עדיין נזכרות בחיוך בערב שלפני תחילת המשא ומתן עם חברת האופנה טרמינל X מבית פוקס. הן ישבו בסלון של אלונה עם בני הזוג, ההורים מירושלים על הרמקול בטלפון, והתייעצו אם לצרף לפגישה החשובה עורכי דין ומתווכי עסקאות. ״דניאלה אמרה, 'אנחנו הולכות לבד, נעשה את זה כמו תמיד, בלי אף גבר בחדר'״, נזכרת אלונה, ״ובאמת החלטנו שנבוא אנחנו ושמה שצריך לקרות יקרה, גם אם יהיו טעויות עסקיות.
"נכנסנו לחדר לבושות ב'סיסטארז', המותג שלנו, וניר הורוביץ, המנכ״ל, חיכה לנו שם. ברגע שהתיישבנו לצד השולחן הענק הזה, הרגשנו 'בואנה, עשינו את זה, אנחנו יושבות עם צמרת עולם האופנה הישראלי'. לא אגיד שלא התהפכה הבטן לפני הפגישה ושלא היינו בלחץ מטורף, אך דניאלה התגלתה כאשת עסקים תותחית והזיעה שם על כל סעיף בחוזה. אני רק חיכיתי עם חיוך חמוד שהעסקה תיחתם".
רגע של ניצחון?
"כשנהיה בנות 90 ונשב עם הנינים מול הנוף, ניזכר בפעם הראשונה בחיים שהקמנו משהו ונלחמנו עליו. היו בקושי שתי עסקאות רכישה כאלה בארץ ב־20 השנים האחרונות".
איך חגגתן?
"באחת בלילה הגיע רגע החתימה והביאו בקבוק יין לחדר, שהיה כולו גברים, עורכי דין ורואי חשבון. הגשנו להם במתנה טי־שירטס שעליהן רקמנו SEESTARZ HUSBAND, משחק מילים נחמד, כי הם הבעלים שלנו עכשיו. אחר כך הלכנו הביתה ודיברנו בטלפון זו עם זו, כל אחת מהמיטה שלה״.
2 צפייה בגלריה
האחיות צור
האחיות צור
נדלקנו על האחיות עוד ב־2018 וצילמנו אותן להפקת אופנה
(צילום: איתן טל)

"תמיד היה לנו שיער של שמשון הגיבור"

אז במאי 2022 מכרו האחיות צור 51% מ"סיסטארז" לטרמינל X תמורת 4.8 מיליון שקל, ונותרו על תקן מנכ״ליות והרוח הצבעונית מאחורי העסק. לצד קולקציית תכשיטים וקולקציית קפסולה מיוחדת לטרמינל X, הן משיקות את האתר גם ללקוחות באירופה. סיכה ראשונה מחוץ לישראל כבר ננעצה ביוון, שם ממוקמים מחסני החברה, ומשם האתר ייפתח לוגיסטית לכל היבשת.
הנפשות הפועלות: דניאלה היא האחות הבכורה, נשואה ואם לשניים (חמש ושנתיים וחצי), רואת חשבון עם תואר שני במנהל עסקים (התמחות בניהול פיננסי). אלונה, האחות הצעירה, מאורסת לבן זוגה בשבע השנים האחרונות, עורכת דין שהתמחתה בפרקליטות מחוז תל־אביב בטרם פרשה לעסקי האופנה עם אחותה.
הן חיות עכשיו בתל־אביב, אבל נולדו וגדלו בירושלים לאבא רופא אורתודנט מצליח, לאמא פאשניסטה שמנהלת את הקליניקה שלו ולהשראה בדמות סבתא, ד״ר צילה צור ז״ל, מהגינקולוגיות הראשונות בירושלים, שגם היא אהבה להתלבש. לאחר הצבא פנו ללמוד תארים פרקטיים, כי זו הייתה החשיבה בבית. ״ראינו רק עסקים בבית״, מודה דניאלה, ״אנשים שהתחילו מאפס והצליחו. סבתא שלי הייתה הגינקולוגית הכי מפורסמת בירושלים. גם אבא לקח את התשוקה והפך להצלחה בתחומו. אני ידעתי שאני טובה במספרים ואוהבת אופנה ורציתי להיות אימפריה״.


דניאלה, שהיטיבה להתלבש גם בתיכון הירושלמי, נחתה בתל־אביב ואלונה הצטרפה שש שנים אחריה. ״הירושלמים מכתיבים הרבה דברים לתל־אביבים״, טוענת דניאלה, ״גם באוכל וגם בחיי הלילה ירושלים הביאה משהו אחר. אנחנו יודעים את העבודה, כנראה״.
ב־2016 הייתן האחיות המשפיעניות מהאינסטגרם.
אלונה: ״מגיל צעיר התרגלנו לתגובות כלפינו. אנשים היו אומרים לאמא שלנו, 'מה זה השיער הזה של הבנות?', תמיד היה לנו שיער של שמשון הגיבור. היה שלב שהייתי צריכה להחליט אם להיות עורכת דין או לוותר, ודניאלה חיה בטירוף את האופנה וחשבנו, למה שלא נהיה האחיות המגניבות שמצטלמות? הראינו איפה ומה אנחנו רוכשות, הזמינו אותנו להשקות וכתבו עלינו. היינו אוונגרדיות עם לוקים של בגדי ספורט ותמיד הכול היה סופר־מיוחד".
אחרי שלוש שנים הוקם המותג SEESTARZ, כשאלונה עם תואר במשפטים ובעיצומם של מבחני הלשכה ודניאלה עם שני תארים וניסיון כמנהלת דיגיטל של גוף אופנה גדול. כל אחת רצתה עסק בנפרד, אבל הן הבינו שהכוח שלהן יהיה ביחד. "לא התכוונו לפתוח בוטיק או חנות בדיזנגוף, מההתחלה רצינו עסק גדול אונליין. בער בי להיות עצמאית״, מציינת דניאלה.
"הקורונה הייתה נוראית, אבל לעסק הקטן שהיינו זו הייתה מתנה, כי היא חינכה לצרוך אונליין"
אלונה: ״דניאלה היא אשת המספרים והקיבעון. רק אנחנו ואמא ידענו שיש תאריך השקה לאתר, אבל דניאלה התנהגה כאילו היקום מחכה לאופנה שלנו. היו דברים שלא היו מוכנים ואמרנו לה 'בואי נשיק יום אחרי', והיא אמרה 'לא, זה התאריך'״. השתיים שכרו את שירותיה של מעצבת האופנה מתן הרשקוביץ, שהביאה איתה ניסיון של עשור (״היא החברה הכי טובה שלנו והמעצבת הכי טובה שקיימת ולא התפשרנו״).
"ההתחלה הייתה קשה מאוד וההזמנות היו ספורות, אחת ביום", הן נזכרות. "החלטנו שלא משנה מה, אנחנו נותנות לזה ניסיון של שנה, אי־אפשר להחליט אחרי חודש. אחרי חצי שנה פתאום היה יום עם עשרות הזמנות".
למה דווקא באותו יום?
דניאלה: "אלונה ואני זיהינו טרנד עולמי – גופיות עם כריות – היינו הראשונות להביא אותו לארץ ובמשך חודש היינו בלעדיות, שזה המון זמן. פתאום מפורסמות כמו יובל שרף הזמינו באתר ותייגו אותנו המון, בלי ששילמנו לאף אחת. כמעט התעלפנו. אחר כך היו חליפות טרנינג, אנחנו לובשות אותן עשור ופתאום כולן רצו כאלה".

"כשהתחיל הסגר היה כל רגע צפצוף של הזמנה"

במרץ 2020 הגיעה לישראל הקורונה ואתן שגשגתן.
אלונה: "הקורונה הייתה נוראית, אבל לעסק הקטן שהיינו אז זו הייתה מתנה, כי היא חינכה את הקהל לצרוך אונליין, והדבר הכי חשוב היה נוחות, כי התיישבנו בבית לפגישות בזום. בזמן שהעולם עשה אדפטציה, אנחנו כבר היינו שם, והיינו היחידות. ביום הראשון של הסגר ישבנו בסלון וכל רגע היה צפצוף של הזמנה מהמערכת".
מה סוד ההצלחה שלכן?
דניאלה: "התפתחנו עם הסגנון והתבגרנו ביחד עם הלקוחות. לא נשארנו עם סגנון של בנות 25-23".
אלונה: "היום יש שבע בנות בשירות לקוחות, יותר מצוות העיצוב שלנו, אבל גם כשהייתי לבד זה תמיד היה חוק – מה שהלקוחה רוצה היא תקבל. זה תמיד יהיה שווה לי".
דניאלה: "אני לא טובה במילים ולא יודעת למכור, אבל אלונה יודעת לנהל לקוחות ואם יש פריט פגום היא לא נלחצת כמוני".
אלונה: ״כשאני בחו״ל אני שולחת לקבוצת הווטסאפ של שירות הלקוחות, ׳בנות, לא לפנות לדניאלה, גם אם אני על ראש הר. חכו לי כי דניאלה תקבל התקף לב׳. מבחינתה כל איחור באספקה הוא קריסת העסק ופשיטת רגל".
היה רגע של כישלון שלמדתן ממנו?
דניאלה: "קולקציית בגדי הים הראשונה שלנו הייתה מדהימה ביופייה אבל התכווצה בייצור ובתפירה בשתי מידות. זה גמר אותנו. היו כמה שבועות קשים, אבל למדנו מזה ושנתיים לאחר מכן שברנו כל שיא ותוך שעה הגענו ליעד השנתי".
אלונה: "זה לא היה רק כישלון עיצובי אלא גם תדמיתי, כי אנחנו מותג שאומר - תרגישי נוח בגוף שלך. אם את מזמינה לארג׳ ומקבלת סמול, זה הדבר הכי בלתי נסבל שיכול לקרות".
אתן מבזבזות או חוסכות את כספי המכירה?
דניאלה: "כרואת חשבון מחושבת, אני לא מתכוונת לבזבז את כל הכסף וכל אחת מאיתנו תקנה בית עם משכנתה. עם זאת, כל אחת קנתה לעצמה מתנה: אלונה הלכה על חוויה וטיילה בחו״ל עם ההורים ואני כבחורה חומרנית התחדשתי בצמיד שרציתי כבר מזמן ושעיצבתי עם תכשיטנית".
תישארו במותג לנצח?
דניאלה: "סיסטארז תמיד יהיה מותג בוטיקי עצמאי ולנצח יישאר אלונה ודניאלה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button