שתף קטע נבחר

בגלל בעיות לו"ז: אלשיך לא צפוי להגיע לכנסת

בוועדת הפנים טוענים כי הדיון ביום ראשון, שצפוי לעסוק בטענות מפכ"ל המשטרה על המעקב אחר חוקרי תיקי נתניהו, תואם עם המפכ"ל. אלא שבמשטרה אומרים כי הגעתו לא נקבעה סופית ולו"ז צפוף יקשה על כך. גורמים בוועדת הפנים: הדיון יתקיים איתו או בלעדיו

 

המפכ"ל אלשיך וח"כ קיש (צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ) (צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ)
המפכ"ל אלשיך וח"כ קיש(צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ)

יגיע או לא? זו השאלה שעומדת על הפרק לאחר הודעת יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד), על כינוסה ביום ראשון לדיון בנושא התבטאויות מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, שטען כי חוקרים פרטיים עקבו אחר החוקרים שעסקו בתיקים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

על אף ההודעה, הערב (ד') התברר שאלשיך צפוי שלא להגיע לדיון בשל בעיות בלוחות הזמנים שלו. בוועדת הפנים תכננו בתחילה לקיים את הדיון מחר, אולם בשל לוח זמנים בעייתי של אלשיך, שכולל סיור בצפון, הוחלט להזיז את הדיון ליום ראשון.

 

על פי גורמים בוועדה, תיאום המועד ליום ראשון עבר דרך המפכ"ל אלשיך. אלא שבמשטרה אמרו כי הגעתו של המפכ"ל עדיין לא נקבעה סופית ויש לו הרבה אילוצים בלוח הזמנים. גורמים בוועדת הפנים ציינו הערב כי הדיון בנושא יתקיים ביום ראשון עם אלשיך או בלעדיו.

 

 

בשבוע שעבר שודר בתוכנית "עובדה" ראיון עם המפכ"ל אלשיך, שבו טען שידוע לו שגורמים רבי כוח מפעילים חוקרים פרטיים שאוספים מידע על החוקרים המטפלים בתיקי ראש הממשלה. הוא לא ציין את שמו של נתניהו, אולם ראש הממשלה מיהר להגיב בפוסט בפייסבוק.

 

"מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו ראש הממשלה שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו", כתב. "הרמיזות של המפכ"ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שראש הממשלה שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה".

 

חילופי הדברים התנהלו ימים לפני ספורים לפני פרסום ההמלצות של המשטרה אמש, שלפיהן התגבשה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד נתניהו הן בתיק 1000 (המתנות) והן בתיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס). 

 

מוקדם יותר שלח השר לביטחון פנים גלעד ארדן מכתב רשמי ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה שיבדוק את טענותיו של המפכ"ל לגבי הפעלת חוקרים פרטיים נגד חוקרי המשטרה שעסקו בתיקי ראש הממשלה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ
אלשיך וקיש
צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ
מומלצים