שתף קטע נבחר

משפחת הנהג הנעדר נגד המשטרה: "כשמדובר בערבי זה לא מעניין אותם"

איימן ג'אבר מטייבה נעדר מאז השיטפון בשבוע שעבר. אחיו טוען שהשוטרים מזלזלים בחיפושים: "לא הביאו צוות מיוחד ולא רחפנים". המשטרה: "הטענה מקוממת. השוטרים מחרפים את נפשם בחיפושים בשדה מוקשים"

 


משפחתו של נהג המשאית איימן ג'אבר (48) מטייבה, שנעדר מאז השיטפון בדרום ביום חמישי שעבר, מותחת היום (ב') ביקורת על פעילות החיפושים של המשטרה: "הם מזלזלים בחיפושים ולא הביאו את הציוד המיוחד שדיברו עליו. לא הועלו רחפנים לאיתור הנעדר".

 

המשאית של ג'אבר נמצאה באזור השיטפון ובמשטרה העריכו שייתכן שהוא עצמו נסחף לירדן. כ-120 צעירים מטייבה, קלנסווה, רהט, חורה, ומקומות נוספים הגיעו בשבת לאזור הדרום והשתתפו בחיפושים.

 

האח אחמד ג'אבר טען: "לצערי הרב אין חיפושים בשטח. כוחות שוטרים ועוד צוותים יושבים באוהל בלי לעשות כלום. היחידים שמחפשים הם חברי הצוות שלנו מטייבה יחד עם האחים שלי ועוד אנשים מאזור הנגב, אבל אין להם את הכלים המקצועיים שיכולים להוביל אותם למקום שנמצא בו אח שלי. הבטיחו לנו שיביאו רחפנים וציוד מיוחד וסירות אבל לא ראינו כלום. כשהנערים והנערות נספו בשיטפון ראינו חיפושים ללא הפסקה אבל כשזה מדובר בערבי זה ככל הנראה לא מעניין אותם.

 

"אני פונה לאחראים לחזור לשטח ולחפש כמו שצריך. המצב הנפשי שלנו, של אשתו ושל הילדים לא קל. אנחנו רוצים לדעת מה מצבו. העיקר שימצאו אותו. אנחנו תמיד מוכנים להיות שותפים בחיפושים, 24 שעות ביימה, אבל רוצים הדרכה וציוד בכדי להגיע למטרה".

אשתו של נהג משאית אמאני איימן ג'אבר ()
אשתו ילדיו של נהג המשאית איימן ג'אבר
 

משאית התהפכה באזור הערבה (צילום: דוברות משטרה)
המשאית של ג'אבר שנמצאה בערבה(צילום: דוברות משטרה)

החיפושים אחר נהג המשאית נמשכים (צילום: דוברות המשטרה)
זירת החיפושים(צילום: דוברות המשטרה)
 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הניסיון להטיל דופי בעבודת הקודש שמבצעים השוטרים זה כשלוש יממות, תוך סיכון חייהם, באזור ממוקש ותחת מזג אוויר סוער, הוא לא פחות ממקומם. פעילותם של מאות שוטרים ומתנדבי המשטרה מיחידות החילוץ, שעשו לילות כימים במים, על הקרקע ובאוויר, למען הצלת חיי אדם, מהווה הוכחה ניצחת למסירות נפשם של השוטרים. למותר לציין כי מאז ועד עכשיו, עדיין ממשיכים ונמשכים מאמצי החיפוש לאיתורו של הנעדר".

 

תושב טייבה ששוחח עם ynet הוסיף: "אחרי שהנערות נספו ראש הממשלה נתניהו כתב בעמוד הפיסבוק שלו שמדינת ישראל מתאבלת כולה על האסון הכבד. יום קודם נספה הנער קיס אלהואשלה וראש הממשלה התנהג כאילו המקרה לא היה. גם לנהג המשאית הוא לא התייחס. זה מצביע על אפליה. אזרחי המדינה הערבים לא מעניינים אותו".

 

ראש המועצה האיזורית תמר, דב ליטבינוף: "עשרות חיילים, שוטרים ומתנדבים פועלים מיום חמישי בלילה ועד היום, תוך סיכון חייהם, עם סירות, רחפנים, כלבים, מסוקים וציוד הנדסי כבד לגילוי מוקשים, בתוך אפיק הנחל שאליו נסחף הנעדר. מאור ראשון ועד חשכה בגיוס ותמיכת משאבים של המועצה אזורית תמר ומפעלי ים המלח ובשיתוף נציגי המשפחה בשטח. לכן הטענות מקוממות. הלוואי שנתבשר בבשורות טובות ומנחמות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים