שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

חולת קורונה: "תנסו להימנע מלצאת החוצה"

כשעומר ניסנוב לא חשה בטוב, היא שאלה את עצמה מה הסיכוי שהיא חלתה בקורונה – אך לאחר שעברה בדיקה היא הפכה לחולה מספר 276. בריאיון ל-ynet מבית החולים הדגישה: "כמו שאני הסתובבתי כמה ימים ולא ידעתי שאני חולה, ככה גם יכולים להיות אנשים נוספים שמסתובבים"

 

 

"המטרה שלי היא להגיד לאנשים שכמו שאני הסתובבתי כמה ימים ולא ידעתי שאני חולה, ככה גם יכולים להיות אנשים נוספים שמסתובבים ברחוב. אנשים צריכים לנסות ולהימנע כמה שיותר מלצאת החוצה". כך אומרת עומר ניסנוב, חולה מספר 276 שמאושפזת בבית החולים מאיר, בשיחה עם אולפן ynet. ניסנוב סיפרה כי לפחות עבורה השד לא כל כך נורא בינתיים וביקשה לשלוח לציבור מסר של זהירות.

 

משבר הקורונה - כל העדכונים

דפיקה בדלת ואולטימטום לעסקים: סיירת קורונה בפעולה

הישארו בבית, אל תארחו: מדריך להנחיות החדשות 

בעלי עסקים במשבר: איך מתנהלים פיננסית בצל הקורונה? 

 

עומר ניסנוב ()
ניסנוב בביתה לפני שאושפזה
 

"אני מרגישה טוב ואני גם לא נראית חולה", סיפרה, "יש פה במחלקה אנשים מגוונים. יש אישה בהיריון, אנשים מבוגרים, צעירים - כולנו כרגע במצב טוב. לחלק יש חום גבוה ולחלק לא. אני ברמת סיכון נמוכה, אבל יש אנשים שהם חשופים יותר ועלולים להגיע למצב קיצון ושלא נדע אפילו למוות".

 

ממי נדבקת?

"בעיקרון נדבקתי מחולה 198 שמאושפז פה יחד איתי, הוא ידיד מאוד טוב שלי. לקראת סוף השבוע התחלתי להרגיש קצת קירור רגיל, לא משהו יותר מדי, אחרת לא הייתי נחשפת למשפחה ולחברים, בשבת גם קמתי עם סוג של צרבת, לקראת אחר הצהריים התחלתי להרגיש קצת פחות טוב והחלטתי לקחת אקמול. אמרתי לעצמי 'מה הסיכויים שזאת קורונה'. כולם, כל המשפחה והחברים, אמרו לי שזו בטח שפעת קלילה.

 

"בין שבת לראשון, באחד בלילה, קיבלתי הודעה מידיד שלי שאמר שהוא קיבל תשובה שיש לו קורונה, אז הבנתי שיכול מאוד להיות שאני גם נושאת את הנגיף ובאותו רגע התקשרתי למד"א, דיווחתי על עצמי כאחת שבאה במגע עם חולה קורונה, דיווחתי על התסמינים ועדכנתי את כל מי שבאתי איתו במגע. אני אומרת לחברים שלי ולאנשים - אנחנו לא מחפשים פה את מי להאשים".


 


 

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע הבוקר (יום ד') כי אובחנו 90 חולים נוספים בנגיף הקורונה. מניין הנדבקים הכולל בישראל עומד כעת על 427. לצד זאת, מניין החולים שמצבם קשה או בינוני לא השתנה. חמישה חולים קשים מאושפזים בבתי החולים וזאת לצד 10 חולים נוספים שמאושפזים במצב בינוני. מניין המחלימים מהנגיף בישראל עדיין עומד על 11.

 

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אמר בריאיון לאולפן ynet כי סביר להניח שההנחיות שכוללות בין היתר צמצום התחבורה הציבורית, איסור לצאת מהבית וביטול הלימודים יימשכו שבועות ואפילו חודשים.

 

  

בתוך כך, המתחם לבדיקת קורונה בחניון גני יהושע בתל אביב לא ייפתח היום בגלל מחסור במטושים (מקלוני לקיחת הדגימה). נכון לעכשיו לא ידוע מתי המתחם ייפתח ובמד"א מנסים להשיג עוד מטושים.

  

פרופ' סיגל סדצקי, ראש בריאות הציבור, עדכנה: "המחסור במטושים זה בהחלט בעיה, אנחנו פועלים בכל המישורים כדי להשיג מטושים ובודקים גם איך אפשר להשתמש במטושים אחרים. מאתמול אני יותר אופטימית להשיג את מספר המטושים הנדרש, מטושים חסרים בכל המדינה. עדיין לא הגענו למצב שהיינו צריכים ולא היה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר,אבי חי
עומר ניסנוב בבית החולים
צילום: ירון ברנר,אבי חי
מומלצים