שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

עוד ישראלי נדבק בקורונה: פנסיונר שחזר מאיטליה

17 חולים בישראל: תושב מרכז הארץ שחזר ביום שבת מוונציה, חזר ברכבו הפרטי לביתו ונכנס לבידוד אובחן כחולה בנגיף. משרד הבריאות דורש מנוסעי טיסת איזיג'ט שהיו עימו להיכנס לבידוד. בית החולים פוריה הבהיר: אין חשש להדבקה מצד הנהג החולה שהיה במיון


החולה ה 17 (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)

החולה ה-17: פנסיונר ממרכז הארץ אובחן הערב (חמישי) כחולה בנגיף הקורונה, לאחר שחזר ב-29 בפברואר מאיטליה ונכנס ישר לבידוד ביתי.

 

החולה שב ארצה בטיסה EJ3342 של חברת איזיג'ט, שהמריאה מוונציה לנתב"ג בשעה 12:20. לאחר מכן נסע הביתה ברכבו הפרטי ושהה מאז בבידוד.

 

 

זהו הנוסע השני בטיסה זו שמאובחן כחולה בקורונה, אחרי חולה מספר 15 שהיה בה גם הוא. כל הנוסעים בה נדרשים להיכנס לבידוד ביתי ולדווח על כך באתר המשרד או במוקד 5400*. נוסעים שחשים במהלך הבידוד תסמינים של חום, שיעול או קשיי נשימה, צריכים להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א על מנת לברר אם עליהם להיבדק כנשאי הנגיף.

 

בתוך כך, חלה החמרה מסוימת במצבו של המנהל מחנות "הפיראט האדום" באור יהודה שמאושפז בבידוד בשיבא, בשל עליית חום גופו.

 

קודם לכן הודיע משרד הבריאות על חולה בן 38 שאובחן עם קורונה ואושפז בבידוד בבית החולים פוריה בטבריה. ל-ynet נודע כי מדובר בתושב מזרח ירושלים שהסיע את התיירים מיוון שאובחנו גם הם עם קורונה.


 

החולה ה-16, לפי משרד הבריאות, בא במגע עם תיירים מספרד, גרמניה ויוון. הוא הגיע למרכז הרפואי לאחר שחש ברע ואובחן כחולה בדלקת ריאות. בבית החולים הודיעו כי לאחר בדיקה של מצלמות האבטחה, עלה כי אף אחד מהסובבים בחדר המיון לא עמד בקריטריונים הדרושים לבידוד למרות חשיפתם לחולה. מנהלת היחידה למניעת זיהומים בבית החולים, ד"ר היבה אבו זיד, שוחחה עם הנהג והסבירה לו על מצבו.

 

בתוך כך, חברת הלואו קוסט "ריינאייר" האירית הודיעה כי טיסותיה ביעדי איטליה (מילאנו, רומא בולוניה וברגאמו) לנמלי התעופה בן גוריון ורמון בערבה יופעלו עד 11 במרץ, כדי לאפשר לתיירים שאינם ישראלים לעזוב את ישראל. החל מ-12 במרץ ועד 4 באפריל תשהה החברה את טיסותיה בין ישראל לאיטליה.

מטוס איזיג'ט (צילום: שאטרסטוק)
כל נוסעי הטיסה נדרשים להיכנס לבידוד(צילום: שאטרסטוק)
  

המשטרה הודיעה היום כי חקרה שמונה ישראלים בחשד שהפרו את הבידוד הביתי. מהמשטרה נמסר כי "בעקבות מספר אירועים שהתרחשו בימים האחרונים מאז התפרץ הנגיף, שבהם התעלמו אזרחים ביודעין מהנחיות משרד הבריאות אשר קראו להם לשהות בבידוד, או שביצעו עבירות נגד פקחי משרד הבריאות או שהטעו את פקחי משרד הבריאות בשעת תשאולם - החליטה משטרת ישראל לפתוח בשמונה חקירות פליליות בהתאם למדיניות ולהנחיות נגד אותם מפרי צווים. נבהיר כי הטיפול באירוע התפשטות נגיף הקורונה, כמו גם האחריות על פיקוחם של הנקראים לבידוד, הינם באחריות משרד הבריאות".

 

הערב שוחררו מבית החולים שיבא בתל השומר תשעת נוסעי ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" שאושפזו בבידוד אחרי שובם לישראל מיפן. הם נבדקו כמה פעמים ונמצאו שליליים להימצאות נגיף הקורונה בגופם. התשעה היו על הספינה ששטה לחופי יפן כאשר התגלו חולי קורונה על סיפונה לפני כחודש. בהתאם להוראות קפטן הספינה הוכנסו הנוסעים לבידוד בחדרים. במשך שבועיים הם לא הורשו להסתובב בספינה מלבד בזמנים שתואמו עם הצוות.

 

 

ארבעה מתוך 15 הישראלים שהיו על הספינה נדבקו בנגיף ופונו לבתי חולים צבאיים בטוקיו. שניים מהם כבר שוחררו וחזרו לארץ ושניים נוספים עדיין מאושפזים שם.

 

בגלל התפשטות הקורונה הודיע מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' על הגבלות חריגות לקראת השבעת הכנסת ה-23. בתום הערכת מצב שקיים עם גורמי המקצוע בכנסת ולאור הנחיות משרד הבריאות, הוחלט כי השבעת חברי הכנסת ב-16 במרץ תתקיים ללא קהל, למעט בני ובנות הזוג של חברי הכנסת וכל מי שמוגדר כסמל שלטון.

 

ההנחיות החדשות שינו לכם את החיים? יש לכם סיפור מעניין שקשור לקורונה? כתבו לנו במייל האדום

 

 

 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערך היום דיון בההיערכות הכלכלית להשלכות התפשטות נגיף הקורונה. נתניהו הודיע על הקמת קרן חירום שתסייע לעסקים החיוניים לתפקוד המשק. "החדשות הטובות הן שהמשק הישראלי נמצא במצב טוב, אפילו טוב מאוד. אנחנו מתחילים את המשבר הזה במצב של משק איתן מאוד", אמר רה"מ והוסיף: "החדשות הלא טובות זה שאף אחד לא יודע איך האפידמיה הזאת תתפשט, לאן היא תגיע ואיזה מחירים היא תגבה גם מבחינה כלכלית. לכן אנחנו נערכים לקראת מה שכבר קרה, ולקראת מה שיכול לקרות".

 

ענקית התעופה הגרמנית לופטהנזה, שנחשבת לחברה הגדולה ביותר באירופה, הודיעה על ביטול זמני של טיסותיה לישראל, בעקבות הוראות משרד הבריאות שהכניס אתמול את גרמניה, צרפת, שוויץ, אוסטריה וספרד לרשימת המדינות הנגועות בקורונה. חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס הודיעה גם היא על ביטול שש טיסות בקו תל אביב-פריז. שלוש טיסות בכל כיוון - הלילה ומחר. כמו כן, הודיעה לופטהנזה על ביטול כ-7,100 טיסות פנים-אירופיות במרץ - החל מהיום.

 

בינתיים, נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בעולם, ובאיטליה נרשם היום זינוק במספר המתים מהנגיף והחולים בו. הרשויות במדינה מסרו כי 148 בני אדם מתו מהנגיף. אתמול עמד נתון זה על 107 איש. עד כה נדבקו בנגיף בארץ המגף 3,858 בני אדם - עלייה של כמעט 800 נדבקים מאז אתמול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאטרסטוק
נוסעי הטיסה מוונציה נדרשים בבידוד
צילום: שאטרסטוק
מומלצים