שתף קטע נבחר

יצחק אספה החל לרצות את עונשו בכלא חרמון

הכדורגלן שהורשע בהפקרה ובשיבוש הליכי משפט בפרשת דריסתו של ארי נשר בתל אביב ירצה עונש מאסר של 4.5 שנים. הוא סירב לדבר לפני כניסתו לכלא, עורך דינו: "הוא מתנצל מעומק הלב בפני הוריו ובני משפחתו על עוגמת הנפש שגרם להם"

 

אספה בכניסה לכלא חרמון (צילום: אפי שריר )
אספה בכניסה לכלא חרמון(צילום: אפי שריר )

 

 

הכדורגלן יצחק אספה נכנס היום (שלישי) לכלא חרמון ויתחיל לרצות שם את עונש המאסר של 4.5 השנים שהוטל עליו.

 

לפי הודעת עורך דינו, אילן סופר אמר כי "יצחק אספה החליט שלא לעתור לעיכוב ביצוע העונש והוא יתחיל לרצות אותו באופן מיידי. במקביל יצחק אספה מתכוון לערער על חומרת העונש. יצחק אספה לוקח אחריות מלאה על הטעויות החמורות שנפלו בשיקול דעתו בסמוך לתאונה ובניהול המשפט ומסיבה זו איננו עותר לעיכוב ביצוע העונש ולא יערער על הכרעת הדין. יצחק אספה משתתף באבלה הכבד של משפחתו של ארי נשר ז"ל ומתנצל מעומק הלב בפני הוריו ובני משפחתו על עוגמת הנפש שגרם להם".

 

אספה בכניסה לכלא חרמון (צילום: אפי שריר )
אספה בכניסה לכלא חרמון(צילום: אפי שריר )

 

אספה בכניסה לכלא חרמון (צילום: אפי שריר )
אספה בכניסה לכלא חרמון(צילום: אפי שריר )

 

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, גזר בסוף ינואר, 4.5 שנות מאסר על כדורגלן קבוצת מ.ס. אשדוד, שהורשע בהפקרה לאחר פגיעה ובשיבוש הליכי משפט בפרשת דריסתו של הנער ארי נשר בתל אביב לפני שנה וחצי. בנוסף הוטלה על אספה שנת מאסר על תנאי, רישיונו נפסל לשש שנים והוטל עליו לשלם פיצוי של 20 אלף שקלים להוריו של ארי נשר.

עו"ד אילן סופר (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
עו"ד אילן סופר(צילום: יריב כץ)

בגזר הדין אמר השופט גורפינקל: "הנאשם כפר בעבירות שיוחסו לו באישום וטען כי לא הרגיש כלל שפגע במישהו וסבר שנגרם לו תקר בגלגל. הנאשם לא הואשם באחריות לגרימת התאונה עצמה. בהכרעת הדין נקבע כי בעת התאונה נשמע רעש חזק מאד כתוצאה מפגיעת הרכב, נהגים עצרו את רכבם כששמעו רעש יוצא דופן. נקבע כי אין להאמין לנאשם שלא הבחין בפגיעה".

 

הוא הוסיף: "על בית המשפט להטמיע נורמות של סיוע לזולת. העונש צריך לאור זאת גם לשמש הרתעה".

 

אביו של הנער המנוח, אבי נשר אמר אז:" הוא היה יכול לצאת ולהושיט עזרה לבננו, זה היה המעשה האנושי והנכון והוא ידע שהוא בורח וחורץ את דינו למוות. זה מה שהוא עשה – ממש ככה".

 

הואשם בהפקרה, נהיגה בשכרות ושיבוש הליכי משפט

על פי עובדות כתב האישום שהוגש נגד אספה, בליל 24 בספטמבר 2018 הוא הגיע למועדון בנמל תל אביב, שם צרך יחד עם חבריו משקאות אלכוהוליים, בהם וודקה. סמוך לשעה סמוך לשעה 03:35 לפנות בוקר נהג אספה בשדרות רוקח לעבר צומת הכניסה לחניון רדינג, כשבאותה עת רכב נער על אופניים חשמליים, כשהוא מרכיב על גבי חלקם הקדמיים את חברו ארי.

 

בשלב מסוים, כשרכבו של אספה היה במרחק של כ-15 מטרים מאחורי האופניים, סטו האופניים שמאלה ואספה התנגש בהם העוצמה עם חלקו הימני-קדמי של רכבו. לאחר התאונה וחרף תוצאותיה, המשיך אספה בנסיעתו, וכמה שניות לאחר מכן נעצר בחריקת בלמים.

  

מחוזי ת
אספה וארי נשר(צילום: דוברות מד"א, מוטי קמחי)

הוא עצר את הרכב לזמן קצר, המשיך בנסיעה איטית, עצר בשנית ואז נמלט מהמקום לכיוון רחוב בן אביגדור. זאת, לפי כתב האישום, מבלי שעמד על תוצאות התאונה או הושיט כל עזרה לנשר ולנער ששכבו פצועים במקום.

 

לפי כתב האישום, במהלך נסיעתו התקשר אספה לחברו ארבע פעמים, בלחץ. בתחילה אמר כי הוא חושב שיש לו תקר בגלגל, ובהמשך אמר כי הוא "פגע במשהו והמשיך לנסוע". אז אמר כי עיניו נעצמו, הוא הרגיש שפגע בדבר מה – אך המשיך בנסיעה. בהמשך הלילה, כך לפי האישום, ביקש אספה מחברו להתקשר לחברת אלדן, למסור למוקדנית כי רכב הקיה היה מעורב בתאונה ולבקש כי יגיע גרר, וזאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי.

  

אספה לא הואשם בגרימת מותו, מכיוון שהמשטרה סברה כי הנער שהרכיב את נשר הוא שסטה למסלול הנסיעה של אספה, ומרבית הראיות הראו שמבחינת אספה מדובר היה בתאונה בלתי נמנעת. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב צבי גורפינקל אמר במעמד הכרעת הדין כי הוא דוחה את טענת אספה שלפיה הוא לא הבחין בתאונה: "הוא היה מודע לכך שפגע במשהו, אבל החליט לברוח מהמקום ולא להישאר ולהזעיק עזרה. יש ליחס לעדות הנאשם חוסר אמון". עם זאת, השופט זיכה את אספה מאשמת נהיגה בשכרות: "אינני מאמין להכחשתו שלא שתה ושנהג כשאינו שיכור, אולם בהיעדר חוות דעת של מומחה לא ניתן להרשיע אותו"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים