מאיה בוסקילה. "לא מקשיבה לרעשי רקע"

מאיה בוסקילה על האירוסין לצעיר ממנה ב-18 שנה: "מה אתם רוצים? אני מתחתנת איתכם?"

המפגש המסעיר ("עד היום לא האמנתי באהבה ממבט ראשון"). הצעת הנישואים ("שלחתי לו תמונות של טבעות"). והתוכניות לעתיד ("אני רוצה שיסתובב לי תינוקי בבית"). מאיה בוסקילה מתכוננת לחתונה עם בן הזוג שאול שלוים, ובינתיים מופיעה מול מפונים וחיילים: "אם מישהו שומע, אני מוכנה להיכנס להופיע בעזה"

פורסם:
לפני חודש וקצת, שחררה מאיה בוסקילה את הסינגל "עם ישראל חי", והיה לה רעיון: להופיע בהתנדבות מול חיילים בעזה כדי להרים את המורל הלאומי. ״מנהל ההצגה שלי, שהוא גם חבר קרוב, מקבל את השיגעונות שלי", היא מחייכת, "הוא דיבר עם אחד המפקדים בעזה ואמר לו, ׳מאיה קצת משוגעת אבל תזרום איתה'".
אני מבינה שלא זרמו.
"לא. המפקד אמר: 'הייתי מאשר לה בשמחה, אבל כרגע זה לא אפשרי'. תשמעי, 'עם ישראל חי' הוא שיר שמעלה את המורל, ולי היה ויז׳ן שאנחנו רוקדים שם בפול ווליום וקופצים יחד, ואני מכניסה בחיילים מוטיבציה כי אנחנו, הזמרים, יש לנו אחריות לעזור להם וקצת הרפינו את זה לאחרונה. אני הבטחתי לעצמי שעד סוף המלחמה אופיע מול חיילים כל הזמן. אם מישהו שומע, אני עדיין מוכנה להיכנס לעזה".

לתוך עזה בוסקילה לא תיכנס בקרוב, אבל את מנת האדרנלין שלה היה מי שדאג לספק בערב הסילבסטר, ברגע שהתחלפה השנה. קוראים לו שאול (שאולי) שלוים, הוא בן 28, מעסה רפואי ובן זוגה בשנה ושמונת החודשים האחרונים, שהבין את הרמזים העבים ששיגרה לעברו ושלף טבעת יהלום יפהפייה. נחסוך לכן את החישוב: בוסקילה בת 46, כך שהיא מבוגרת מבעלה העתידי ב־18 שנה. ולא, זה ממש לא מטריד את הזוג המאושר, שעסוק כבר בתכנון האירוע והעתיד המשותף.
אסון ה־7 באוקטובר הכניס גם אותה, כמו את כולם, להלם. "שבוע וחצי הייתי זומבי, על כדורי הרגעה. נטרפתי. לא הפסקתי לראות טלוויזיה. שאול טיפל בבית ובילד. הייתי מתחילה לדמיין - מה אם יגיעו מחבלים, איפה אני אחביא את לני. פחד קיומי".
"הטקסים הדתיים לא מתאימים למי שאני ולאיך שאני חיה וחושבת היום. זה לא קשור לאמונה שלי. זה תהליך מסורבל שאני לא חושבת שמתאים ל־2024. גם שאול בעניין חתונה אזרחית"
מה בכל זאת עזר לך?
"אחרי שבועיים שאול לקח אותי לאמא שלו, שהיא מטפלת הוליסטית, והיא עשתה לי הילינג שמאני חזק ושיחה ארוכה והוציאה אותי מהעצבות. יום אחרי התחלתי להופיע מול תושבי הדרום המפונים, ואחר כך מול חיילים".
ההופעות שלה בהתנדבות חיזקו וריסקו אותה בו־זמנית. היא נזכרת בהופעה בלתי נשכחת מול עשרות אנשים במלון בהרצליה. ״בסוף ההופעה ניגשה אליי אישה ושאלה, ׳את יכולה להקדיש שיר לילד שלי שנרצח?׳ בשאר האוויר שנשאר לי בגוף, אמרתי 'בטח'. זה כל כך כואב. לבקשתה שרתי את ׳אמא׳ של משה פרץ, העליתי אותה לבמה ושתינו בכינו. כשסיימתי להופיע וכולם התפזרו, היא הראתה לי את התמונה של בנה. ופה קרה משהו שהימם אותי, והבנתי שהכול מסודר ביקום הזה. אף אחד לא יכול להגיד לי שאין כוח ששומר עלינו. בתמונה ראיתי את בן שמעוני ז״ל, שהצליח להימלט מהמסיבה ברעים וחזר שלוש פעמים לחלץ אנשים עד שנרצח. את התמונה של בן ז״ל שלחו לי עשרות אנשים לשאול אם זה שאול, כי הוא ממש כפיל שלו. במשך שבועיים כל הזמן אמרתי לכולם, ׳לא, זה לא הוא, חמסה חמסה׳. ומתוך 1,400 נרצחים, היא מראה לי את התמונה הזו, שאני חיה איתה שבועיים וגרמה לי חרדות. כמובן שסיפרתי לה ולבת הזוג של בן ז״ל את הסיפור".
5 צפייה בגלריה
מאיה בוסקילה
מאיה בוסקילה
"שבוע וחצי הייתי זומבי"
( צילום: דניאל קמינסקי, סגנון: איתי בצלאלי)

הוא אמר "היי", וידעתי

אחרי שבוסקילה התגרשה פעמיים - בפעם הראשונה ממתן כהן, אבי בנה, ובשנייה מעוזי אזולאי, לאחר דרמות וקאמבקים, באפריל 2021 - היא מצהירה שמצאה את אהבת חייה. "איך הכרנו? זה מאוד קצר. הוא היה המעסה הרפואי של חבר טוב שלי, הזמר מיכאל בן־דוד. לילה אחד דיברתי עם מיכאל, והוא בדיוק עשה מסאז׳. שאלתי, 'מה זה? מי מגיע אליך למסאז׳ באחת בלילה?' ומיכאל הראה לי אותו בשיחת וידיאו. שאול - שכולם קוראים לו שאולי, ואני יותר אוהבת שאול - אמר ׳היי׳, עם חיוך השמש שלו, וזהו, ידעתי".
מ"היי" שהוא אמר לך?
"כן. אף פעם לא האמנתי באהבה ממבט ראשון, אצלי זה תמיד קרה בתהליכים. אבל עובדה, זה קרה לי. אמרתי, ׳תבוא אליי לעשות לי מסאז'?' הוא אמר, ׳עכשיו?׳ אזרתי אומץ ואמרתי לו ׳כן, עכשיו׳. וזהו. הוא הגיע אליי ולא יצא מפה".
וואלה.
"אחרי שבוע אמרתי לו, ׳זה מוזר, אבל אני מתחילה להרגיש׳. והוא אמר, מאיפה זאת נפלה עליי? מה להרגיש עכשיו? הוא בכל זאת אשכנזי מחושב. אמרתי, אה, באמת? אין בעיה. עשיתי את זה לאט. לא כפיתי על עצמי. הכול קרה עם הזמן ובזרימה. בשלב מסוים אפילו חשבתי, 'וואי, הוא נורא צעיר, מה אני אעשה איתו?' ואז הבנתי שהוא שונה מאחרים, ואני לא מרגישה את הגיל. הוא פשוט מאוד בוגר. רוב הזמן הוא עסוק, עובד עד השעות המאוחרות ולא ממש מעניין אותו השקות ואירועים. הוא משתעמם שם ולא מוצא את עצמו. אני מתה על זה. הוא מאזן אותי. היו לי צעירים ממני והיו מבוגרים ממני. אני הולכת לפי הלב שלי".

5 צפייה בגלריה
מאיה בוסקילה בן זוג שאול שלוים הבן לני
מאיה בוסקילה בן זוג שאול שלוים הבן לני
בוסקילה, שלוים והבן מנישואיה הקודמים, לני
(צילום: מתוך האינסטגרם)

את כנראה מרוויחה יותר ממנו.
"שאול הוא המפרנס העיקרי מאז המלחמה. כולם חושבים שזמרות עושות המון כסף. זה לא נכון. אין כמעט זמרים מיליונרים בארץ, תשכחו מזה. בטח לא נשים. ברמה העמוקה אני יכולה להסתדר בלעדיו, והוא דפנטלי יכול להסתדר בלעדיי. אבל בחרנו להסתדר אחד עם השנייה".
איך קיבלה אותך המשפחה שלו?
"בהתחלה לא קיבלו את זה. זה היה קשה. שאול נלחם, קיבל אומץ ועשה שיחה שהיה קשה לו לעשות. הוא אמר להם שהם לא יודעים על מה הם מדברים. אמרתי לו, 'תן לזה זמן, הם עדיין לא מבינים מה אנחנו ביחד'. וצדקתי. היום הם המשפחה שלי. אני מטורפת עליהם. אחיו פסיכולוג וגם אבא שלו מטפל. ושאול מתמחה בדיקור סיני ודיקור מערבי, זה עושה פלאים. הוא ממש מציל אנשים. והוא גבר חרוץ. חיכיתי לגבר חרוץ".
האם יהיה אירוע? בוודאי, אחרי המלחמה, כשהמצב יאפשר רגשית לחגוג. שאול רצה לעשות גם מסיבת אירוסים. בוסקילה נרתעה. ״הוא רצה לחגוג את זה, ופתאום אני קולטת שהוא מגיע ל־50-40 מוזמנים ואמרתי מיד, 'לא. אני לא יכולה לעשות מסיבה כשיש חיילים שישנים על הבוץ'. הבטן שלי מתהפכת מהמחשבה שיש חטופים וחטופות במנהרות שאוכלים פיתה ביומיים, וחיילים שנלחמים למעננו. צריך לחזור לשגרה, אבל כזו שמותאמת למה שקורה".
"אם לא אצליח להיכנס להיריון, אעשה ילד בפונדקאות. אני מאוד מצטערת שלא הקפאתי ביציות. זו הייתה טעות ובורות"

את חושבת שהצעת הנישואים קשורה למלחמה? לרצון לשמח אותך?
"כן. הוא מבחינתו היה מציע לי בעוד שנה, אין לו בעיה. כל הזמן קוננתי לו על זה. שלחתי לו מדי פעם תמונות, ׳תראה איזו טבעת יפה׳. שיגעתי אותו, אבל לא חשבתי שזה יהיה כזה מהר. מצד שני, זה בעצם לא כזה מהר. אנחנו שנה ושמונה חודשים ביחד. בעבר זה נחשב הרבה זמן בשבילי. הכול יותר מתון היום".
קראת את הטוקבקים עליכם?
"מישהי כתבה לי 'מזל טוב, נשמה, שתגדלי אותו עד 120׳. זה נורא מצחיק. יש לי הומור עצמי. היו עוד התייחסויות לעניין של הגיל. בסדר, מה אתם רוצים? אני מתחתנת איתכם? אני מתחתנת עם מי שבאמת לא רואה את ההבדל בינינו. חוץ מזה, אני משתדלת לא להתייחס לעוקצם ולקבל את דובשם של אנשים".
5 צפייה בגלריה
מאיה בוסקילה
מאיה בוסקילה
מאיה בוסקילה
( צילום: דניאל קמינסקי, סגנון: איתי בצלאלי)

מתוקה, זה גם הילד שלי

החתונה, שטרם נקבע לה תאריך, מתוכננת להיות אירוע שלא תפספסו, אבל בוסקילה רוצה לחכות לרגיעה. ״רציתי 100 איש על הים. שאול רוצה חתונה גדולה. זה היופי בלהיות עם מישהו שאת כל כך אוהבת. התפשרתי. נעשה חתונה שתהיה גדולה כמה שהוא רוצה".
יהיה טקס יהודי או אזרחי?
"הטקסים הדתיים לא מתאימים למי שאני ולאיך שאני חיה וחושבת היום. זה לא קשור לאמונה שלי. זה תהליך מסורבל שאני לא חושבת שמתאים ל־2024. גם שאול בעניין חתונה אזרחית. כן חשוב לו שתהיה חופה".
נשים רבות מעידות שבית הדין הרבני וטקס הגט לא עושה חסד עם נשים, שאין בו שוויון.
"אני לא פמיניסטית. אני חושבת שיש הבדל בין גבר לאישה. אני כן חושבת שאנחנו צריכות להרוויח את אותם סכומים ולהיות באותם תפקידים, אבל יש הבדל בינינו. אני לא מאלה שמסרסות את הגברים".
סבבה. זה לא אומר שאת לא פמיניסטית.
"אם את רוצה לקרוא לזה פמיניזם חדש, אז אני כזאת".
מה לגבי ילדים? אני מניחה שמדובר בסוגייה לא פשוטה.
"כשמדברים על פערי גיל, בהחלט יש פה עניין. אנחנו עובדים על זה אצל הרופא הכי טוב. ילדים זה הדבר הכי נפלא שיש, ואם אני לא אצליח להיכנס להיריון, אעשה בפונדקאות. אני רוצה שיסתובב לי תינוקי בבית".
לא הקפאת ביציות.
"לא, ואני מאוד מצטערת שלא הקפאתי. זו הייתה טעות ובורות. לי לא הייתה את המודעות הזאת בגיל ההוא. פשוט חבל. זה הופך את החיים להרבה יותר קלים, אם יש את האפשרות לאישה לעשות את זה. לא מזמן אמרתי לחברה בת 34 שאין לה זוגיות: 'קודם כול תקפיאי, אל תחכי'".
"בהתחלה המשפחה של שאול לא קיבלה את זה. זה היה קשה. אמרתי לו, 'תן לזה זמן, הם עדיין לא מבינים מה אנחנו ביחד'. וצדקתי. היום הם המשפחה שלי"

איך שאול עם הבן שלך?
"הוא מרגיש שהוא קצת אבא וקצת חבר שלו. לפעמים כשאנחנו מתווכחים ואני אומרת לו, ׳אל תגיד לי איך לעשות את זה, זה הילד שלי׳, הוא עונה לי: ׳מתוקה, זה גם הילד שלי, אל תשכחי את זה לעולם׳. אם זה לא היה ככה, הקשר הזה לא היה קורה מלכתחילה. לני הוא הדבר הכי חשוב לי בעולם".
מה עם האבא הביולוגי של לני?
"היה ניסיון לקשר עם לני שלא צלח. אין לי תשובות, כי זה לא שלי. ואני חושבת שאין לבן שלי חסך".
עכשיו היא עובדת על האלבום הבא, ובקרוב ייצא קליפ לשיר חדש שכתבו שני צעירים מוכשרים, איתי גלדי ובן טרייבר. ״אני עובדת על אלבום חשוף ואישי, הכול יהיה על השולחן״, היא מגלה, ״החלטתי שאני לא מחכה ולא רודפת יותר אחרי אף מפיק מוזיקלי או כוכב עולה שיכתוב לי שירים. היו מפיקים שפניתי אליהם והיו עסוקים מדי. הפסקתי לחכות לטלפון. אני יוצרת את המציאות לעצמי ולא מחכה לניסים או למנהל שירים אותי. אני גם לא מקשיבה לרעשי רקע כמו: ׳תהיי יותר עכשווית׳, ׳תשירי יותר קטן׳, ׳תהיי פחות מנייריסטית׳. כשאני מקליטה שיר אני לא חושבת אם הוא יהיה להיט אלא מקשיבה ללב שלי".
הראיון המלא עם מאיה בוסקילה מתפרסם בגליון לאשה, השבוע בדוכנים
5 צפייה בגלריה
מאיה בוסקילה
מאיה בוסקילה
מאיה בוסקילה
( צילום: דניאל קמינסקי, סגנון: איתי בצלאלי)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button