שתף קטע נבחר

קפריסין: הוארך ביממה מעצר הבריטית בתיק האונס שקרס

התיירת הצעירה, שהודתה כי שיקרה בתלונתה נגד 12 הנערים הישראלים, הובאה לבית המשפט בקפריסין שהאריך את מעצרה עד מחר. הדיון נדחה ביממה משום שעורך דינה טרם הגיע לקפריסין. עורך דינם של הנערים ששוחררו: "נבוא איתה חשבון"

 

 

יום לאחר התפנית הדרמטית בחקירת החשד לאונס קבוצתי באיה נאפה - שהתברר כבדיה - האריך הבוקר (יום ב') בית המשפט בקפריסין ביממה את מעצרה של הצעירה הבריטית, פ', שהודתה כי שיקרה בתלונתה נגד 12 הנערים הישראלים. הסעיף בו חשודה הצעירה הוא פגיעה ברגשות הציבור, סעיף שהעונש עליו בקפריסין יכול להגיע עד לשנת מאסר או תשלום קנס, או שניהם.

 

עורך דינה של הצעירה טרם הגיע לקפריסין ומשום כך נדחה ביממה הדיון ואז יוגש ככל הנראה כתב האישום. הצעירה, מדרבי שבצפון אנגליה, הגיעה לבית המשפט בליווי משטרתי והסתירה את פניה באמצעות בגד. כלי תקשורת רבים הגיעו לבית המשפט לעקוב אחרי הפרשה, כולל כלי תקשורת מרכזיים בבריטניה.

 

התפנית בפרשה התרחשה בלילה שבין שבת לראשון, לאחר שהחוקרים גבו מהתיירת הבריטית עדות נוספת בעקבות ממצאי הדנ"א שהתקבלו. הם עימתו אותה עם ממצאים אלו וכן עם הסרטונים שבהם היא נראית מקיימת יחסי מין בהסכמה בימים שקדמו לאירוע. הצעירה התקשתה לתת תשובות ונמצאו סתירות רבות בעדותה. 

 

התיירת הבריטית שהאשימה את הנערים הישראלים באונס מובאת להארכת מעצר בקפריסין (צילום: רויטרס)
התיירת הבריטית מובאת לבית המשפט בקפריסין(צילום: רויטרס)

התיירת הבריטית שהאשימה את הנערים הישראלים באונס מובאת להארכת מעצר בקפריסין (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

אמה של התיירת הבריטית שהאשימה את הנערים הישראלים באונס מובאת להארכת מעצר בקפריסין ()
אימה של התיירת

בשלב מסוים בחקירתה היא נשברה והודתה שבדתה את האונס. "הכל נעשה בהסכמה. נכנסתי לחדר שלהם כי התכוונתי לקיים איתם יחסי מין", סיפרה. "נפגעתי מזה שהם צילמו אותי בלי רשותי. במהלך אותו הלילה אחד הנערים הישראלים כעס שסירבתי לקיים איתו יחסי מין ואמר לי לעזוב את החדר שלו אז החלטתי לנקום".

 

היא סיפרה שיצאה מהחדר ופגשה שתיים מחברותיה: "סיפרתי להן שעברתי אונס והן לקחו אותי למרפאה המקומית. שם התקשרנו למשטרה ואמרתי להם שעברתי אונס. הם הגיעו ועצרו את כל הישראלים". לאחר שהודתה, היא נעצרה וכל שבעת הנערים שנותרו במעצר (אחרי שחמישה כבר שוחררו בשבוע שעבר), שוחררו גם הם. הם נחתו אמש בישראל.

חגיגות בנתב
חגיגות בנתב"ג עם נחיתתם של הנערים ששוחררו, אמש(צילום: משי בן עמי)

 

 

הבוקר התראיין לאולפן ynet פרקליטם של ארבעה מהנערים ששוחררו, עו"ד ניר יסלוביץ'. הוא נשאל על הטענה של הבריטית ולפיה התלוננה מתוך כעס על כך שהנערים צילמו אותה בעת קיום חסי המין. "היא אמרה שהיא התלוננה בגלל שצילמו אותה, היא לא אמרה שהיא לא הסכימה שיצלמו אותה", טען. הוא הוסיף כי "בכל הנוגע לפן המוסרי - ייעצתי אתמול לנערים להצניע לכת, ללכת לביתם ולעשות בדק בית על מה שקרה. אני מתעסק בחוק ומשפט, אני לא מתעסק בענייני מוסר".

 

יסלוביץ' הוסיף כי "נבוא איתה חשבון על כל שנייה שהנערים האלה ישבו מאחורי סורג ובריח. אמרתי מההתחלה, מהרגע שראיתי את הסרטונים הבנתי שמדובר במתלוננת שקרנית, אני הבנתי שהתלונה לא תעמוד ותוך כמה ימים זה יסתיים".

 

 

יונה גולוב, אחד הנערים שנחשדו באונס, שוחרר כבר ביום חמישי ממעצר. הבוקר סיפר לאולפן ynet מדוע הגיע אתמול לנתב"ג לקבל את פניהם של שאר הנערים ששוחררו: "בכל זאת, עברנו יחד את התקופה הזאת. היינו יחד בכל זה והייתי חייב לראות אותם". לדבריו, "האמנתי לחברים שלי מההתחלה כי ידעתי שאני לא הייתי שם, אז זה כבר עשה איזה משהו בסיפור, אז האמנתי להם ולא לה".

 

הוא סיפר כי צפה באחד הסרטונים שהופצו ברשת ותיעדו את הצעירה מקיימת יחסי מין: "לפי דעתי זה היה בסדר שהם צילמו את זה, כי זה אחת ההוכחות שלא היה אונס. זה שזה פורסם זאת הבעיה. זה לא לגיטימי, אבל בסדר, זה כבר עבר".

 

-מה אתה לומד מזה?

"דבר ראשון זה פתח לי את העיניים לא להיות עם כל בחורה שנייה שמכירים ברחוב, וזהו. אני ספציפית לא אעשה את השטויות האלה יותר".

 

-מה אתה הולך לעשות עכשיו, סיימת י"ב, לא?

"סיימתי י"ב ואני עכשיו נכנס למכינה קדם-צבאית, אחרי המכינה אני אמור להתגייס בעזרת השם".

 

גולוב סיפר כי בכוונתו להגיש תביעה נגד הצעירה הבריטית שהתלוננה: "התחלתי תהליך של תביעה ונחכה לתוצאות. המטרה היא לקבל פיצוי על כל עוגמת הנפש, הוצאת דיבה ולשון הרע שיש עליי, על השם שלי, זה רק על זה. בגללה ישבתי שמונה ימים במעצר, סבלתי, אז אני הולך לתבוע אותה".

 

 

 

אלכסנדרה לוקש וניר (שוקו) כהן השתתפו בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הצעירה הבריטית בבית המשפט בקפריסין
צילום: AFP
מומלצים