צריכה מוגברת של אלכוהול מפריעה לפינוי הפסולת מהכבד

ג'ין, טוניק והזדקנות מוקדמת: כך משפיע אלכוהול על עור הפנים שלנו

צריכת האלכוהול שלנו עלתה משמעותית בשל המצב, וחגיגות השנה החדשה לא מתכוונות לעזור לנו להפחית כמויות. מה באמת עושה האלכוהול לעור הפנים ואיזה סוג פוגע בו הכי פחות?

פורסם:
לפני המלחמה הייתי שותה 2-3 כוסות וויסקי בשבוע, ועכשיו אני שותה כל יום 2-3 כוסות", כך אומרת לנו מ', אשת שיווק בת 45. "היו גם ימים ששתיתי יותר מזה. אני יכולה לספור על יד אחת את הימים שלא שתיתי אלכוהול במלחמה הזו".
שמת לב לשינוי בעור הפנים שלך?
"שמתי לב שהעור יותר עכור ועייף, נראה פחות פרֵש".
וזה לא מוריד את הרצון שלך לשתות?
"כרגע הצורך שלי להרגיע את הנפש עולה על החשש מפגיעה בעור".
מ' ממש לא לבד. המלחמה שפרצה לחיינו בבת אחת, הכניסה כמויות שלא הכרנו של סטרס וחרדה. בעקבות זאת לא מעט נשים מצאו את עצמן מגבירות את צריכת האלכוהול באופן קיצוני (גילוי נאות: גם אני, כותבת שורות אלה). לצערנו, להרגלי השתייה החדשים האלה יש השפעה בלתי מבוטלת על עור הפנים. גם ל' בת ה־33, בעלת עסק ליצירת תוכן, מתארת מצב דומה: "אני אוהבת לשתות יין. אם פעם הייתי שותה 3 כוסות בשבוע גג, היום אני מרדימה את התינוקת, מתיישבת מול הטלוויזיה - משתדלת לא לראות חדשות, אלא סדרה או סרט - ושותה 3 כוסות מדי ערב. אני מרגישה שהעור שלי הרבה יותר יבש, נהיו לי גם יותר סימנים שחורים מתחת לעיניים מאז שאני שותה".
וזה לא מרתיע אותך?
"בינתיים האלכוהול עוזר לי לטשטש את המציאות ולקחת דברים קצת פחות קשה. אני בטוחה שאחרי המלחמה אחזור לשתות רק בסופ"שים".
גם במקרה של י' בת ה־30, רפרנטית כספים בבנק, המצב זהה: "לפני המלחמה לא היה לי אלכוהול בבית, עכשיו יש באופן קבוע. אני שותה כל פעם משהו אחר, לפעמים וויסקי, לפעמים בירות".
יצא לך לחשוב על הנזקים שזה עושה לעור?
"האמת היא שלא חשבתי על זה בכלל. כרגע הצורך שלי להירגע גובר על הכול. אחרי המלחמה אני מניחה שאתמודד עם ההשלכות".

"הרעלים באלכוהול גורמים להרס של התאים בעור"

"המלחמה פוגעת בהרגלי החיים הבריאים שלנו", אומרת לנו ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור. "רבים צורכים יותר ג'אנק פוד, יותר סיגריות, יותר אלכוהול ומשקיעים פחות בספורט - וכל זה משפיע על העור".
תוך כמה זמן אמורים לראות את ההשפעה על העור?
"זה לא מאוד מהיר. כדי לראות אפקט של ממש, זה לוקח כמה חודשים, אבל מי שלא תפחית את הכמויות, תראה את הנזקים בהדרגה".
אילו נזקים נגרמים בעקבות צריכה מוגברת של אלכוהול?
"צריכה מוגברת מפריעה לפינוי הפסולת מהכבד, והפגיעה בכבד גורמת לעור להיראות בגוון אפור־צהוב. הגוף מבחינתו מנסה לנטרל את הרעלים, ובמסגרת התהליך נוצרים רדיקלים חופשיים - מולקולות שמזיקות לעור וגורמות להזדקנות מוקדמת שלו. בטווח הקצר לא תמיד רואים את השינוי, העור פשוט נראה עייף יותר, אבל בטווח הארוך, אם זה יימשך, זה עלול לגרום להגברה של תופעות כמו אקנה, פיגמנטציה או להתפתחות של סרטן העור".
"אלכוהול הוא רעל", מוסיפה הקוסמטיקאית מיכל זיו. "אם צורכים אותו בתדירות גבוהה, יש לו השפעה הרסנית על הגוף שלנו. אנשים ששותים הרבה אלכוהול עלולים לפתח אדמומיות ונפיחות בפנים בעקבות הצטברות של נוזלים".
ממה נוצרת האדמומיות?
"האלכוהול מייצר חום שגורם להתרחבות של כלי הדם (שבאחריותם להעביר חמצן, ויטמינים, מינרלים, כל מה שחיוני לתפקוד תקין). כתוצאה מהתרחבות כלי הדם, נימי הדם נשברים וכך נוצרים 'קופרוזים'. בעקבות שתיית אלכוהול מרובה, העור גם יכול להיות מיובש, ומצב של יובש מפריע לתפקוד. כשהתפקוד נפגם מתחילים קמטוטים, ואם לא מטפלים בהם, הזדקנות העור עלולה להיות מואצת".
עד איזה שלב הנזקים הפיכים?
"זה תלוי בגיל ובגורמים נוספים. אם, למשל, מטפלים בנושא היובש ומאזנים את העור, יש סיכוי שיהיה אפשר לשקם אותו. יש גם מצבים שלא - לעתים הרעלים גורמים להרס התאים, וכשהם נהרסים יש לכך השלכות. כלי דם שנשברו כבר לא ישוקמו, אבל בצריכה של ויטמינים, שתיית מים, אכילת ירקות וטיפול נכון בעור - יהיה אפשר לשקם חלק מהנזקים ולעזור לפנים להיראות טוב יותר".
יש סוגי אלכוהול שפוגעים פחות או שכולם יוצרים את אותו הנזק?
"יש מחקרים שהראו שכוס יין אדום ביום זה בריא, אבל תמיד יש דעות לכאן ולכאן. חשוב להכיר את ההבדלים בין סוגי המשקאות: בקוקטיילים לצורך העניין יש מלא סוכר, מה שעוד יותר מגביר את כמות הרעלים. גם בוויסקי ובוודקה יש המון סוכרים שיש להם השפעות לא טובות. עדיף לבחור משקה שאפשר למהול עם סודה או טוניק. עדיף כמובן לא לשתות כל יום ולצמצם את הצריכה עד כמה שאפשר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button