שתף קטע נבחר

יותר תקציבים וקיצור זמן הנסיעה: תוכניות התחבורה של המפלגות

קיצור זמן הנסיעה מהפריפריה למרכז, בונוס על קארפול, עידוד עבודה מהבית וקבינט תחבורה. שבוע וחצי לבחירות, בדקנו מה המפלגות מתכננות בנושא התחבורה. וגם: איזו מפלגה מציעה שהביטוח יתבע נהג שביצע תאונה?

 

 

  ()
עידוד תחבורה ציבורית, שיפור תשתיות ושיפור הקווים. תוכניות המפלגות בתחום התחבורה

דו"ח מבקר המדינה על התחבורה הציבורית שפורסם לפני כשבועיים הספיק להיבלע בשטף החדשות במדינה, אבל את המציאות שהוא מתאר, הציבור בישראל חווה מדי יום. ברכבת המאחרת לעבודה, באוטובוס הצפוף בדרך הביתה ובפקקים האינסופיים שפשוט החליפו דירה לאספלט חדש.

 

עוד בנושא:

מי פרסמה מצע ומי לא מתכוונת לפרסם

לגליזציה של קנאביס: מי בעד ומי נגד

יוקר המחיה ומיסים: ההבטחות הכלכליות של המפלגות

כולם "נזכרו" בגיל הרך: הבטחות הבחירות בתחום החינוך

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

פחות משבועיים לפני הבחירות, בדקנו מה הרשימות השונות שמתמודדות על מקום בכנסת מבטיחות לעשות בתחום התחבורה לאחר הבחירות.

 

גם בנושא התחבורה, כמו בתחומים אחרים, ב"ליכוד" לא פרסמו תוכניות עבודה עתידיות או מצע. במפלגה הדגישו: "לליכוד אין מצע, יש עשור של עשייה ענפה. גם בנושא התשתיות והתחבורה".

 



במצע כחול לבן יש פרק קצר על תחבורה, שמתבסס בעיקר על יסודות מצע "יש עתיד". ברשימה מבטיחים להקים קבינט תחבורה שבו יישבו כל משרדי הממשלה, במטרה לקדם פתרונות תחבורה יצירתיים ומהירים וכן להקים רשויות תחבורה מטרופוליניות.

תמרוץ כלכלי לחברות שיאפשרו לעובדים לעבוד מהבית יום בשבוע (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תמרוץ כלכלי לחברות שיאפשרו לעובדים לעבוד מהבית יום בשבוע(צילום: shutterstock)

ברמה הביצועית המידית נכתב במצע שהמפלגה תעודד נסיעה בתחבורה שיתופית לעבודה וכן תתמרץ כלכלית חברות שיאפשרו לעובדיהן לעבוד יום אחד בשבוע מהבית.

 

עוד הבטחות: סלילת נתיבי תחבורה ציבורית נוספים, הגברת הקווים בפריפריה, קידום רשת המטרו במרכז הארץ וסלילת קו רכבות עוקף באר שבע.

 

במצע מפלגת העבודה מתייחסים כמעט אך ורק לתחבורה הציבורית. המפלגה קוראת להחלפת תקציבי הענק שמושקעים כעת בסלילת כבישים והעברתם לתחבורה הציבורית, תוך פריסת נת"צים ברחבי גוש דן והשלמת מיזמים להסעת המונים.

נתיב תחבורה ציבורית באיילון (צילום: אבי חי)
נת"צ באיילון. פריסת נתיבים נוספים בגוש דן(צילום: אבי חי)

במפלגה קוראים להעלות את כמות המשתמשים בתחבורה הציבורית באמצעות שדרוגה מצד אחד והורדת המחירים מהצד השני.

 

עוד הבטחות: הקמת ארבע רשויות תחבורה מטרופוליניות והטלת חובה על רשויות מקומיות לסלילת שבילי אופניים עירוניים.

על פי מצע הימין החדש, תחבורה ציבורית צריכה להיות הפתרון הטוב והיעיל לפקקים, לצד עידוד השימוש בה ושיפור מתמיד של תשתיות הכבישים.

 

בהקשר הזה מזכירים במפלגה את שביתת נהגי רכבת ישראל וטוענים שלא יתנו ש"ועד העובדים החזק של הרכבת יקח את אזרחי ישראל כבני ערובה למאוויים האישיים שלהם".

במצע מפלגת מרצ יש פרק שלם ונרחב שנוגע בתחבורה בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט. במרצ הדגישו כי הם בעד העדפת התחבורה הציבורית על הרכב הפרטי והשקעה בתשתיות התחבורה הציבורית.

נוסעים ממתינים לעלות לקו 480 בתל אביב יוני 2018 (צילום: עמותת
בעד העדפת תחבורה ציבורית על פני רכב פרטי(צילום: עמותת "15 דקות")

מרצ מצהירה שהיא בעד נתיבי תחבורה ציבוריים בכניסה לערים. כך לדוגמה הם אומרים שיסללו 19 קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית בשנה.

 

במפלגה מציעים גם להעניק מענקים לבעלי רכב שלא ישתמשו בו בנסיעתם לעבודה במשך יום אחד בשבוע, וכן הטבות למקומות עבודה שיעודדו שימוש בתחבורה ציבורית או באמצעים לא ממונעים או נסיעה משותפת לעבודה.

 

בכולנו מבטיחים להקים קבינט תחבורה שיהיה זהה לקבינט הדיור כדי לטפל בבעיית הפקקים באמצעות שילוב זרועות של כל משרדי הממשלה. במפלגה מבטיחים ליצור תוכנית אסטרטגית לאוטובוסים שתוביל למערכת נסיעה קלה עם זמני המתנה קצרים בתחנות, תוך תכנון קווי אוטובוס מחדש.

 

עוד הבטיחו להיכנס לעובי הקורה בנושא רכבת ישראל ולפעול לקידום תוכנית המטרו, וכן לבדוק לעומק שימוש ברכבות שמגיעות למהירות של 350 קמ"ש לחיבור בין צפון הארץ לדרומה ולמרכז. בנוסף מתכננים להפעיל חקיקה שתאפשר סלילת כבישים בצורה מהירה.

 

רכבת קן תל אביב ירושלים (צילום: AFP)
רכבת ישראל. לבדוק שימוש ברכבות שמגיעות למהירות של 350 קמ"ש(צילום: AFP)

עוד הבטחות: קידום רשתות תחבורה מטרופוליניות, הגדחת התמריצים לחברות התחבורה הצבירוית וקידום פתרונות תחבורה חכמה.


ברשימת חד"ש-תע"ל טוענים שיש לתת עדיפות לתחבורה הציבורית על פני זו הפרטית וכי יש לבנות מסילות רכבת ליד כל יישוב שיש בו יותר מ-20 אלף תושבים, ובפרט סמוך לערים ערביות.

 

במפלגה מתנגדים להפרטת כבישים, היטל הגודש ולמדיניות השכר הקיימת שלפיה ניתנות תוספות שכר בדמות "אחזקת רכב" או "רכב צמוד".

 ( )

במפלגה מבטיחים לפעול לצמצום זמן הנסיעה מהפריפריה למרכז באמצעות פיתוח התשתיות בכלל והכבישים בפרט וכן באמצעות תגבור התחבורה הציבורית על כל גווניה.

 

בנוסף מבטיחים במפלגה לקדם בקדנציה הקרובה את הסדרת התחבורה השיתופית ולתמרצה.

 

בישראל ביתנו אמרו כי המפלגה תומכת בעיקר במתן דגש להשקעה בתחבורה ציבוריצת שתהווה אלטרנטיבה אמיתית ונוחה לרכב הפרטי.


 

 

מפלגת זהות רוצה לקדם רפורמה תחבורתית שמרכזה במלחמה בתאונות הדרכים.

זירת התאונה (צילום: איחוד הצלה)
ארכיון. לאפשר לחברת הביטוח לתבוע מבוטח שפגע ברכב אחר(צילום: איחוד הצלה)

במפלגה מבקשים ליצור מצב שבו חברת הביטוח תוכל לתבוע את המבוטח שלה, שפגע בצד ג', על מלוא הסכום ששילמה, כדי ליצור תרבות נהיגה חדשה.

 

במפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס מציעים ליצור תוכנית לאומית לפתרון משבר הגודש בכבישים. התוכנית כוללת מתן תמריצים לאלו שיגיעו לעבודה בשעות גמישות וכן תמרוץ מפעלים לעבור לפריפריה.

 

בגשר מבקשים לתגמל את אלו שייסעו יחד לעבודה וכן דורשים שהעבודות על הנת"צים יתרחבו במהרה.


 

מפלגות ש"ס, יהדות התורה ובל"ד-רע"ם לא התייחסו במצען לתחום התחבורה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דניאל פריידלין
עומסים ברכבת
צילום: דניאל פריידלין
מומלצים