מירה גברעם-עטיה

מירה, אמא של גל גברעם: "שי אביטל לחש לה דברים שקשה לי אפילו לחזור עליהם"

מירה גברעם־עטיה מדברת על הסערה בעקבות תלונת בתה על סוכן הדוגמניות, מסבירה איך גידלה לבד את ארבעת ילדיה, למה החליטה לכרות את השדיים בעקבות סרטן השד ומה נאלצה לעשות כדי לכסות את החובות שתפחו בתקופת הקורונה

פורסם:
כשכל עם ישראל צפה בסרטון שהעלתה הדוגמנית ומלכת האינסטגרם גל גברעם (20) על התלונה שלא הצליחה להגיש במשטרת תל־אביב נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, אמה מירה גברעם־עטיה (56), בעלת גן ילדים, הופתעה כמו כולם. היא ידעה שאביטל הטריד את בתה מינית לפני שנתיים באילת, וידעה גם שהיא מתכוונת ללכת באותו ערב להגיש תלונה, אבל הרעש התקשורתי תפס אותה לא מוכנה, ומרגע זה ואילך היא הפכה למרואיינת מבוקשת בעצמה בכל תוכניות הבוקר ברדיו ובטלוויזיה.
"גל אמרה לי שהיא הולכת להגיש תלונה. שאלתי אם היא בטוחה ואם הסוכנת שלה יודעת, משום מה זה מה שהטריד אותי", היא משחזרת. "אחרי חצי שעה היא צלצלה ואמרה לי, 'את לא מאמינה מה עברתי עכשיו'. היא הייתה מאוד נסערת ואמרה שהיא חייבת להעלות על זה משהו באינסטגרם. כבר היה מאוחר בלילה, הלכתי לישון, ובבוקר נדהמתי לראות לאן זה הגיע. אין מקום שלא הזכירו אותה. היא אפילו דיברה בפני הוועדה לקידום האישה בכנסת. זעזעה את המדינה ועשתה שירות גדול לכל הנשים בישראל. אני גאה שהיא מנצלת את הכוח וההשפעה שלה למקומות נכונים וטובים".
הסרטון הוויראלי שגרם לעומר בר לב, השר לביטחון פנים, להתנצל בפני גל גברעם:

המפגש המטריד בין גל לשי אביטל התרחש בעת צילומי התוכנית "פרפקט 10", סדרת ריאליטי של HOT שעקבה אחר עשר בנות שרצו להצליח ולפרוץ בעולם הבידור.
"זו הייתה הפעם הראשונה שלא התלוויתי אליה לצילומים, עד אז הייתי צמודה אליה לכל מקום", מספרת מירה. "הצילומים היו באילת וחשבתי שאין לי מה לדאוג כי יש שם הרבה בנות, מפיקה, עורכת, צלמים. לא חששתי, אפילו כששמעתי שגם שי אביטל יהיה שם, השמועות עליו בתעשייה הן לא מהיום".
הכרת אותו לפני כן?
"אחרי שגל השתתפה בתוכנית 'הבנים והבנות' של ערוץ הילדים היא קיבלה ממנו סמס. הוא הזמין אותה בשעה מאוחרת לבריכה הפרטית בבית שלו, והיא הייתה רק בת 15-14, כן? הוא נחשב כבר אז בין הסוכנים המובילים בארץ וזה היה מאוד מפתה, אבל לא נתתי לה ללכת, כי כאמור, כבר שמענו עליו כל מיני דברים. אמנם לקחתי את השמועות בפרופורציה כי בתעשייה הזו אוהבים להכפיש, אבל היה לי איזה חשש. זאת אחת הסיבות שלא הלכנו אליו כדי שייצג את גל. אם אומרים לך שיש אש, אז את לא מתקרבת".

6 צפייה בגלריה
גל גברעם ב"הבנים והבנות"
גל גברעם ב"הבנים והבנות"
גל ב"הבנים והבנות"
(צילום מסך, ערוץ הילדים)

איך גל סיפרה לך שהוא הטריד אותה?
"היא צלצלה אליי לפנות בוקר ממש נסערת וסיפרה ששי נגע לה פה ונגע לה שם ודיבר אליה לא יפה. היא אמרה שהוא לחש לה באוזן דברים, קשה לי אפילו לחזור עליהם".
נסי בכל זאת.
"הוא שאל אותה אם היא בתולה, שאל איך זה להזדיין עם מישהו מסוים שהוא נקב בשמו ואמר, 'בפעם הבאה, לפני שאת שוכבת עם מישהו, לפחות שייצא לך מזה משהו'. הוא בעצם רמז לה שאם היא תשכב איתו יצא לה מזה משהו. מעבר לאמירות הייתה ממש הטרדה פיזית לכל דבר ועניין. היא אמרה לי, 'הוא תפס אותי בכוח ונתן לי נשיקה".
"אחרי שגל השתתפה בתוכנית 'הבנים והבנות' היא קיבלה סמס משי. הוא הזמין אותה בשעה מאוחרת לבריכה הפרטית בבית שלו, והיא הייתה רק בת 14 או 15"
איך הרגשת באותו רגע?
"חסרת אונים. אני בנתניה והיא באילת, היא נסערת מאוד ואני לא יכולה אפילו לחבק אותה. פניתי לאדם מהתעשייה שהכרתי וסיפרתי לו. הוא ענה: 'זה הבן אדם, אם יש לך משהו להגיד לו כדאי שתפני אליו אישית'. שי היה אחד החזקים בתעשייה, פחדו להתעסק איתו".
למה גל לא הגישה תלונה אחרי המקרה?
"בפרויקט שצולם באילת לא רק גל נפגעה ממנו. הוא הטריד בנות נוספות, ואף אחת לא הגישה תלונה. הן פחדו שזה יהרוס להן את הקריירה, וגל הבינה שאם היא תלך לבד לא יֵצא מזה הרבה. אף אחד לא רוצה להיות הראשון שמניף את הדגל. הוא הצליח במשך 20 שנה לתעתע בילדות ונערות ללא הפרעה, כמעט דור שלם. ומילא שאת חלשה, אבל גם החזקות המשיכו לעבוד איתו, כי הוא היה שם דבר בתעשייה והיו לו קשרים עם סוכנויות בחו"ל".

6 צפייה בגלריה
הדוגמניות אסתי גינזבורג, נטע אלחמיסטר, קורל סימנוביץ', בר זומר ויערה בנבנישתי עם שי אביטל
הדוגמניות אסתי גינזבורג, נטע אלחמיסטר, קורל סימנוביץ', בר זומר ויערה בנבנישתי עם שי אביטל
המיוצגות המפורסמות לשעבר: אסתי גינזבורג, נטע אלחמיסטר, קורל סימנוביץ', בר זומר ויערה בנבנישתי
(צילום: יח"צ)

גל תמיד חלמה להיות דוגמנית?
"דווקא דוגמנית היא הכי פחות רצתה להיות. היא התחילה ב'הבנים והבנות', ואחרי כן ערוץ הילדים לקח אותה להנחות כל מיני תוכניות. היא נורא רצתה לעסוק בהנחיה ובמשחק, ובעזרת השם היא עוד תגיע לזה".
איך היא הגיעה לערוץ הילדים?
"ממש במקרה. סוכנת הילדים שביט רביבו הייתה אמא של אחד הילדים בגן שלי, היא ראתה את גל במקרה בגן ונדלקה עליה. היא עשתה לה בוק יפה ולקחה אותה לסוכנות, שדרכה גל עשתה פרסומת ל'פוקס', ואז הגיעה ההצעה מערוץ הילדים. הם חיפשו זוג תאומים, ולגל יש אח תאום, זיו. שניהם עשו אודישן, גל עברה וזיו לא. ידעתי מראש שזה מה שיקרה, הוא מאוד ביישן וסגור, והיא נולדה לזה. ברגע שהתוכנית הצליחה, דבר הוביל לדבר, וגל נהנתה מאוד להיות בפרונט".

6 צפייה בגלריה
גל גברעם
גל גברעם
"ידענו שהיא יפה אבל לא דחפנו". גל גברעם
(צילום: מיכה לובטון, באדיבות רשת 13)

ואת דחפת אותה לפרונט?
"ידענו שהיא יפה אבל לא דחפנו. אחרי ההצלחה של 'הבנים והבנות' הדברים כבר לא היו בשליטתנו. אני מכירה את האמהות האלה שדוחפות, ישבתי איתן לא פעם בזמן שהילדים שלנו הצטלמו, ואני ממש לא מאלה. אנחנו משפחה מאוד צנועה, מאוד מגובשת, ולא רק המשפחה הגרעינית, גם הדודים והסבים, אנחנו חיים כמו חמולה, אצלנו כל יום שישי זה כמו ליל הסדר. פשוט ראיתי שזה עושה לה טוב, אז עודדתי אותה, אבל אני חושבת שהיא קצת פספסה את הילדות שלה".
מה חשבת על הכניסה שלה לבית "האח הגדול"?
"פרגנתי מאוד, אני פריקית של התוכנית, לא מפספסת אף עונה. ראיתי את הכניסה ל'האח הגדול' כמקפצה לעתיד שלה וידעתי שהיא לא תאכזב אותי. היא גרמה למדינה שלמה להתאהב בה ויצאה משם עם זוגיות נהדרת עם תום חיימוב".
"ראיתי את הכניסה ל'האח הגדול' כמקפצה לעתיד של גל וידעתי שהיא לא תאכזב אותי. היא גרמה למדינה שלמה להתאהב בה ויצאה משם עם זוגיות נהדרת עם תום חיימוב"
תום מבוגר מגל ב־13 שנים, את לא חוששת מפער הגילים ביניהם?
"לא אגיד שזה לא מטריד בכלל, אבל הם מקסימים ביחד. יש שם אהבה מדויקת, הם משלימים אחד את השני. כשהוא נכנס ל'האח הגדול' קודם כל אמרתי, 'וואו איזה חתיך', אבל לא חשבתי לרגע שזה יהיה הכיוון של גל, בעיקר בגלל הגיל שלו. גל מאוד בוגרת לגילה, אבל היא בכל זאת ילדה. אני כל הזמן אומרת לו, 'תום, ביום שעשו לך בר מצווה, גל נולדה'".


ההוצאה לפועל דפקו בדלת

מירה גרושה ואם לארבעה: מור (30), נשואה ואם לשניים, ברברה (27), והתאומים גל וזיו (20), שניהם חיילים. בתיכון למדה במגמת צילום, ובצבא שירתה כצלמת צבאית. בתקופת שירותה הכירה את מי שהיה בעלה, באמצעות חבר משותף, ואחרי שנתיים הם נישאו. "הוא שירת עם ידיד שלי בבסיס עובדה, ובכל פעם שדיברתי איתו בטלפון הוא היה לידו, וככה התחלתי לדבר גם איתו. אחרי חצי שנה נפגשנו באיזושהי מסיבה והתגלגלנו. לו הייתה בת זוג ולי היה בן זוג, היינו חבורה כזאת. באיזשהו שלב נפרדנו מבני הזוג ומצאנו נחמה אחד בשנייה", היא מספרת.
לאחר נישואיה עבדה במשך עשר שנים בחברה שעסקה בצילומי אוויר, ולאחר לידת בתה השנייה עזבה ופתחה משפחתון קטן בבית. "התחלתי עם שלושה ילדים של חברות שלי, ולאט־לאט המשפחתון צמח לגן. כשהייתי בהיריון עם גל וזיו, קיבלתי הצעה לשותפות בגן ילדים בנתניה והלכתי על זה. התגרשתי כשהתאומים היו בני ארבע, גידלתי ארבעה ילדים כמעט לבדי".


6 צפייה בגלריה
מירה גברעם-עטיה
מירה גברעם-עטיה
"גידלתי ארבעה ילדים כמעט לבד"
(צילום: אביגיל עוזי)

למה נפרדתם?
"היו המון ויכוחים על כסף, התעייפתי מזה, כבר הייתי בת 40. אמרתי לו שאני רוצה להיפרד והוא הסכים. אחרי חודש טסתי עם חברות לתאילנד לחמישה שבועות והוא בא הביתה להיות עם הילדים. הניתוק הזה גרם לשנינו להתגעגע, כשחזרתי הוא חיכה לי בשדה התעופה ומאוד התרגשתי מזה, החלטנו לתת עוד הזדמנות. משכנו עוד שנה, אבל זה כבר לא היה זה. השנים הראשונות שלנו היו מדהימות, הוא היה אבא נהדר, הנדימן, אדם מאוד חביב ונראה סבבה. על הנייר יש לו את כל הנתונים. יצאתי מהמערכת הזאת עם ארבעה ילדים מדהימים, אז זכיתי ואני לא מצטערת לרגע, הרווחתי את החופש ביושר".
הוא לא היה איתכם בקשר תקופה ארוכה, למה זה קרה?
"היה איזה מקרה עם הילדים שהוא מאוד נפגע ממנו, ואני חושבת שזה מה שגרם לו לנתק את הקשר. הילדים כעסו מאוד שהוא נעלם, עד כדי כך שהיו כמה שנים שגל קראה לעצמה גל עטיה, כדי שלא יהיה זכר לשמו. הגדולה חידשה איתו קשר מאז שנהייתה אמא. וכמה שבשנים האחרונות הוא לא היה אבא לתפארת, היום הוא סבא מדהים. משקיע טוב־טוב בתואר סבא. אגב, לזכותו ייאמר שהוא תמיד שילם לי מזונות".
כעצמאית, איך עברת את הקורונה?
"לא היה פשוט בכלל. הקורונה הכניסה אותי לחובות מול שלטונות המס שעד עכשיו אני לא מצליחה להתאושש מהם, משהו כמו 150 אלף שקל. הילדים לא יכלו לבוא לגן, ונאלצתי להחזיר להורים צ'קים, לא נכנס כסף עד שנהיה לי חשבון מוגבל. אבל מכל דבר רע יוצא גם טוב, בגלל המצב העברתי את הגן הביתה, וזה היה צעד מאוד חכם. יש לנו בית של שתי קומות, אנחנו חיים למעלה, והגן בקומה התחתונה. עכשיו יש לי פחות כאב ראש, היו תקופות שהעסקתי עשר עובדות, והיום אני עובדת יחד עם הבת שלי. חבל שלא עשיתי את זה קודם.
"הקורונה הכניסה אותי לחובות מול שלטונות המס שעד עכשיו אני לא מצליחה להתאושש מהם, משהו כמו 150 אלף שקל"
"כשגל הייתה ב'האח הגדול' דפקו לי בדלת מההוצאה לפועל בגלל חוב למע"מ. הלכתי למע"מ, הם זיהו שאני אמא של גל, אז אחת הפקידות זרקה לי, 'הלוואי שהבת שלך תזכה ותוכלי להחזיר את החובות'. אבל הבת שלי לא זכתה ועיקלו לי את החשבון. אמרתי, 'תעשו לי משפט, אני רוצה להסביר את כל המצב שלי לשופט'. אמרו לי, 'את לא חייבת מספיק כסף בשביל לקבל משפט'. בסוף הגענו לאיזשהו הסדר, ברוך השם, בינתיים אני משלמת ואני לא דואגת, אני ישנה טוב בלילה".

סרטן רב מוקדי

לפני 11 שנה, בגיל 45, חלתה מירה בסרטן השד, לאחר שאחותה הבכורה מישל נפטרה מהמחלה בגיל 28, ואחותה התאומה אסתר חלתה גם היא בגיל 40 והחלימה. "אנחנו לא נשאיות של הגן, אבל מתייחסים אלינו כאילו שאנחנו כן. כשבמשפחה של חמש בנות, שלוש חלו בסרטן השד, כנראה יש שם משהו", היא אומרת.
מדי שנה באוקטובר, חודש המודעות למאבק בסרטן השד, מקפידה גל לשתף את חצי מיליון עוקביה בסיפור האישי של משפחתה, במטרה להעלות את המודעות לגילוי מוקדם. באוקטובר האחרון, למשל, היא העלתה צילום שלה עם אמה ואחיותיה בחזה חשוף כששערן צבוע בוורוד, צבע המאבק.

6 צפייה בגלריה
גל גברעם ואמה מירה
גל גברעם ואמה מירה
גל ומירה בקמפיין משותף להעלאת המודעות לסרטן השד
(צילום: אהוד שגב)

איך אובחנת?
"אחרי שאחותי הגדולה נפטרה, אני והאחיות שלי הקפדנו ללכת כל שנה לבדיקה, היינו קוראות לזה יום כיף בתל־אביב. בגיל 45 גילו בממוגרפיה שיש לי גוש קטן, אפילו עוד לא הרגשתי שיש גוש. הרופאה אמרה, 'נעשה ניתוח קטן ונוציא אותו, את לא צריכה כלום, לא כימותרפיה ולא הקרנות'. החלטתי לא לספר לאף אחד. אמרתי, 'מה אני אכניס את המשפחה שלי לחרדות? זה משהו קטן'. סיפרתי לילדים שאני נוסעת לחברה לסוף שבוע, עשיתי את הניתוח וחזרתי, אף אחד לא הרגיש. אחרי שלושה חודשים באתי לביקורת ואז גילו עוד שבעה גושים. קראו לזה סרטן רב מוקדי. לא נבהלתי, אמרתי לעצמי, 'הם לא היו שם לפני שלושה חודשים, זה לא מספיק זמן בשביל להרוג אותי'. בגלל הסיפור המשפחתי הרופא המליץ לכרות את השדיים. החלטתי על כריתה כפולה ושחזור באותו ניתוח, שזה ניתוח מאוד ארוך ומורכב. לא הסכמתי לחזור הביתה בלי שדיים".
מה סיפרת לילדים?
"היה לי חזה ענק, אז אמרתי להם שאני הולכת לעשות ניתוח להקטנת חזה. הם ידעו שזה היה החלום שלי ולא חשדו בכלום. הורידו לי שלושה קילו חזה, משהו מטורף. כשחזרתי הביתה זיו אמר, 'זה לא יפה ציצי קטן', הניתוח פשוט שינה אותי לחלוטין. אחרי שבועיים הגיעו התוצאות של הביופסיה מתל השומר, ואז חטפתי את הכאפה. התברר שעליי לעבור גם כימותרפיה וגם הקרנות. הבנתי שהשיער ינשור וכבר לא אוכל להסתיר, ונכנסתי לחרדות. שאלתי את עצמי איך אספר לאמא שלי, שכבר קברה ילדה אחת וליוותה ילדה שנייה במחלה. שיתפתי רק את מור, הבת הגדולה שלי, שהייתה אז חיילת, וזה ממש החזיר אותי לתקופה שאחותי הייתה חולה, כי אז אני הייתי חיילת וליוויתי אותה במחלה.
"חייתי על כדורים נגד כאבים לא מעט שנים עד שעברתי לקנאביס רפואי וזה ממש עוזר לי. אולי זה גם מה שעושה אותי מאושרת, הקנאביס פשוט שינה לי את החיים"
היא הלכה איתי למספרה לעשות גלח, לא יודעת מאיפה היו לה כוחות. הסתובבתי עם פאה במשך שבועיים ואף אחד לא הרגיש, עד שזה נעשה בלתי נסבל לישון עם פאה, והחלטתי לספר גם לקטנים. לקחתי אותם ל'מקס ברנר', המתקתי להם את הבשורה המרה עם שוקולד".
מה שלומך היום?
"היום אני בריאה, אבל הכימותרפיה פגעה במערכת העצבים וזה מתבטא בהליכה ובמוטוריקה העדינה. יש לי צליעה קלה, קשה לי ללכת יותר ממאה מטר וקשה לי לנעול נעליים, רוב הזמן אני עם כפכפים. אני חיה עם כאבים כרוניים, חייתי על כדורים לא מעט שנים עד שעברתי לקנאביס רפואי וזה ממש עוזר לי. אולי זה גם מה שעושה אותי מאושרת, הקנאביס פשוט שינה לי את החיים".
"בגלל שחליתי בסרטן השד, הציצי שלי זה לא ציצי והחשק המיני בתחתית. האמת שלא חסר לי חיבוק מגבר, אני כל כך עטופה באהבה מהילדים שלי"
הייתה לך זוגיות מאז שהתגרשת?
"אפילו שתי מערכות זוגיות, אבל לא משהו רציני. מאז שחליתי אין על מה לדבר. היום אני לא יכולה לדמיין גבר שמסתובב לי בסלון".
לא מתגעגעת לפעמים למגע, לאינטימיות?
"היות שחליתי בסרטן השד, הציצי שלי זה לא ציצי והחשק המיני בתחתית. האמת שלא חסר לי חיבוק מגבר, אני כל כך עטופה באהבה מהילדים שלי, שזה מספיק בשביל למלא אותי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button