שתף קטע נבחר

פרסום ראשון: הממשלה מקדמת חקיקת בזק לתיעוד בקלפיות

משרדי הפנים והמשפטים השלימו את ההכנות להצעת חוק שתגדיר את המקרים שבהם ניתן לצלם ולהקליט את הבוחרים. ההצעה תדרוש את אישור היועמ"ש מנדלבליט - אך בכנסת צפוי לה רוב

 

 

   (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
(צילום: גיל יוחנן)

פרסום ראשון: משרדי הפנים והמשפטים השלימו את ההכנות להצעת חוק שתגדיר את המקרים שבהם ניתן להשתמש במצלמות בקלפיות בבחירות לכנסת כדי למנוע זיופים בבחירות.

 

חשד לזיופים בבחירות: מזכירי קלפיות וסדרנים הצביעו פעמיים

אלפי פקחים ותיעוד מספירת הקולות: כך ישמרו על טוהר הבחירות

נאסר לצלם בקלפיות - והליכוד בוחן אפשרות לחוק חדש

 

הצעת החוק גובשה בשל דבריהם של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שתומכים בהצבת מצלמות רק במקרים מסוימים - ורק לאחר אישור מפורש של הוועדה. מלצר ומנדלבליט הבהירו כי מכיוון שחשאיות הבחירות וחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו מעגנים את הפרטיות - הם בעלי מעלה חוקתית, וכל אישור צילום צריך להיות מוסדר באמצעות חקיקה ראשית של הכנסת.

 

מי שדחף את הצעת החוק היה הליכוד, בהמשך לחשיפת ynet על הכנסת משקיפים עם מצלמות נסתרות בקלפיות במגזר הערבי. כעת, המשרדים מתכוננים להביא את הצעת החוק לאישור הממשלה ביום ראשון - ואם יושגו סכמות, היא תקודם תוך שבוע ברוב קואליציוני ותיכנס לתוקף עוד לפני הבחירות.

 

 

לקראת הגשת הצעת החוק, היועמ"ש צפוי למסור את חוות דעתו לממשלה כדי שניתן יהיה להבין אם הוא סבור שההצעה חוקתית ואם ניתן להגן עליה בבג"צ.

 

הכוונה היא להביא את הצעת החוק לאישור הממשלה ביום ראשון ואם תושגנה הסכמות ההצעה תקודם בתוך שבוע ברוב קואליציוני כדי שתכנס לתוקף בבחירות ה-17 בספטמבר.

 

בדברי ההסבר לטיוטת ההצעה נכתב כי "הבחירות לכנסת ה-21 ותוצאותיהן הוכיחו פעם נוספת את החשיבות העליונה של הבטחת טוהר הבחירות כדרך להגביר את אמון הציבור בתוצאות הבחירות, ובפעילות ועדת הבחירות המרכזית לשם הבטחת ייצוג הולם לבוחרים".

 

לפי ההצעה, חבר ועדת הקלפי או כל ממלא מקום של אחד מחברי הוועדה, יוכלו לתעד חזותית או קולית את תהליך הכנת הלקפי להצבעה, הליך ההצבעה עצמו (כולל המצביעים ומלוויהם), רישום הקולות וספירתם, ואריזת חומרי הקלפי. תיעוד ההצבעה עצמה מאחורי הפרגוד ייאסר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
ספירת קולות
צילום: גיל יוחנן
מומלצים